Mitä ostitte HAS:in huutokaupasta (2007)?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

noel.runeberg
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja noel.runeberg »

Kiitos tältä suunnaltakin :D
Sinne sitten syksyllä :D
Monnisfriikki!! 250l
Sekä hölmö koiramme
Get a life or die tryin
Monnis-fani
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Monnis-fani »

Jep jep! :mrgreen:

Saa sitten nähdä tuoko itse mitään sinne huudettavaksi, pitää nyt katsoa jos sillon jotain ylimääräistä löytyisi... [;)]

Mutta nyt mä ainakin suuntaan kohti sänkyä, aikanen herätys huomenna mukamas... :D

Öitä! :)
Älä työnnä käsiäsi akvaarioon ennen kuin sinulla on pyyhe vieressäsi.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ja JukkaV alkaa suunnitella yllätyksiään sinnekin. ;)
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
noel.runeberg
Member
Member

Viesti Kirjoittaja noel.runeberg »

JukkaV kirjoitti:Ja JukkaV alkaa suunnitella yllätyksiään sinnekin. ;)
Hm..kai sitä on vähän pakko tulla [;)]
Monnisfriikki!! 250l
Sekä hölmö koiramme
Get a life or die tryin
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

No, katsotaan. Viimekin kerralla TAS-huutis meni sivu suun, kun olin Turussa. Ja ensi kerralla tarkoitus on olla entistä enemmän Turussa...
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Tiutsi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tiutsi »

Nyt vasta ehdin koneelle... On ollut hieman projektia eilisestä lähtien. :roll:

Mukaan tarttui:

- marketista ja huutokaupasta yht. 10 (!) pussia erilaisia kasviksia, neljä pussia vein kyllä kaverille. Mies on sitä mieltä, että nyt meidän allas näyttää viidakolta. Hmm.. miten niin... Tungin VAIN ne 6 pussia sinne?!?! Ei vaan, oikeesti se on aika hieno nyt! :mrgreen:
- mangrove-kanto, ehkä kokoa M
- pieni allas rapulaksi(mittasin, oli 29,5 litraa, vaikka lapussa luki/ilmoitettiin 27...)
- 10 kirsikkasukarapua
- 7 kuparimonnista
- pari "rumaa" piiloa partamonnien kodeiksi
- muuta pikkukrääsää marketin puolelta, kuten lämpömittari jne...

Rahaa ei kuitenkaan mennyt ihan niin paljoa, kuin kuvittelin, olisko mennyt joku 75-80€.

Mihin asti Leppävaario oli muuten eilen auki? Tietääkö kukaan? Kävin ikkunan takana klo.17 aikoihin, mutta siellä oltiin jo kiinni...
Onneksi ehdin Siniriuttaan, joka olikin auki vielä vähän ennen kuutta. Sain sieltä ilmapumpun, ja Seran "pulputtimen", siis rapulaan suodattimeksi.

Juu, eilen projektina laittaa se pikkuallas pyörimään, otin isosta altaasta hiekkaa + vettä ja sain illan myötä rapuset kotiutettua sinne. Ovat hirmu suloisia! Eilen vielä vähän hailakoita, mutta tänään jo ihan punaisia! Tänään olen ollut nenä kiinni lasissa... Ihania otuksia!

Myös minä ostin sitä jättiläisvallua, oli munkin ilme näkemisen arvoinen, kun purin sen 1,5m pussista! 8O Hyvin se kuitenkin meille "upposi", on kuitenkin korkeutta tossa altaassa.

Tyytyväinen olen eilisen saldoon, kiitos huutokaupan järjestäjille ja kaikille tavarantoimittajille! :D
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

crisse_83 kirjoitti:(...)
Itseäni jäi harmittamaan ne "punaiset" noitamonnit, olisivat olleet hyvää täydennystä tuohon meidän poppooseen, mutta hyvin tyytyväinen olen noihin "nuoli"noitiinkin oikein terhakoita kavereita.
Muo jäi sitten harmittamaan ne molemmat. Ensimmäisiin (punanoitiin) en ehtinyt mukaan ollenkaan ja nuolinoidatkin sitten menetin sulle, vaikka olisi pitänyt jatkaa sitä huutamista. Hitto.

