Akvaliike Espooseen?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
affenat
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 21:38, 03.10.2006
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Akvaliike Espooseen?

Viesti Kirjoittaja affenat »

Mitas mieltä olisitte jos Espooseen tulisi kaiken kattava akvaario liike? Eli meri- ja makeanveden kalat ja laitteet ja muut akva sälät. :D Eli olisiko Espoossa menekkiä tälläiselle liikkeelle? Mielestäni Espoossa ei ole kunnollista akvaarioihin ja niiden asukkeihin perehtyneitä, sekä asiantuntevia liikkeitä.

Edit: Espoo paikan nimenä alkaa isolla kirjaimella, korjattu.

-Ylläpito
Jakulaari
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 22:27, 23.03.2006

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Minusta taas on: Leppävaario, meripuolen ihmiset menee sitten ymmärtääkseni Vantaalle Siniriuttaan.

En jotenkin välttämättä usko, että markkinoita olisi tarpeeksi... Tai no tarjonnan lisääntyessä kysyntäkin saataisi kasvaa. :|
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ei kannata. Pääkaupunkiseudulla on jo akvaarioalan erikoisliikkeitä sen verran monta. Espoossa Leppävaario, Vantaalla Kurki ja Siniriutta, Helsingissä mun oma puotini ja Akvaariokeskus. Ja tähän lisäksi kaikki lemmikkialan sekatavarakaupat joissa myös on akvaariopuoli. Merivesipuolella olen ymmärtänyt kysynnän olevan sen verran marginaalista että Siniriutta kykenee vallan loistavasti palvelemaan kaikki sen puolen asiakkaat.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Inia »

Kaipaisin kyllä kilpailua siniriutan meripuolelle, olisi kiva jos olisi toinenkin meriliike olemassa.
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viestit: 830
Liittynyt: 01:07, 19.09.2005
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Olisihan se kiva, jos tulisi johonkin "länsi-Espooseen" uusi putiikki, täältä pääkaupunkiseudun ulkopuoleltakin kun kuljetaan sielläpäin ostoksilla, ei olis ihan niin pitkä matka kuin Hesaan asti..
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
affenat
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 21:38, 03.10.2006
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenat »

Niin ajattelinkin että johonkin Espoo/ Kirkkonummi rajalle missä ei näitä eläinliikkeitä ole.

Kysymys teille kaikille kenellä oma akvaario yritys: Mistä olette kaiken kattavan kala tietonne haalinut?
Itselläni on akvaarioita jos jonkin näköistä ollut jo 8v ja kaloja samanverran. :mrgreen: Mutta siitä tietoisuudesta sit en niinkään paljoa tiedä mitä haluaisin tietää. :roll: Aina olen kirjoista ja netistä tarvittavat jutut katsonut ja hyvin olen niillä tähänasti pärjännyt.
Sitä omaa liikettä haaveilisin ja sen takia kyselen. :mrgreen:
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

affenat kirjoitti:Sitä omaa liikettä haaveilisin ja sen takia kyselen. :mrgreen:
Oma liike haaveena kuulostaa kivalta, mutta realiteetit ovat että Suomessa ala on erittäin kilpailtu. Akvaarioliikkeen kulut ovat melkoisen suuret (sähkö, vesi esim.) ja katteet olemattomat. Lisäksi koko ala kuolee kesäksi, mutta kulut juoksevat silloinkin.
Olisihan se kiva, jos tulisi johonkin "länsi-Espooseen" uusi putiikki, täältä pääkaupunkiseudun ulkopuoleltakin kun kuljetaan sielläpäin ostoksilla, ei olis ihan niin pitkä matka kuin Hesaan asti..
Niin.. Liikkeet keskittyvät sinne missä sen asiakkaatkin ovat. Riittääkö erikoisliikkeelle asiakasmääräksi ohikulkumatkalla oleva väki?
Kaipaisin kyllä kilpailua siniriutan meripuolelle, olisi kiva jos olisi toinenkin meriliike olemassa.
Onko merivesiharrastajia niin paljon, että toisen liikkeen perustaminen kannattaa? Riittääkö molemmille niin paljon asiakkaita että ne voivat hyvin, vai onko tuloksena yhden hyvinvoivan merivesiliikkeen sijaan kaksi kituvaa?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Anza
Member
Member
Viestit: 431
Liittynyt: 18:33, 19.10.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anza »

