Mitä syötätte villeille kiekoille?

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen

Mitä syötätte villeille kiekoille?

Viesti Kirjoittaja skare »

Kiekkolauma (10 kpl) saapui meille eilen ja olen yrittänyt tarjota erinäisiä ruokia vähän huonolla menestyksellä... kiekkoset kyllä näykkivät ruokaa muttei oikein mikään tunnu maittavan, vaikka ruokintapaikalle kyllä saavutaan aina suurella vauhdilla ja innostuksella.

Olen nyt kokeillut Tetra Diskusta, NLS Discus Formulaa, O.S.I. Shrimp Pelletsejä, pakasteartemiaa, pakastesurviaista ja muikkumixiä. Mutta tosiaan oikein mikään ruoka ei näyttäisi olevan suosiossa.

Mitä te syötätte villeille kiekoille ja mikä tuntuisi olevan niiden herkkua?
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Minulla ei enään kiekkoja ole mutta silloin kun parvi Heckeleitä oli kotona ne söivät hyvällä ruokahalulla Tetra discusta, pakaste artemiaa, survareita ja räkmixiä.

Kyllä ne vielä siitä rupeavat syömään, Rekihurjan sanoilla "kyllä siperia opettaa"
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

Täällä villit syövät jopa kättä :roll: periaatteella, kaikkea pitää maistaa. Pakasteruuat uppoaa parhaiten, mutta joukkohysteriassa syövät muutakin. Uusin kokeilu TetraCichlid Mini Granules.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Eiköhän pikkuhiljaa aleta elää ainakin taNpereen suunnassa jo sitä aikaa että luonnosta alkaa löytyä hyttysentoukkaa, se jos mikä uppoaa villeille kiekoille takuu varmasti.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Sieltähän se Timppa tulikin, heti ku huuteli ;) tosiaan se aika vuodestahan alkaa olemaan että elävää ruokaakin pääsee keräämään.
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Ainakaan Espoossa ei vielä ole näkynyt, hyttysiä siis. Just tänään pihaaltaasta katselin. Taitaa olla aika kylmät yöt vielä.
Taitaa olla muutto stressi noilla kiekoilla.
riksu70
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Minä ja Wantukka käytiin Rokkalanjoella Mikkelissä haavimassa Wantukan kiekoille evästä. Tulihan sieltä vaikka mitä öttiäistä. Tässä oottelen viestiä että maistuiko Kiekoille. :D . Että löytyyhän sitä.
skare
Advanced Member
Advanced Member

Jees no toivotaan, että ruoka alkaa maistumaan paremmin. Nyt aamulla tarjosin taas pakastesurvaria ja sitä kyllä näykittiin taas kovasti mutta tuntuivat syljeskelevän suurimman osan pois.

Nuo ovat kyllä muuten ihan tiitterän oloisia kavereita ja tosiaan ryntäävät aina innokkaasti ruokapaikalle katsomaan mitä on tarjolla, joten ehkäpä ruoka-ongelmakin selviää ajan oloon kun huomaavat, että tällaistakin "moskaa" voi syödä :)
Morpho
Senior Member
Senior Member

Re: Mitä syötätte villeille kiekoille?

Viesti Kirjoittaja Morpho »

skare kirjoitti:Kiekkolauma (10 kpl) saapui meille eilen ja olen yrittänyt tarjota erinäisiä ruokia vähän huonolla menestyksellä... kiekkoset kyllä näykkivät ruokaa muttei oikein mikään tunnu maittavan, vaikka ruokintapaikalle kyllä saavutaan aina suurella vauhdilla ja innostuksella.

Olen nyt kokeillut Tetra Diskusta, NLS Discus Formulaa, O.S.I. Shrimp Pelletsejä, pakasteartemiaa, pakastesurviaista ja muikkumixiä. Mutta tosiaan oikein mikään ruoka ei näyttäisi olevan suosiossa.

Mitä te syötätte villeille kiekoille ja mikä tuntuisi olevan niiden herkkua?
Aloita isoilla surviaisilla ja siirry sitten muihin pakasteruokiin.
.·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

En luota lääkäreihin, yksikin hoiti yhdeksän vuotta saman potilaan keltatautia, kunnes huomasi että mieshän on japsi...(W.C. Fields)
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Mä olen syötellyt luonnonkiekoille NLS:n finicky fish formulaa ja pakasteita. On ihan normaalia että kiukuttelevat jonkin aikaa muuton jälkeen, jos eivät syö kahden viikon päästäkään vielä, niin ala huolestua silloin [;)]
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Terve skare. Sinulla taitaa olla samoja kiekkoja kuin minulla ja samalta myyjältäkin [;)] .

Alku oli meillä ihan samanlainen. Ei tuntunut menevän mikään. Enste alkuun tyrkytin kokoajan sitä surviaista ja kun se alkoi menemään, niin aloin venyttämään aamuruokintaa myöhemmäksi ja tarjosin niille tällöin Spectrumin Discus Formulaa ja sen jälkeen taas sitä survaria pari, kolme kertaa päivässä.

Tällaisen kahden viikon turvotuksen jälkeen aloin vaihtaa järjestystä niin päin, että 2 x Discus Formulaa ja kerran survaria. Nyt menee oikeestaan kaikki ja kasvavat silmissä :D .

Mutta kyllä alussa rupes jo välillä potuttaan niin se niiden ronklaaminen, että ajattelin että prkl kuolkaa nälkään sitten jos mikään ei kelpaa :twisted: .