Eipähän sieltä sitten kaloja oikeestaan mukaan tarttunutkaan, kun monnisia, rihmiksiä ja joitain tetroja menin sinne kalastelemaan. (Onneksi Marilta tarttui sitten illemalla mukaan huniksia ja kerrejä:D)

Kasvispuoli onnistuikin sitten paremmin. Mukaan lähti Intianvesitähdikki 'ceylon'ia, punarotalaa, vedensuosikkia ja marketista sekapussi ärviää, karkeaviuhkalehtä ja rusolehtä (kahtaa ekaa piti saaman ja rusot tuli kaupanpäälle) sekä ihan kohtuu kokoinen kannonkäppyrä.

Budjettikin pysyi ihan hyvin raameissa, ei tullut tehtyä tyhmiä ostoksia, kun muut huusivat, minkä kurkusta lähti :D

Oli tosissaan hauska huutokauppa, heti alettiin seuraneidin kanssa innoissaan kuhista TASin tulevasta huutiksesta. Niin, että kiitoksia vain kaikille osallistuneille järjestämisestä ja hyvästä tunnelmasta. Ensi vuonna mäkin voisin ilmoittautua HASin joukkoihin avustelemaan.

On ne akvaristit vaan hauskoja ihmisiä. :mrgreen:

Kiva nähdä kuvia! Onneksi kuitenkin:
JukkaV kirjoitti:Kiitos kuvista Muffelle. Smile Minutkin osasit kuvata tarpeeksi hyvin - eli riittävän kaukaa tai niin, etten näkynyt kuvissa kunnolla ts. joku oli edessäni.
sama juttu täälläkin. :D
I'm #1 so why try harder?
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Tiutsi, muistin kanssa itse tuon tilavuusjutun niistä pikkupurkeista myöhemmin kotimatkalla. Kas kun ne siinä yhteisessä kierrossa olivat niin vettä niihin meni sen 54litraa yhteensä, ihan piripintaan kun ei valutuksen takia voinut täyttää. Elikkä sieltä se muistikuvasta 27litraa... [:I] :D
Noh, luulen että kumminkin iloisempi yllätys nuo muutama lisälitra kuin että ois ollu pienempi [;)] .
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Ihan ot mutta onko Tampereen huutokauppa yhtä "iso" tapahtuma kun tämä Helsingin?
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

Ajateltiin tulla ensi vuonna kaverin kanssa, jolloin jos löytyy jotain kivaa paljon, voidaan huutaa ja jakaa tavarat ja kulut puoliksi.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Kyllä siellä Tampereellakin ihan mukavasti on ollut väkeä molemmilla kerroilla kun mukana olen ollut. Ei kumminkaan täysin vastaavassa määrin kuin tuolla HAS:sin huutiksessa, mutta kasvussahan tuokin tapahtuma käsittääkseni on vuosi vuodelta.

Omien kokemusten pohjalta suosittelen kyllä lämpimästi myös sinnekin osallistumaan.
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Viesti Kirjoittaja naatti »

Voisihan sinne raahautua, kun ei täältä Jyväskylästä juniorin junalippu niin paljoa rasita ja voisi vielä jäädä shoppailemaan.. Taidan siis tulla [;)] Onko sinne tullut neontetroja viimevuosina? Huusin vain 10 ja nyt kaduttaa :mrgreen: Parvessa on siis vasta 16.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Tiutsi kirjoitti: Mihin asti Leppävaario oli muuten eilen auki? Tietääkö kukaan? Kävin ikkunan takana klo.17 aikoihin, mutta siellä oltiin jo kiinni...
Ihan normaalisti klo 15:sta, aukesi vain paria tuntia normaalia aiemmin.
I'm #1 so why try harder?
Tiutsi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tiutsi »

crisse_83 kirjoitti:Tiutsi, muistin kanssa itse tuon tilavuusjutun niistä pikkupurkeista myöhemmin kotimatkalla. Kas kun ne siinä yhteisessä kierrossa olivat niin vettä niihin meni sen 54litraa yhteensä, ihan piripintaan kun ei valutuksen takia voinut täyttää. Elikkä sieltä se muistikuvasta 27litraa... [:I] :D
Noh, luulen että kumminkin iloisempi yllätys nuo muutama lisälitra kuin että ois ollu pienempi [;)] .
Juu, yllätys kyllä oli iloinen, litroja kun oli haussa jotain 20-40 väliltä!! Eli hyvin meni siihen haarukkaan tuo. Lähinnä oleellista oli tuo n.50cm leveys. Kiitos vaan kovasti. :)
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Tiutsi kirjoitti:
Myös minä ostin sitä jättiläisvallua, oli munkin ilme näkemisen arvoinen, kun purin sen 1,5m pussista! 8O Hyvin se kuitenkin meille "upposi", on kuitenkin korkeutta tossa altaassa.
Oiskohan ne mun tuomia jättiläisvalluja (pussissa 10-12 tainta ja markettihinta tais olla huimat 3e). =)
Se pirulainen leviää niin että ei mukaan kerkeä, no eilen sitten riipasin kaikki jättivallut ja rusolehdet pienimmästä altaasta toisiin altaisiin kellumaan ja katselen mitä niille nyt tekisin.