affenat kirjoitti:Kysymys teille kaikille kenellä oma akvaario yritys: Mistä olette kaiken kattavan kala tietonne haalinut?
Kokemus kantapäänkin kautta on ollut se mikä on opettanut eniten. Lisäksi muut harrastajat, netti, alan lehdet ja kirjat... Vähitellen oppii jotakin uutta, eikä ole pelkoa että olisi koskaan liian viisas ;)

Ja mitä tuohon merivesipuolen liikkeeseen tulee, niin sanoisin kyllä myös että ei kannata. Meiltä kysytään Viherkalasta ehkä kerran-pari vuodessa merivesiakvaarioista, eli kyllä ne merivesipuolen piirit pienet ovat... Tampereellahan onkin sitten jo ainakin yksi (suht pienimuotoinen) merivesiaiheinen nettikauppa, jolla käsittääkseni on toimintaa ihan "perus" vähittäismyyntinäkin.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Mari kirjoitti:
Kaipaisin kyllä kilpailua siniriutan meripuolelle, olisi kiva jos olisi toinenkin meriliike olemassa.
Onko merivesiharrastajia niin paljon, että toisen liikkeen perustaminen kannattaa? Riittääkö molemmille niin paljon asiakkaita että ne voivat hyvin, vai onko tuloksena yhden hyvinvoivan merivesiliikkeen sijaan kaksi kituvaa?
Minustakin kilpailu olisi kiva juttu merivesipuolella. Tekniikan/tilpehöörien suhteenhan kilpailua on jo olemassa coralreefin nettikaupan muodossa, mutta se ei oikein korvaa sitä "akvaariokaupassa hengaamista" :mrgreen: Suomessa ei oikein ole kauppaa jonne voisi mennä katsomaan kivoja koralleja samalla tavalla kuin bongaa kasveja muualta :mrgreen:

Samalla Mari on siinä aivan oikeassa, ettei välttis ole tilaa meriveteen erikoistuneelle liikkeelle. Siniriutan makea puolikin on nyt jälleenavaamisen yhteydessä laajentunut huomattavasti (tosin joka ikinen asia on kyllä siellä laajentunut). Ehkä vastaavanlainen kauppa jossa olisi kunnon merivesipuoli makean lisäksi voisi toimia. Tai edes pieni ja erikoistunut (=laadukas) osasto. Tämä kuitenkin vaatisi asialle erittäin omistautuneen kauppiaan, sillä merivesiputiikin pitäminen on hankalaa (ulkomailta tulee lähetyksissä mitä sattuu, asiakkaat asuvat pitkin maata ja kaikkea pitää postittaa, laitekustannukset ovat suuret makeaan verrattuna jne)... Lisäksi harvat HC -merivesiharrastajat ovat enää pätkääkään kiinnostuneita makeanveden purnukoista :mrgreen:
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
affenat
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 21:38, 03.10.2006
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenat »

Olipas negatiivinen vastaus... :?
Mutta tottahan se oli ja olen myös itse noita asioita miettynyt.
Tämä akvaliike haave ei ole tänään pälkähtänyt päähän, vaan on sitä suunniteltu jo vuosia. Meillä on jo yksi yritys ja sille "tytäryhtiötä" mietitään.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Kyllä ainakin merivesi puolelle kilpailu tekis hyvää, elävän osalta ainakin. En ymmärrä kuinka samoista paikoista tulleet merenelävät voi tuossa länsinaapurissa maksaa kolmanneksen siitä mitä se Suomessa maksaa :roll: , tiä vaikka tässä jossakin vaiheessa pohjoiseen avautuu "kellarifirma" nyt on tarkoitus tuoda pieni pläjäys Ruotsista viikonloppuna, tosin tuon elävän niitä halunneille ja heidän rahoilla :D
annikki
Senior Member
Senior Member
Viestit: 641
Liittynyt: 18:03, 17.06.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja annikki »

