Haarniskamonni
Valvoja: Moderaattorit
Haarniskamonni
Kyselisin vain sellaista että tulisiko Monniset toimeen Haarniskamonnien kanssa ( 2 kpl )? Onko kellään muuten kokemuksia haarniskoista? Akvaario olisi 317l eli tilaa luulisi löytyvän.
112l + 578l + 21l
"Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa"
"Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa"
Mulla ihan sama, peräkkäin menevät kuin Ellun kanat. Huomasin juuri viikko sitten että toinen haarniskoistani on uros ja toinen naaras. Kaunista ja mielenkiintoista katsottavaa kuhertelua.
Juu ahneita ovat, mutta pitäähän sitä hengissä pysyä. Muistaa vaan heitää tarpeeksi ruokaa että muutkin saavat.
Juu ahneita ovat, mutta pitäähän sitä hengissä pysyä. Muistaa vaan heitää tarpeeksi ruokaa että muutkin saavat.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
- Sukupuoli: Nainen
Meillä on myös yksi haarniska monnisten kanssa, eikä ongelmia todellakaan ole. Pitäisi varmaan hommata sille kavereita, pyörii aika orpona piruna - tai sen näköisenä - altaassa. Niin, mistä tunnistaa sukupuolet? Pärjäävätkö samaa sukupuolta olevat keskenään vai pitääkö haarniskojen olla eri sukupuolisia?
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Koiraan rintaevien ensimmäiset eväpiikit ovat pitemmät ja jykevämmät kuin naaraalla. Lisäksi niissä voi olla oranssia väriä. Nuorten haarniskamonnien sukupuolten tunnistaminen voi olla vaikempaa, mutta yksi ero on ainakin vatsapuolen panssarissa. Naaraan vatsapuolen luulevyt ovat enemmän erillään toisistaan kuin koiraan luulevyt. Naaras on myös koirasta pullukampi.Mistä tunnistaa sukupuolet??
Monninomistaja jo vuodesta -94.
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Joskus aikaisemminkin tuohon sukupuoli tunnistukseen olen vastannut, piti tonkia vanha vastaus ja sieltä linkki...
http://www.planetcatfish.com/forum/view ... hp?t=16870
Tuossa keskustelussa on mielestäni hyvät kuvat sukupuolien tunnistamiseen.
http://www.planetcatfish.com/forum/view ... hp?t=16870
Tuossa keskustelussa on mielestäni hyvät kuvat sukupuolien tunnistamiseen.
8.5.2011 akvaariot tauolle toistaiseksi
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Ainakin minun haarniskamonnikoiraani riepottelee naarasta miten tahtoo ja milloin vain. Useampi naaras koirasta kohti lienee parempi. Kahta tai useampaa sukukypsää koirasta en pitäisi samassa akvaariossa ellei se ole hyvin tilava. Haarniskamonnikoiraani hyökkää myös minun itseni kimppuun vaihtaessani vettä ja on hypännyt pari kertaa ulos altaasta ollessaan kutuvireinen.Pärjäävätkö samaa sukupuolta olevat keskenään vai pitääkö haarniskojen olla eri sukupuolisia?
Monninomistaja jo vuodesta -94.