Onko kalatuberkuloosin mahdollisuus suljettu pois? Sehän aiheuttaa ihmiselle vaikeasti paranevaa ihottumaa. Noita tapauksia ei kai hirveästi ole, mutta tuttavapiirissäni kun on yksi niin sitäkin mahdollisuutta sitten helposti ajattelee...Moonlight kirjoitti: Kastanya, pistätkö yksäriä? Minulle on nimittäin tässä pikkuhiljaa tullut todella paha ihottuma, eikä lääkäritkään arvauskeskuksessa keksi mitä se voisi olla.. Ja kun tuota kyseistä kasvia tuolta altaista löytyy
Kiinnostus lopahtanut, liikaa ongelmia
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Minä muutama pvä sitten tyhjensin sinileväaltaan. Ei vain enää into riittänyt säätämään sen kanssa kun olin jo kokeillut sitä sun tätä. Väliin näytti että hyvä tulee, mutta kohta oli vihreitä kelmuja taas kannot ja kasvit täynnä.kirjoplaty kirjoitti:Voi apua. En jaksa enää tapella tuon altaan kanssa.
Kaikki menee päin mäntyä, mikään ei onnistu. Vannoin piikkisilmät hommatessani etten luovu niistä ennen kuin kuolevat vanhuuteen. Nyt on kuitenkin tunnustettava etten jaksa enää...kaloissa ei ole mitään ongelmaa, vaan kasveissa. Levät valtaavat, eikä mikään auta. Ei niin mikään. Lisäksi tuntuu etten ehdi tekemään oikeasti mitään ja olen täysin kiinni kaikessa. Kuulostanko alakuloiselta? Sitä olenkin!
Tässä tullut mieleen että jos vaan myyn koko pöntön pois tekniikkoineen päivineen ja keskityn muihin asioihin, jos akvaariokärpänen puree myöhemmin niin ei siinä mitään, mutta ei tästäkään mitään tule. Olen yrittänyt kaikkeni altaan hoidossa, mutta sekään ei riitä. Nyt on mennyt hermot ja sisu, vaikka sitkeä olenkin niin jossain vaiheessa raja tulee vastaan...
Ehkä sen joku päivä pistän uudelleen pystyyn, nyt on oikeastaan vain ihanaa että altaita on enää kaksi! Eikä kumpikaan ole "riippakivi" niinkuin tuo tyhjentynyt oli.

-uusio-harrastaja-
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Juuri näin. Nyt tuntuu vain että tuo allas on riippakivi, vaikka onkin ainoani. Olen edelleenkin sitä mieltä että aika ja sitkeys eivät enää riitä sitä hoitamaan, joten parempi luopua. Pistän varmaan kalat myyntiin aika pian, jolloin saan alkaa ihan rauhassa tyhjentää allasta...varmasti tulee siitäkin haikeaa! Ja kävi mielessä että jospa myisi tuon ison ja ottaisi pienemmän rehualtaan tilalle, mutta mitä sekin auttaisi...nyt on vaan liikaa muuta ajateltavaa ja kun seikkailen maailmalla niin oikeasti mitä hyötyä on pantata allasta jossain kaukana, kun sitä ei ehdi kunnolla hoitamaan?2marjaa kirjoitti: Minä muutama pvä sitten tyhjensin sinileväaltaan. Ei vain enää into riittänyt säätämään sen kanssa kun olin jo kokeillut sitä sun tätä. Väliin näytti että hyvä tulee, mutta kohta oli vihreitä kelmuja taas kannot ja kasvit täynnä.
Ehkä sen joku päivä pistän uudelleen pystyyn, nyt on oikeastaan vain ihanaa että altaita on enää kaksi! Eikä kumpikaan ole "riippakivi" niinkuin tuo tyhjentynyt oli.

Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
Mulla ei oo ikinä tullu sinilevää akvaarioon ..Eikä ollu muutenkaa levien kans mitään ongelmaa.Ainut minkä kans ollu joskus ongelmii (vuon keppi ja keihäs) oli kotilot...Ne meinas vallat koko akvaarion iha täysin, ja sitä mukaa ku niit näky akvaarios ni otettii pois,mut kumminki niit ain vaa jostai ilmesty ...Mut kyl niistäki sit eroo päästii vihdoi ja viimei 

240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.