Nyt syötän päivittäin tuota Spectrumin raeruokaa ja lisänä kaikenlaisia pakasteita, kiekkomixiä, pun. must. ja valkoista survaria, räkmixiä, kalkkunan sydäntä, artemiaa ym, ym
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
skare
Advanced Member
Advanced Member

toukopouko kirjoitti:Terve skare. Sinulla taitaa olla samoja kiekkoja kuin minulla ja samalta myyjältäkin [;)] .
Terve terve... juu, Eskolta nämä hommasin ja olen ollut muuten ihan tyytyväinen, mutta pari kiekkoa on kovin laihoja. Saisivat myynnissä olevat kiekot olla aina OK kunnossa ennen kuin niitä ruvetaan asiakkaille pakkaamaan. Näitä tuli kokonainen styroxlaatikko joten en päässyt valitsemaan.

Hieman kyllä huolettaa nuo laihat kaverit, niillä on aina vahvat raidat päällä ja ovat syrjäänvetäytyviä. Täytynee pistää altaaseen TiHe:n reseptillä tehty lääkekuuri eli Satek FMGMB -kuuri, jos ne eivät rupea pian piristymään.

Mutta joo, nykyään sentään maistuu jo sapuska ja pari kiekoista on jo oikein pulleitakin. Suosituinta noista kokeilemistani tuntuisi olevan muikkumix ja lisäksi nappaillaan suuhun kiekkogranulaattia ja pakastesurviaista. Mistä olet hankkinut kalkkunansydäntä, kun sanoit syöttäväsi sitä kiekoille?
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

skare kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:Terve skare. Sinulla taitaa olla samoja kiekkoja kuin minulla ja samalta myyjältäkin [;)] .
Terve terve... juu, Eskolta nämä hommasin ja olen ollut muuten ihan tyytyväinen, mutta pari kiekkoa on kovin laihoja. Saisivat myynnissä olevat kiekot olla aina OK kunnossa ennen kuin niitä ruvetaan asiakkaille pakkaamaan. Näitä tuli kokonainen styroxlaatikko joten en päässyt valitsemaan.

Hieman kyllä huolettaa nuo laihat kaverit, niillä on aina vahvat raidat päällä ja ovat syrjäänvetäytyviä. Täytynee pistää altaaseen TiHe:n reseptillä tehty lääkekuuri eli Satek FMGMB -kuuri, jos ne eivät rupea pian piristymään.

Mutta joo, nykyään sentään maistuu jo sapuska ja pari kiekoista on jo oikein pulleitakin. Suosituinta noista kokeilemistani tuntuisi olevan muikkumix ja lisäksi nappaillaan suuhun kiekkogranulaattia ja pakastesurviaista. Mistä olet hankkinut kalkkunansydäntä, kun sanoit syöttäväsi sitä kiekoille?
Viherkala myy pakasteena.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Juhawl
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Juhawl »

Meikäläisen ihan turha tarjota muuta kun surviaista tai pakastesydäntä!

Osaavat kyllä olla sellasia nirppanokkia, ettei tosikaan! Välillä survaritkin syljeskellään pitkin maisemaa... :mrgreen: Välillä tuntuu, että syömistä tärkeämpi asia on keskinäinen kinastelu ruoka-aikana!

Tetra Discus jää takuuvarmasti Appelsiiniplekolle ja Purjesamppareille. Pitää vissiin alkaa totuttamaan kuivaruokaan, kun noi pakasteet soveltuu kovin huonosti automaattiruokintaan... [;)]
plenty
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Juhawl kirjoitti:Meikäläisen ihan turha tarjota muuta kun surviaista tai pakastesydäntä!

Osaavat kyllä olla sellasia nirppanokkia, ettei tosikaan! Välillä survaritkin syljeskellään pitkin maisemaa... :mrgreen: Välillä tuntuu, että syömistä tärkeämpi asia on keskinäinen kinastelu ruoka-aikana!

Tetra Discus jää takuuvarmasti Appelsiiniplekolle ja Purjesamppareille. Pitää vissiin alkaa totuttamaan kuivaruokaan, kun noi pakasteet soveltuu kovin huonosti automaattiruokintaan... [;)]
Näinhän se vähän on, että ymmärtävät kyllä hyvän päälle ja uuden oppiminen ottaa aikaa. Ihan vaan kommenttina, että ei tuo "siperiakuuri" ole ainoa vaihtoehto opettaa kuivalle. Meillä on pikkuhiljaa kaikki alkaneet syödä kuivaakin, kun säännöllisesti on tarjottu. Työpäivän jälkeen (siis minun työpäivän :mrgreen: ), kun kaloilla tuntuu nälkä olevan kovimmillaan, olen aina tarjonnut kuivaa ja sitten myöhemmin illalla vasta survaria tai pakastemixejä. Toiset söivät kuivaa jo meille tullessa ja toisillä kesti hyvinkin pari kuukautta ennen kuin alkoi uppoamaan. Tuo Tropicalin D-Allio+ matkustaa meillä kuivista parhaiten.
* Huvinsa kullakin! *
roger
Starting Member
Starting Member

Sapuskasta

Viesti Kirjoittaja roger »

Täällä on puolet villejä ja puolet viljeltyjä. Villit hommasin Tampereelta (Eskolta) ja ne syövät vain pakasteruokia, surviaista ja joskus "vahingossa" naudansydäntä. Yksi on alkanut syödä myös Tetran discusta kai vahingossa noiden viljeltyjen mukana. Ne nimittäin syövät lähes mitä vaan.
Kesällä taas hyttysen toukkaa, niistä ne ihan sekoaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”