Mitä syötätte villeille kiekoille?
Valvoja: Moderaattorit
-
skare
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Mitä syötätte villeille kiekoille?
Kiekkolauma (10 kpl) saapui meille eilen ja olen yrittänyt tarjota erinäisiä ruokia vähän huonolla menestyksellä... kiekkoset kyllä näykkivät ruokaa muttei oikein mikään tunnu maittavan, vaikka ruokintapaikalle kyllä saavutaan aina suurella vauhdilla ja innostuksella.
Olen nyt kokeillut Tetra Diskusta, NLS Discus Formulaa, O.S.I. Shrimp Pelletsejä, pakasteartemiaa, pakastesurviaista ja muikkumixiä. Mutta tosiaan oikein mikään ruoka ei näyttäisi olevan suosiossa.
Mitä te syötätte villeille kiekoille ja mikä tuntuisi olevan niiden herkkua?
Olen nyt kokeillut Tetra Diskusta, NLS Discus Formulaa, O.S.I. Shrimp Pelletsejä, pakasteartemiaa, pakastesurviaista ja muikkumixiä. Mutta tosiaan oikein mikään ruoka ei näyttäisi olevan suosiossa.
-
skare
- Advanced Member

Jees no toivotaan, että ruoka alkaa maistumaan paremmin. Nyt aamulla tarjosin taas pakastesurvaria ja sitä kyllä näykittiin taas kovasti mutta tuntuivat syljeskelevän suurimman osan pois.
Nuo ovat kyllä muuten ihan tiitterän oloisia kavereita ja tosiaan ryntäävät aina innokkaasti ruokapaikalle katsomaan mitä on tarjolla, joten ehkäpä ruoka-ongelmakin selviää ajan oloon kun huomaavat, että tällaistakin "moskaa" voi syödä
Nuo ovat kyllä muuten ihan tiitterän oloisia kavereita ja tosiaan ryntäävät aina innokkaasti ruokapaikalle katsomaan mitä on tarjolla, joten ehkäpä ruoka-ongelmakin selviää ajan oloon kun huomaavat, että tällaistakin "moskaa" voi syödä
Re: Mitä syötätte villeille kiekoille?
Aloita isoilla surviaisilla ja siirry sitten muihin pakasteruokiin.skare kirjoitti:Kiekkolauma (10 kpl) saapui meille eilen ja olen yrittänyt tarjota erinäisiä ruokia vähän huonolla menestyksellä... kiekkoset kyllä näykkivät ruokaa muttei oikein mikään tunnu maittavan, vaikka ruokintapaikalle kyllä saavutaan aina suurella vauhdilla ja innostuksella.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>
En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
-
Mari Kurki
- Elite Member

Mä olen syötellyt luonnonkiekoille NLS:n finicky fish formulaa ja pakasteita. On ihan normaalia että kiukuttelevat jonkin aikaa muuton jälkeen, jos eivät syö kahden viikon päästäkään vielä, niin ala huolestua silloin ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
toukopouko
- Advanced Member

Terve skare. Sinulla taitaa olla samoja kiekkoja kuin minulla ja samalta myyjältäkin
.
Alku oli meillä ihan samanlainen. Ei tuntunut menevän mikään. Enste alkuun tyrkytin kokoajan sitä surviaista ja kun se alkoi menemään, niin aloin venyttämään aamuruokintaa myöhemmäksi ja tarjosin niille tällöin Spectrumin Discus Formulaa ja sen jälkeen taas sitä survaria pari, kolme kertaa päivässä.
Tällaisen kahden viikon turvotuksen jälkeen aloin vaihtaa järjestystä niin päin, että 2 x Discus Formulaa ja kerran survaria. Nyt menee oikeestaan kaikki ja kasvavat silmissä
.
Mutta kyllä alussa rupes jo välillä potuttaan niin se niiden ronklaaminen, että ajattelin että prkl kuolkaa nälkään sitten jos mikään ei kelpaa
.
Nyt syötän päivittäin tuota Spectrumin raeruokaa ja lisänä kaikenlaisia pakasteita, kiekkomixiä, pun. must. ja valkoista survaria, räkmixiä, kalkkunan sydäntä, artemiaa ym, ym
Alku oli meillä ihan samanlainen. Ei tuntunut menevän mikään. Enste alkuun tyrkytin kokoajan sitä surviaista ja kun se alkoi menemään, niin aloin venyttämään aamuruokintaa myöhemmäksi ja tarjosin niille tällöin Spectrumin Discus Formulaa ja sen jälkeen taas sitä survaria pari, kolme kertaa päivässä.
Tällaisen kahden viikon turvotuksen jälkeen aloin vaihtaa järjestystä niin päin, että 2 x Discus Formulaa ja kerran survaria. Nyt menee oikeestaan kaikki ja kasvavat silmissä
Mutta kyllä alussa rupes jo välillä potuttaan niin se niiden ronklaaminen, että ajattelin että prkl kuolkaa nälkään sitten jos mikään ei kelpaa
Nyt syötän päivittäin tuota Spectrumin raeruokaa ja lisänä kaikenlaisia pakasteita, kiekkomixiä, pun. must. ja valkoista survaria, räkmixiä, kalkkunan sydäntä, artemiaa ym, ym
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
-
skare
- Advanced Member