Coral Reef Finland Tampereella on käsittääkseni merivesipuolen liike.
Mainostaa myös täällä AW:ssa.
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti
Viestit: 1693
Liittynyt: 09:59, 16.10.2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja prboy »

affenat kirjoitti: Niin ajattelinkin että johonkin Espoo/ Kirkkonummi rajalle missä ei näitä eläinliikkeitä ole.
Akvaarioliike Espoon ja Kirkkonummen rajalla on kuolleena syntynyt ajatus. Ensinnäkin yksinomaan kaloihin erikoistunut liike voi toimia pääkaupunkiseudullakin vain, jos ammattitaito on todella korkea. Uusi liike joutuisi kamppailemaan Marin mainitsemien liikkeiden kanssa samoista asiakkaista. Pärjätä voi vain, jos kykenee tarjoamaan parempaa ja enemmän. Pitäisi esim. olla oma maahantuonti. Se taas kasvattaa ammattitaidon tarpeen moninkertaiseksi. Ikävä kyllä kahdeksan vuoden akvaarionpitokokemuksella ei tee yhtään mitään tuontikalojen kotiuttamisongelmien kanssa kamppailtaessa.

Pitäisi siis tyytyä kompromissiin eli lemmikkiliikkeeseen, jossa kissanhiekka ja koirankeksit ovat tärkein myyntiartikkeli ja siinä sivussa olisi sitten joukko altaita, joista myytäisiin niitä samoja kaloja, joita suomalaisista valitettavan harvoista tukuista kaikki muutkin lemmikkiliikkeet ottavat. Liike voisi pärjätä hyvinkin, jos se sijaitsisi jonkin suurimmista marketeista kylkiäisenä ja "tuhannen taalan paikalla" (= varmaan aika lähellä neliövuokraa). Tosin marketit yleensä myyvät hiekat ja keksitkin halvemmalla kuin aloitteleva kauppias pystyy. Espoon ja Kirkkonummen rajalla taas liikkeen portaat olisivat talvella aika lumiset.

Unohda siis oman liikkeen perustaminen. Seutulan lentokentän lähelle sen sijaan kannattaisi perustaa mahdollisimman suuri kalojen tukkuliike. Siihen pitäisi vaan värvätä kaikki mahdollinen ammattitaito, joka Suomesta olisi saatavissa. Sekin onnistuisi, jos rahaa on tarpeeksi ja maksaa riittävän hyvin. Viiden tai kymmenen vuoden kuluttua voisi liikkeellä päästä jo plussan puolelle.
affenat kirjoitti:Kysymys teille kaikille kenellä oma akvaario yritys: Mistä olette kaiken kattavan kala tietonne haalinut?
Itselläni on akvaarioita jos jonkin näköistä ollut jo 8v ja kaloja samanverran. Mutta siitä tietoisuudesta sit en niinkään paljoa tiedä mitä haluaisin tietää. :roll: Aina olen kirjoista ja netistä tarvittavat jutut katsonut ja hyvin olen niillä tähänasti pärjännyt.
Sitä omaa liikettä haaveilisin ja sen takia kyselen.
Minulla ei oikeastaan ole akvaarioyritystä, vaan pelkästään harrastuksena biologisen tiedon tuottamiseen perustuva yritys, jossa kuitenkin vaihteleva osa liikevaihdosta perustuu akvaariotiedon tuottamiseen. Tiedon, jota välitän, olen hankkinut likipitäen samalla tavalla kuin Jukka Järvi. Vuosia tosin on vain liki 50 enkä ole opiskellut ko alaa ulkomailla. Tiedon ylläpitoni ei ole netin varassa, vaan hankin käsiini yleensä kaiken relevantin kirjallisuuden. Minulle tulee ympäri maailmaa lähes kymmenen kalatiede- tai akvaariolehteä. Vuosittain hankin 5-10 uutta alan kirjaa. Kuten sanottu, tämä on minulle vain harrastus. Tähän perustuvana ammattina homman pitäisi olla paljon laajempaa.
"Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikinheimompi toista"

