Aloin rauhassa kasata suodatinta. Asettelin ensimmäisen korin huolellisesti paikalleen ja olin ottamassa seuraavaa lavuaarin reunalta, kun näin sen... Kamala iljetyskohtaus! "Hyi he****ti!! Miten täällä voi olla kastemato!?!?", samalla hetkellä tajusin, että kastemadot ei elä vedessä ja se on piikkisilmä!
Kamala paniikki iski, hyvä ettei synnytys käynnistynyt ennenaikaisesti.. Yritin nopeasti kaapata sen käteeni, mutta se liero lähti karkuun pallukoiden joukkoon. "Tarvitsen haavin!" Ajattelin ja liukastelin juoksuun märällä lattialla. Äkkiä olkkariin hakemaan ja kirmaus takaisin ison mahani kanssa.
Sain kipattua kalan haaviin ja taas juostaan, niin että taitaa alakerran lamput heilua.. Kippasin kalpean piikkiksen vauhdilla syöttöaukosta altaaseen ja se paineli tuhatta ja sataa johonkin.
Huh, mitä shokkihoitoa.

Se oli varmaan 3kk:tta asunut suodattimessa.. En olisi uskonut, että edes silloin ostettaessa mahtuu imuputken ritilän välistä menemään. No nyt se ainakin on niin paksu, ettei varmasti mahdu! Toivottavasti ainakaan, nimittäin verenpaine nousi aivan liikaa tuossa touhussa.
Olen minä koskus täällä lukenut, että jonkun suodattimesta on löytynyt kala, mutta ei sitä odota omalle kohdalle. Ja olen ajatellut, että jos siellä joku olisi, niin se olisi siellä pohjalla lika vedessä, eikä päälimmäisen korin pallukoissa.
Pakko oli kirjoittaa tänne, kun ei kehtaa tähän aikaan kellekään soittaa, "Hei, mun suodattimessa oli kala", se voi olla että vastaus langan toisessa päässä olisi vähän vähemmän tyytyväinen..