Vesiarvot ovat ph n.7, lämpö 24-25C, KH 2 ja GH 2. Pohjassa hieno hiekka ja runsaasti kasveja. Pohjassa on nyt kiviä ja kantoja ja lisään vielä luolia.
Voisiko pitää tämän kokoisessa 2 urosta ja 4-6 naarasta vai tuleeko tappelu?
Valvoja: Moderaattorit
Tämän kokoiseen en laittaisi useampaa koirasta.Camomilla kirjoitti:Kuinka monta töyhtöä mahtuisi 125 l akvaarioon (pohja 80X35)? Mulla on 1 saatu uros karanteenialtaassa odottamaassa seuraa. Muita kaloja ei toistaiseksi ole, suunnitelmissa jokin parvi ehkä tetroja ja pohjalle aiankin piikkisilmiä. Olin ensin suunnitellut aasia-allasta, mutta sitten jouduin pelastamaan tämän töyhdön ja olenkin ihastunut siihen!![]()
Vesiarvot ovat ph n.7, lämpö 24-25C, KH 2 ja GH 2. Pohjassa hieno hiekka ja runsaasti kasveja. Pohjassa on nyt kiviä ja kantoja ja lisään vielä luolia.
Voisiko pitää tämän kokoisessa 2 urosta ja 4-6 naarasta vai tuleeko tappelu?
Mörrikkä kirjoitti:En itse laittaisi noin pieneen. Kutuhommat saattavat kestää useamman viikon ja tuon kokoinen käy liian ahtaaksi pariskunnalle. Jos tuon kokoisessa kudetat niin kovin kauaa poikasia ei voi noin pienessä pitää. Poikasia voi kerralla tulla 40-50 ja altaan suodatus on syytä olla kunnossa.
Pistäppä pariskunta 30 litraiseen, niin naaras on äkkiä vainaa.miss-tetra kirjoitti:Mörrikkä kirjoitti:En itse laittaisi noin pieneen. Kutuhommat saattavat kestää useamman viikon ja tuon kokoinen käy liian ahtaaksi pariskunnalle. Jos tuon kokoisessa kudetat niin kovin kauaa poikasia ei voi noin pienessä pitää. Poikasia voi kerralla tulla 40-50 ja altaan suodatus on syytä olla kunnossa.
juu.. muttakun nyt on tossa toi 30L niin ajattelin ettei tarvis ihan heti hankkii toista allasta! Suodattimena toimii eheimin aquaball 2206. Valaisin on kannessa kiinni ja on 15W lamppu..
Tuleeko ensimmäisessäkin poikueessa noin monta?