Eino Leino & Juice Leskinen
affenat
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 21:38, 03.10.2006
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affenat »

No nämähän oli vaan ajatuksia ja mietinnän alla olevia kysymyksiä, mutta kiitos nyt kuitenkin.Eiköhän aiheen voi sitten lukita kun kaikilla on samat vastaukset mitkä jo tiesin.
Saa lukita
Persevä Lohi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 23:11, 08.04.2007
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Persevä Lohi »

Järkeviä vastauksia olet saanut, mutta minä ainakin luin viestisi ilahtuneena! Musta olisi ihanaa jos Espoossa olisi enemmän kuin yksi "kunnollinen" akvaarioliike :)
mieletön innostus!
K.S
Kim Söderberg
Kim Söderberg
Viestit: 1128
Liittynyt: 14:40, 07.03.2002
Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K.S »

patu kirjoitti:Kyllä ainakin merivesi puolelle kilpailu tekis hyvää, elävän osalta ainakin. En ymmärrä kuinka samoista paikoista tulleet merenelävät voi tuossa länsinaapurissa maksaa kolmanneksen siitä mitä se Suomessa maksaa :roll: , tiä vaikka tässä jossakin vaiheessa pohjoiseen avautuu "kellarifirma" nyt on tarkoitus tuoda pieni pläjäys Ruotsista viikonloppuna, tosin tuon elävän niitä halunneille ja heidän rahoilla :D
Nyt taitaa kyllä Patu pikkasen juksata noitten hintojen suhteen :D
frank
Member
Member
Viestit: 363
Liittynyt: 07:25, 12.02.2003
Paikkakunta: Helsinki HAS

uusi liike

Viesti Kirjoittaja frank »

Aina uusi liike on tervetullut! :D
Kilpailua, tuotevalikoimalla ja uusilla ideoilla.

Nykyisten kauppiaiden mielipiteet ja myyntikikat on nähty?

Henkilökohtaisesti yritän olla "jumiutumatta" yhteen ja samaan liikkeeseen. :mrgreen:

Nykyisistä Pks-alueen liikkeistä yksikään ei ole ylivertainen. Sellainen kun löytyy, voin jumiutua :D
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

K.S kirjoitti:
patu kirjoitti:Kyllä ainakin merivesi puolelle kilpailu tekis hyvää, elävän osalta ainakin. En ymmärrä kuinka samoista paikoista tulleet merenelävät voi tuossa länsinaapurissa maksaa kolmanneksen siitä mitä se Suomessa maksaa :roll: , tiä vaikka tässä jossakin vaiheessa pohjoiseen avautuu "kellarifirma" nyt on tarkoitus tuoda pieni pläjäys Ruotsista viikonloppuna, tosin tuon elävän niitä halunneille ja heidän rahoilla :D
Nyt taitaa kyllä Patu pikkasen juksata noitten hintojen suhteen :D
Ikävää tosi asiaa tämä Kimi on, otetaan esimerkkejä:

-Acanthurus leucosternon, sinun listahinta 120€ , sama Ruotsissa 40€ (koko S , joita itse mieluiten ostankin)
-Tridacna Maxima, sinun listahinta 100-120€ , sama Ruotsissa 40€ väreinä sininen ja vihreä.
-Acroporat, useita eri värejä, mutta lilat käret, sinun listahinta 99€, sama Ruotsissa 30€-50€

