Onko öljyä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
TaHa
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Onko öljyä?

Viesti Kirjoittaja TaHa »

Olen huomannut akvaarion veden pinnalla öljyä. Voiko se olla mahdollista? Miten saan sen pois? Onko se vaarallista?

Edit: Välimerkin jälkeen välilyönti.

-Ylläpito
pikku-tatti
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: tas
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja pikku-tatti »

Bakteerikalvo (eikös se sen nimi ollut) tekee pinnalle öljymäisen kerroksen. Sen saa pois lisäämällä pintavedenkiertoa tai vanhan lehden laittaa pinnalle kellumaan ja ottaa hetkenpäästäpois, ja kalvo on jäänyt kiinni sanomalehteen.
540l, 180l ja Minttu-koira <3
TaHa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja TaHa »

Kiitos pukki-tatti. Ei enään huolestuta toi. :D
kaletsu71
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kaletsu71 »

Mulla tuli oljyä pintaan K-raudasta ostetusta hiekasta [}:)] teki mukavan kalvon huomenna Biltemaan hakemaan hiekkaa
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marinum »

Olen huomannut, että Tetran pro-muroruoista liukenee heti öljyä pinnalle.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
pikku-barbi
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikku-barbi »

Hiutaleruoka lisää sitä kalvoa jos sen vain tiputtelee pinnalle. Mutta jos en painaa pinnan alle, niin se ei tee sitä kalvoa ollenkaan niin paljoa. Sitä mieltä toi mies ainakin on kun kieltää mua jättämästä sitä siihen pintaan.
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

kaletsu71 kirjoitti:Mulla tuli oljyä pintaan K-raudasta ostetusta hiekasta [}:)] teki mukavan kalvon huomenna Biltemaan hakemaan hiekkaa
Itse meinasin laittaa K-raudasta ostettua Maxit puhallushiekkaa, mutta jäi laittamatta, kun haisi diesel-öljyltä ja pesussa vesi ei kirkastunut lainkaan.
Voi olla, että kalat ei olisi perustaneet tuosta ympäristömyrkystä. [}:)]

Kannattaa aina haistaa ja miltei maistaakin ennenkuin laittaa jotain akvaarioonsa.
marinum
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marinum »

Mörrikkä kirjoitti:
kaletsu71 kirjoitti:Mulla tuli oljyä pintaan K-raudasta ostetusta hiekasta [}:)] teki mukavan kalvon huomenna Biltemaan hakemaan hiekkaa
Itse meinasin laittaa K-raudasta ostettua Maxit puhallushiekkaa, mutta jäi laittamatta, kun haisi diesel-öljyltä ja pesussa vesi ei kirkastunut lainkaan.
Voi olla, että kalat ei olisi perustaneet tuosta ympäristömyrkystä. [}:)]

Kannattaa aina haistaa ja miltei maistaakin ennenkuin laittaa jotain akvaarioonsa.
Itse olen ainakin ostanut pari säkkiä K-Raudasta Kauniston soran hiekkatuote nimistä puhallushiekkaa ja mitään öljyjä en ole havainnut.
Toki ainahan tuo on joidenkin erien kohdalla mahdollista, muidenkin merkkisten puhallushiekkojen osalta.
Omat kalani ovat ainakin ihan hyvissä voimissa olleet jo kuukausia.
Itse ainakin tykkään kovasti tuon hiekan punertavuudesta, toisin kun Bilteman, joka on niin kovin vaaleaa.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”