Itse ostin muutamia kasvipusseja, melalehtiä ja miekkakasveja ja 4 safiiritetraa (niinkuin lupailinkin tuola toisessa ketjussa). Kirjomonnisetkin olis ollu kivoja parven jatkoksi, mutta ei jotenkin vaan jaksanut kilpailla monestakaan artikkelista.
Ovenpielen myyntitiskiltä tarttui mukaan halvennuksessa olleita pohjatabuja, ja lipunmyynnistä HAS:n monnispinssi. :)
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Mukaan tarttui (koitan muistaa listata kaiken) huutokaupan puolelta pallokalatoppi ja mikromatoviljelmä (plus Kissanhiekan kanssa sinä "makeanveden merilevää" 1/2), marketista pussi Ketapang-lehtiä ja Satekilta 2 purkkia Voimapellettejä (mainiota kamaa :D !). Marin kaupalta tarttui putkilollinen artemian munia.

Huutamatta jäi suunnitellut punaiset köynnöstävät kasvit sekä noitamonnit, etenkin punaisia tyttöjä olisi tänne tarvittu. Rahaa meni noin 60 € ja käteen tuli noin 80 €, eli ei paha. Myös Siniriutassa käynti jäi tekemättä, kruunupyrstötaistoja olisin hinkunut mutta yhdellekkään koiraalle ei ole tilaa, joten parempi näin 8-) .

Kiitos HAS tapahtumasta ja kiitos seurasta (ja kyydistä) Marjis, uggi ja Kissanhiekka!

Tuttuja tuli bongattua muutama, ainakin rain-, Mari ja RPekka joiden kanssa tuli vaihdettua jokunen sanakin. Alix taas sai kalastooni epäsopivan haran Pötköön asumaan [;)] .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja Maisu »

pleko_88 kirjoitti:- Pitkä akryylinen home made suihkuputki
Hahaa, sinä se siis olit! Hymyilin oikein leveästi huomatessani että suihkuputki käveli väliajalla omin jaloin pois marketista sillä olin jo nähnyt painajaismaisia mielikuvia siitä että joudun viemään sen takaisin kotiin kun ei se aluksi kelvannut kenellekään. :D

Tulin huutaneeksi valkoisia ja vihreitä rapuja, konjakkikasvia, keihäslehteä sekä vaahdottajan + ominaispainomittarin (huimaan vitosen yhteishintaan!). Marketista tarttui mukaan sylillinen pieniä juurakoita, laavakivi sekä intianmantelipuunlehtiä ja Satekilta ostin nitraattiliuosta, kipsiä ja pussillisen ruokaa. Kenenköhän kanssa huusin kilpaa sitä isoa kannossa ollutta Windelöviä?

Minulla meni loppuilta polven hautomisessa jäillä, nämä auditorioiden ihanan minimaaliset jalkatilat eivät ole mitenkään ihmisystävällisiä. :?
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Loistokiipijän huutaneelle tiedoksi, että kalasi onkin punamakkarakala (joka on onnistunut piilottelemaan akvaariossa viimeiset 4 viikkoa niin että luulin sen olevan jo kuollut) sain näköjään sen sitten yön hämärissä haavittua sen stessivärityksessä hyvin samannäköisen ja -kokoisen loistokiipijän sijasta. Onneksi näillä kaloilla on sentään hyvin samantapaiset vesiarvot ja käyttäytyminen. Huvittavaa sinänsä, ettei edes kukaan meklareina toimineista alan ammattilaisista huomannut eroa.

Jos kalan huutanut sattuu tämän lukemaan niin lähetä yksityisviestiä, voi olla että pystyn toimittamaan tuon oikean loistokiipijän sinne punamakkarakalan kaveriksi.