Terve terve... juu, Eskolta nämä hommasin ja olen ollut muuten ihan tyytyväinen, mutta pari kiekkoa on kovin laihoja. Saisivat myynnissä olevat kiekot olla aina OK kunnossa ennen kuin niitä ruvetaan asiakkaille pakkaamaan. Näitä tuli kokonainen styroxlaatikko joten en päässyt valitsemaan.toukopouko kirjoitti:Terve skare. Sinulla taitaa olla samoja kiekkoja kuin minulla ja samalta myyjältäkin.
Hieman kyllä huolettaa nuo laihat kaverit, niillä on aina vahvat raidat päällä ja ovat syrjäänvetäytyviä. Täytynee pistää altaaseen TiHe:n reseptillä tehty lääkekuuri eli Satek FMGMB -kuuri, jos ne eivät rupea pian piristymään.
Mutta joo, nykyään sentään maistuu jo sapuska ja pari kiekoista on jo oikein pulleitakin. Suosituinta noista kokeilemistani tuntuisi olevan muikkumix ja lisäksi nappaillaan suuhun kiekkogranulaattia ja pakastesurviaista. Mistä olet hankkinut kalkkunansydäntä, kun sanoit syöttäväsi sitä kiekoille?
-
toukopouko
- Advanced Member

Viherkala myy pakasteena.skare kirjoitti:Terve terve... juu, Eskolta nämä hommasin ja olen ollut muuten ihan tyytyväinen, mutta pari kiekkoa on kovin laihoja. Saisivat myynnissä olevat kiekot olla aina OK kunnossa ennen kuin niitä ruvetaan asiakkaille pakkaamaan. Näitä tuli kokonainen styroxlaatikko joten en päässyt valitsemaan.toukopouko kirjoitti:Terve skare. Sinulla taitaa olla samoja kiekkoja kuin minulla ja samalta myyjältäkin.
Hieman kyllä huolettaa nuo laihat kaverit, niillä on aina vahvat raidat päällä ja ovat syrjäänvetäytyviä. Täytynee pistää altaaseen TiHe:n reseptillä tehty lääkekuuri eli Satek FMGMB -kuuri, jos ne eivät rupea pian piristymään.
Mutta joo, nykyään sentään maistuu jo sapuska ja pari kiekoista on jo oikein pulleitakin. Suosituinta noista kokeilemistani tuntuisi olevan muikkumix ja lisäksi nappaillaan suuhun kiekkogranulaattia ja pakastesurviaista. Mistä olet hankkinut kalkkunansydäntä, kun sanoit syöttäväsi sitä kiekoille?
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Meikäläisen ihan turha tarjota muuta kun surviaista tai pakastesydäntä!
Osaavat kyllä olla sellasia nirppanokkia, ettei tosikaan! Välillä survaritkin syljeskellään pitkin maisemaa...
Välillä tuntuu, että syömistä tärkeämpi asia on keskinäinen kinastelu ruoka-aikana!
Tetra Discus jää takuuvarmasti Appelsiiniplekolle ja Purjesamppareille. Pitää vissiin alkaa totuttamaan kuivaruokaan, kun noi pakasteet soveltuu kovin huonosti automaattiruokintaan...![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Osaavat kyllä olla sellasia nirppanokkia, ettei tosikaan! Välillä survaritkin syljeskellään pitkin maisemaa...
Tetra Discus jää takuuvarmasti Appelsiiniplekolle ja Purjesamppareille. Pitää vissiin alkaa totuttamaan kuivaruokaan, kun noi pakasteet soveltuu kovin huonosti automaattiruokintaan...
Näinhän se vähän on, että ymmärtävät kyllä hyvän päälle ja uuden oppiminen ottaa aikaa. Ihan vaan kommenttina, että ei tuo "siperiakuuri" ole ainoa vaihtoehto opettaa kuivalle. Meillä on pikkuhiljaa kaikki alkaneet syödä kuivaakin, kun säännöllisesti on tarjottu. Työpäivän jälkeen (siis minun työpäivänJuhawl kirjoitti:Meikäläisen ihan turha tarjota muuta kun surviaista tai pakastesydäntä!
Osaavat kyllä olla sellasia nirppanokkia, ettei tosikaan! Välillä survaritkin syljeskellään pitkin maisemaa...Välillä tuntuu, että syömistä tärkeämpi asia on keskinäinen kinastelu ruoka-aikana!
Tetra Discus jää takuuvarmasti Appelsiiniplekolle ja Purjesamppareille. Pitää vissiin alkaa totuttamaan kuivaruokaan, kun noi pakasteet soveltuu kovin huonosti automaattiruokintaan...
* Huvinsa kullakin! *
Sapuskasta
Täällä on puolet villejä ja puolet viljeltyjä. Villit hommasin Tampereelta (Eskolta) ja ne syövät vain pakasteruokia, surviaista ja joskus "vahingossa" naudansydäntä. Yksi on alkanut syödä myös Tetran discusta kai vahingossa noiden viljeltyjen mukana. Ne nimittäin syövät lähes mitä vaan.
Kesällä taas hyttysen toukkaa, niistä ne ihan sekoaa...
Kesällä taas hyttysen toukkaa, niistä ne ihan sekoaa...