Onko öljyä?
Valvoja: Moderaattorit
Onko öljyä?
Olen huomannut akvaarion veden pinnalla öljyä. Voiko se olla mahdollista? Miten saan sen pois? Onko se vaarallista?
Edit: Välimerkin jälkeen välilyönti.
-Ylläpito
Edit: Välimerkin jälkeen välilyönti.
-Ylläpito
-
pikku-tatti
- Senior Member

- Akvaarioseurat: tas
- Sukupuoli: Nainen
-
pikku-barbi
- Senior Member

- Viesti:
-
Mörrikkä
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Itse meinasin laittaa K-raudasta ostettua Maxit puhallushiekkaa, mutta jäi laittamatta, kun haisi diesel-öljyltä ja pesussa vesi ei kirkastunut lainkaan.kaletsu71 kirjoitti:Mulla tuli oljyä pintaan K-raudasta ostetusta hiekastateki mukavan kalvon huomenna Biltemaan hakemaan hiekkaa
Voi olla, että kalat ei olisi perustaneet tuosta ympäristömyrkystä.
Kannattaa aina haistaa ja miltei maistaakin ennenkuin laittaa jotain akvaarioonsa.
-
marinum
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Itse olen ainakin ostanut pari säkkiä K-Raudasta Kauniston soran hiekkatuote nimistä puhallushiekkaa ja mitään öljyjä en ole havainnut.Mörrikkä kirjoitti:Itse meinasin laittaa K-raudasta ostettua Maxit puhallushiekkaa, mutta jäi laittamatta, kun haisi diesel-öljyltä ja pesussa vesi ei kirkastunut lainkaan.kaletsu71 kirjoitti:Mulla tuli oljyä pintaan K-raudasta ostetusta hiekastateki mukavan kalvon huomenna Biltemaan hakemaan hiekkaa
Voi olla, että kalat ei olisi perustaneet tuosta ympäristömyrkystä.![]()
Kannattaa aina haistaa ja miltei maistaakin ennenkuin laittaa jotain akvaarioonsa.
Toki ainahan tuo on joidenkin erien kohdalla mahdollista, muidenkin merkkisten puhallushiekkojen osalta.
Omat kalani ovat ainakin ihan hyvissä voimissa olleet jo kuukausia.
Itse ainakin tykkään kovasti tuon hiekan punertavuudesta, toisin kun Bilteman, joka on niin kovin vaaleaa.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO