Tälläista pohdintaa nyt olisi, kun mulla on 90 litranen akvaario, jossa on elellyt sulassa sovussa 5 kuparimonnista ja 10 safiiritetraa.
Oon tässä ajatellut, että mahtuisiko tonne vielä jotain?
Varmaan lisää monnisia ainakin (niitä on ollutkin enemmän, mutta kuolleet vanhuuteen, nuo jäljellä olevat ovat paaljon nuorempia) mutta ajattelin lähinnä jotain pientä parvea jotain pientä parvikalaa, kuten hohtokiilakylki (aivan ihastunut siihen).
Onko tässä mitään järkeä, vai yritänkö vaan tehdä akvaariosta sillipurkkia?
-Kiitän jo etukäteen kaikista kannanotoista, kun olen aika päätäntäkyvytön tän asian kanssa
Kalastoasiaa 90l
Valvoja: Moderaattorit
-
crisse_83
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kuparimonninen voi elää noin 8vuotiaaksi, hyvässä hoidossa varmaankin vanhemmaksikin. Itse en ottaisi kuparimonnisia lisää, kuin korkeintaan pari kappaletta, kyseessähän on monnislaji jolla on mahdollisuus saavuttaa n. 6,5-7,5cm:n aikuispituus ja jotenkin minusta 90litraa kuulostaa näinkin kookkaalle lajille naftilta.
Safiiritetrat ovat myös kohtuu kookkaiksi kasvavia ja kaipaisivat vähän enemmän tilaa ympärilleen, joten en lähtisi toista ns. vapaan veden kalaa lisämään altaaseen. Panostaisin kasveihin ja lisäisin ehkäpä noitamonnin ja pari ottoa tuomaan "vaihtelua" kalastoon.
Safiiritetrat ovat myös kohtuu kookkaiksi kasvavia ja kaipaisivat vähän enemmän tilaa ympärilleen, joten en lähtisi toista ns. vapaan veden kalaa lisämään altaaseen. Panostaisin kasveihin ja lisäisin ehkäpä noitamonnin ja pari ottoa tuomaan "vaihtelua" kalastoon.
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Jos jotakin tahtoisit, niin voisin suositella:
- muutama piikkisilmä
ja
- muutama kirsikkabarbi tai musta-aavetetra
tai
- hunajarihmakalapariskunta.
- muutama piikkisilmä
ja
- muutama kirsikkabarbi tai musta-aavetetra
tai
- hunajarihmakalapariskunta.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).