Itse ostin reilu 50 eurolla mm.aurinkotetroja "mysteeri" seeprakaloja ja harvinaisen puikkonuoliaisen sekä pikku valaisimen rapualtaaseen, kasveina ihme kyllä vain sen 3 lajin pussin missä oli vesihernettä, ormiota ja vauvankyyneltä. Myymistäni artikkeleista sain reilu 100 euroa eikä kotiin tarvinnut kantaa takaisin muuta kuin koristeita (joita olen joskus saanut perheenjäseniltä lahjaksi...)
Erittäin onnitunut huutokauppa (mitä nyt iltapäivällä alkoi väsyttää ja päätä särkeä lyhyiden yöunien vuoksi).
Kiitos järjestäjille!
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Ville+Makka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ville+Makka »

Huusin muutaman kasvin, albiinopartiksen ja helmipalloplekon. Kiitos jäjestäjille! Katsotaan josko Tampereellekin tulisi lähdettyä :D
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Ville+Makka kirjoitti:Huusin muutaman kasvin, albiinopartiksen ja helmipalloplekon...
Ahaa, sinnekkös se helmipallo meni, itse huusin sitä myös, mutta niitä oli omassa pussissa Leppävaariosta jo kaksi ja kotona odotteli kaksi.
Liika on liikaa. :)
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

Re: Huutokauppa

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

maisu kirjoitti:
pleko_88 kirjoitti:- Pitkä akryylinen home made suihkuputki
Hahaa, sinä se siis olit! Hymyilin oikein leveästi huomatessani että suihkuputki käveli väliajalla omin jaloin pois marketista sillä olin jo nähnyt painajaismaisia mielikuvia siitä että joudun viemään sen takaisin kotiin kun ei se aluksi kelvannut kenellekään. :D
Mietinkin samaa, että tätä tuskin kukaan muu voi haluta kuin minä, mutta kun itse tuollaisia tarvitsen, että saan pieniin altaisiin ison kierron jaettua tasaisesti. Toisekseen siitä saa pintavedenkierrätykseen hyvän suihkuputken tuohon tulevaan 1400litraiseen 90cm syvän altaan sivulasiin.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Tanja M.
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tanja M. »

Mukaan tarttui muutama peruskasvi, pieni kanto ja taustakuva. Ja hienon hieno kirja 500 akvaariokalaa, joka ei kellekään muulle kelvannut :o Ja vielä viisi sitruunatetraa entisten kavereiksi. Ilmeisesti ovat hyvää pataa keskenään koska kutivat tänä aamuna joukolla nälkäisten kirsikkabarbien pistellessä munia kitusiinsa [}:)]

Ainut mikä jäi kirvelemään oli ettei yhtään rapua tarttunut matkaan... Chrystal redien hinnat nousi niin korkeiksi etten saanut sanaa suustani. Täytyy katsella myyntipalstoja, eiköhän niitä tulee taas pian myyntiin [;)]
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Oli tarkoitus mennä, mutta serkkutyttö tuli pohjoisesta yllätysvierailulle niin ei kerennyt.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

doriani kirjoitti:Ihan ot mutta onko Tampereen huutokauppa yhtä "iso" tapahtuma kun tämä Helsingin?
HAS:n huutokauppa on vielä toistaiseksi TAS:n vastaavaa suurempi tapahtuma, mutta kyllä Tampereenkin huutis on ihan mukavasti kerännyt väkeä näinä kahtena vuonna mitä sitä on järjestetty. Tapahtuma kasvaa vuosi vuodelta sitä mukaa kun useampi akvaarioharrastaja saa kuulla siitä ja lähtee paikan päälle. Viime syksyn huutokaupassa Tampereella myytiin 380 artikkelia ja rahaa liikkui noin 1600 euroa, eli ihan mukavasti. Tapahtuma sinällään on hyvin samanlainen kuin HAS:n huutokauppa, eli osa tavarasta myydään huutokaupassa ja osa suoraan markettipöydältä niin aikaa säästyy.

Kertokaapa muuten tapahtuman järjestäjät millaiset tilastot HAS:n huutokaupasta tuli tänä vuonna? Kävijöitä ei varmaan kukaan ehtinyt laskea mutta paljonko tavaraa liikkui?
pikku-tatti
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: tas

Viesti Kirjoittaja pikku-tatti »

skare kirjoitti: Kävijöitä ei varmaan kukaan ehtinyt laskea
Kyllä väkeäkin joku siinä laski.
540l, 180l ja Minttu-koira <3
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”