Luulenpa että tuo riittää, muissakin on eroja mutta en jaksa jatkaa listaa. Tosin ollaanhan eri viivalla, sinä elät myynnillä, minä teen tätä edistääkseni harrastusta Suomessa koska nuilla hinnoilla moni harrstaja heittää hanskat tiskiin.
kami82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 670
Liittynyt: 13:02, 12.12.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Eikös tää franhcising (olikohan oikein kirjoitettu, ei näin yöllä enää välähdä) oo nyt suurinta huutoo, eli Faunatarta tms. perustamaan. Kaloja pupuja, marsuja, keksejä, hiekkoja yms. myymään.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Yksi asia unohtui, nenän edessä on tukkulista myös Indonesiasta eli tiedän kyllä mitä kate tarkoittaa :)
K.S
Kim Söderberg
Kim Söderberg
Viestit: 1128
Liittynyt: 14:40, 07.03.2002
Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K.S »

patu kirjoitti:

Ikävää tosi asiaa tämä Kimi on, otetaan esimerkkejä:

-Acanthurus leucosternon, sinun listahinta 120€ , sama Ruotsissa 40€ (koko S , joita itse mieluiten ostankin)
-Tridacna Maxima, sinun listahinta 100-120€ , sama Ruotsissa 40€ väreinä sininen ja vihreä.
-Acroporat, useita eri värejä, mutta lilat käret, sinun listahinta 99€, sama Ruotsissa 30€-50€

Luulenpa että tuo riittää, muissakin on eroja mutta en jaksa jatkaa listaa. Tosin ollaanhan eri viivalla, sinä elät myynnillä, minä teen tätä edistääkseni harrastusta Suomessa koska nuilla hinnoilla moni harrstaja heittää hanskat tiskiin.


Riitti oikein hyvin :D

A. leucosternon S koko maksaa noin 50 €, en ota vaan niitä koska kala herkkä

T. maximan hinta vaihtelee, viime vuonna minulla oli samaa n 50 € hintaan

Acroja oli vuosi sitten n 50 hintaan, en saanut niitä vaan laitettua listaan kun ne meni heti.

Ja näitä hintoja voi moni vahvistaa

Hinnasto ja saatavuus eroaa maailmalla ja sen mukaan on tilattava

Tässä yhden NETTIKAUPAN hintoja 8O
http://www.marinecenter.com/fish/tangs/powderbluetang/
http://www.marinecenter.com/inverts/cla ... clamultra/
http://www.marinecenter.com/corals/cora ... ralpurple/

Olen aina toivonut että saatais lisää liikkeitä suomeen, mutta missä ne ovat?
Jokaiseen kaupunkiin ainakin yksi merivesiliike olisi hyvä, näin saataisi tätä harrastusta eteenpäin.
Siihen taas minä en voi vaikuttaa.
patu kirjoitti:Yksi asia unohtui, nenän edessä on tukkulista myös Indonesiasta eli tiedän kyllä mitä kate tarkoittaa :)
Hyvä, tiedätkö mitä kulut tarkoittaa?
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

K.S kirjoitti:
patu kirjoitti:

Ikävää tosi asiaa tämä Kimi on, otetaan esimerkkejä:

-Acanthurus leucosternon, sinun listahinta 120€ , sama Ruotsissa 40€ (koko S , joita itse mieluiten ostankin)
-Tridacna Maxima, sinun listahinta 100-120€ , sama Ruotsissa 40€ väreinä sininen ja vihreä.
-Acroporat, useita eri värejä, mutta lilat käret, sinun listahinta 99€, sama Ruotsissa 30€-50€

Luulenpa että tuo riittää, muissakin on eroja mutta en jaksa jatkaa listaa. Tosin ollaanhan eri viivalla, sinä elät myynnillä, minä teen tätä edistääkseni harrastusta Suomessa koska nuilla hinnoilla moni harrstaja heittää hanskat tiskiin.


Riitti oikein hyvin :D

A. leucosternon S koko maksaa noin 50 €, en ota vaan niitä koska kala herkkä

T. maximan hinta vaihtelee, viime vuonna minulla oli samaa n 50 € hintaan

Acroja oli vuosi sitten n 50 hintaan, en saanut niitä vaan laitettua listaan kun ne meni heti.

