Eli lyhykäisyydessään, tiikerinuoliaiset herkuttelevat ilmeisesti kaikki yöt kierteisllä, ainakin aina aamuisin ennen valojen syttymistä maiskuttelevat ja aamuisin löytyy aina muutama kuori. Koskaan en altaassa (530l) kierteisiä näe mutta onhan niitä siellä kun tiikeritkin niitä löytävät. Mutta pystyvätkö karsimaan altaasta koko kannan vai lisääntyvätkö sen verran että niitä siellä säilyy?
Altaassa tällä hetkellä puolet soralla ja puolet puhallushiekalla ja näin tulee olemaankin vielä jonkun aikaa (vaihdetaan loput vasta kun allas siirtyy kiekkolaksi joskus syksyllä)
Jeba
Pitävätkö kierteiset itse huolen suvunjatkamisesta?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Pitävätkö kierteiset itse huolen suvunjatkamisesta?
Kyllä niitä siellä aina muutama säilyy, fiksuimmat oppivat "seuraamaan luonnon merkkejä" ja pitävät nuoliaisten hereillä ollessa pään hiekan sisällä. Näin homma ainakin pallokala-altaissa toimii. Kannan säilyvyyttä voit parantaa ruokkimalla pohjanapeilla tai katkarapulastuilla yöllä kun petokalat nukkuvat. Jos yöllä ruokkiminen ei ole vaihtoehto niin ruoan voi kätkeä hiekan sisään ruokailijoita odottamaan.Jeba8 kirjoitti:Mutta pystyvätkö karsimaan altaasta koko kannan vai lisääntyvätkö sen verran että niitä siellä säilyy?
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
Pallokaloista puheen ollen, omassa altaassani hiekkapohja, kääpiöpalloja ja kierteisiä siellä hiekassa. Kierteisille oli myös oma erillinen lisääntymisallas, kun pelkäsin että loppuvat kesken... Siirsin sitten päivänä eräänä pallot toiseen altaaseen ja vuorokauden kuluttua olin järkyttynyt palloaltaasta löytyvien kierteisten määrästä. Luulin pallojen syöneen suurimman osan, mutta kotilot näköjään haistavat jotenkin petokalat ja osaavat pysyä piilossa. Ruokaa jos riittää, takaan että kotiloitakin riittää
-Nanna

-Nanna