Allasprojekti alkaa!

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sanere
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Allasprojekti alkaa!

Viesti Kirjoittaja Sanere »

Ensimmäinen ulkoaltaani rakentuu (tai pikemminkin purkautuu?) paraikaa lapiovoimin kesämökin pihalla. :) Tilavuudeksi olen laskenut n. 1500l ja syvyyttä kaivamme syvimpään kohtaan n. 70cm. Asukkaiksi olen varannut tutulta kauppiaalta 3 luonnonmuotokultakalaa. Talviasunnoksi näille on tulossa 450-litrainen akvaario (siksi pieni parvi, litrat talvella rajalliset).

Nyt haluaisin esittää parisen kysymystä kanssaharrastaille aiheeseen liittyen.

Mahtuisiko lampeen vielä pariskunta paratiisikaloja? Talvella voisivat asua 240-l trooppisessa seura-akvaariossakin.

Kestääkö -70-luvun elementtikerrostalon lattia varmasti tuollaista painoa? :D Huolestuttaa!

Millaisia pumppuja teillä on ollut omatekemissä tynnyrisuodattimissanne? Siis mistä hankittu, millä voimakkuuksilla yms.. Yleisesti olen löytänyt vinkkejä foorumilta, mutta itse pumppujen hankinnasta ja ominaisuuksista en ole löytänyt minkäänlaisia kokemuksia. Pistäkäähän tulemaan! :)

Ja nyt kun kultakaloista on puhe, niin kyllä, tiedän jo kokosuositukset ja miten paljon kultakala sotkee jne ja en halua kuulla kiihkoilua asiasta (kirjoitusten sävy on ollut ikävä aloittelijoita neuvottaessa, se ei kuulkaa auta yhtään mitään. [;)] ), vain asiallisia mielipiteitä, kommentteja ja neuvoja, kiitos.

Tulipa romaani. :D
Sanere itse täällä tänään.
JeepKimmo
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: http://p1.foorumi.info/koijarit/
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JeepKimmo »

Eiköhän tämän luettua ala homma avautua http://www.koikarppi.fi/allasohje.pdf
.: Elämä on :.
Sanere
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Kiitos, tämä oli hyödyksi! :) Huomasinkin, että tuosta kerrostaloasiasta on jo keskusteltu ja runsaasti! Enköhän uskalla luottaa lattiaani. :D
jessesa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Sanere kirjoitti:Enköhän uskalla luottaa lattiaani. :D
Kuuluisia viimeisiä sanoja :mrgreen:

Tylsä vinkki, mutta kannattaa selailla vanhoja keskusteluja. Joka kevät tänne pörähtää aina uusia aloittelevia lammikkoharrastajia samoine kysymyksineen, joten hakua käyttämällä löytyy paljon tietoa.

Itse varmaankin aloittelisin sinuna noiden kultakalojen kanssa ja katselisin miten homma lähtee toimimaan, ja sitten ensivuonna miettisin lisäksi paratiisikaloja.
Sanere
Starting Member
Starting Member
Viesti:

CresCent kirjoitti: Kuuluisia viimeisiä sanoja :mrgreen:
Aivan. :mrgreen: kyselen vielä taloyhtiöstä. Kiitos mielipiteestäsi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”