Ja näitä hintoja voi moni vahvistaa

Hinnasto ja saatavuus eroaa maailmalla ja sen mukaan on tilattava

Tässä yhden NETTIKAUPAN hintoja 8O
http://www.marinecenter.com/fish/tangs/powderbluetang/
http://www.marinecenter.com/inverts/cla ... clamultra/
http://www.marinecenter.com/corals/cora ... ralpurple/

Olen aina toivonut että saatais lisää liikkeitä suomeen, mutta missä ne ovat?
Jokaiseen kaupunkiin ainakin yksi merivesiliike olisi hyvä, näin saataisi tätä harrastusta eteenpäin.
Siihen taas minä en voi vaikuttaa.
Niinpä, kuten totesin että en tiedä sinun kaulusvälskärin kokoa mutta uskonpa että jos pitää valita ottaako kokoa S tai XL niin se valinta menee siihen S-kokoon jo hintansakin puolesta.

Viime vuoden hinnastoja en ikävä kyllä ole edes nähnyt, mutta uskon kyllä kun niin sanot. Maximat tosiaan maksaa Ruotsissa 375 kruunua, ja niitä tulee nyt Suomeen useita.

Jokaiseen kaupunkiin merivesiliike olis enemmän kuin toivottua :D , kyse oli kuitenkin tämön päivän hinnoista. Ruotsissa myytiin joulun välipäivinä vielä nuista hinnoista -50% joten katetta on.

Kuitenkin kuten aikaisemmin mainitsin ollaan ihan eri viivoilla, en tee tätä elääkseni, en tienatekseni ja jos tekisin niin on pakko myöntää että Ruotsin hintoihin pitäis laittaa vähän Lapin lisää.
K.S
Kim Söderberg
Kim Söderberg
Viestit: 1128
Liittynyt: 14:40, 07.03.2002
Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K.S »

Niin, ne - 50 % myynnit tarkoittaa yleensä että äkkiä pois ennenkuin kuolevat / vanhenee, eli kiertonopeutta.
Ei yleensä ollenkaan katteellista kauppaa

Hyvä että tulee, toivottavasti ovat ok. Ihan pienimmät yleensä herkkiä siirroille.

Tässä voisin nyt laittaa omat viimeiset T.maximat 40,00 € kappale
:mrgreen:

Hyvä illanjatkoa

Kimi
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

K.S kirjoitti:Niin, ne - 50 % myynnit tarkoittaa yleensä että äkkiä pois ennenkuin kuolevat / vanhenee, eli kiertonopeutta.
Ei yleensä ollenkaan katteellista kauppaa

Hyvä että tulee, toivottavasti ovat ok. Ihan pienimmät yleensä herkkiä siirroille.

Tässä voisin nyt laittaa omat viimeiset T.maximat 40,00 € kappale
:mrgreen:

Hyvä illanjatkoa

Kimi
No niin tätä kaipasinkin, ottaisin ne kaikki jos en olisi saanut aikaisemmin Ruotsista edullisemmin. Listasta unohtui vielä yksi asia joka on minun pientä päätä vaivannut eli mandariinikalat, Ruotsista tuon 40€ pariskunnan kun taas sinun listahinta näkyi olevan 50€, millä tämä nyt selitetään? Oma kohtaista kokemusta Ruotsin mandariineista on sen verran että ne jopa kelpuuttavat pakasteruuan [;)]

Ei muuta ole tulossa alennukseen? Nuo Maximat jotka tulee Suomeen on muuten Kimi sitten jo menneet :D mutta hyvä että muutkin saavat
nauttia halvemmista ja niin kauniista simpukoista [;)]

Edit: tekstiä muutettu hiukan ;)

----------------------
K.S kirjoitti:
patu kirjoitti:Yksi asia unohtui, nenän edessä on tukkulista myös Indonesiasta eli tiedän kyllä mitä kate tarkoittaa :)
Hyvä, tiedätkö mitä kulut tarkoittaa?
Tämä oli jäänyt huomaamatta, tiedän tasan tarkkaan, olen elänyt yrittäjä perhessä suhteellisen kauan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”