Uusi taistouros tuli
Valvoja: Moderaattorit
Uusi taistouros tuli
Kävin aamulla ostamassa uuden taistouroksen tuonne akvaarioon 2 naaraan seuraksi. Harmikseni huomasin että myyjä oli laittanut mukaan väärän uroksen,mielestäni jo valmiiksi huonokuntoisen yksilön
. Itse menin katselemaan ruokia siinä vaiheessa kun myyjä alkoi ottaa kaloja altaasta (ostin inkkareita myös). Nyt tuo uusi taisto lymyile itekseen missä lymyilee...Toivottavasti kestää hengissä edes hetken. Toinen uusi naaras kävi heti kuumana tähän uuteen tulokkaaseen ja ekan kerran näin miltä näyttää "grillattu" naaras.
Uros ei syttynyt ollenkaan vaan lähinnä pakeni paikalta.. 
286l kalasoppaa + koira
-
Helinä79
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Tosi harmillinen juttu. Voit haavia koiraan pussiin ja kiikuttaa sen takaisin kauppaan vaihdettavaksi. Oliko siis etukäteen näyttänyt myyjälle, minkä kalan halusit ostaa?
Itselleni kävi kerran sama juttu ostaessani ystävälleni molleja: näytin myyälle, mitkä kalat altaasta halusin, ja käännyin haavimisen ajaksi katselemaan muita altaita. Kalapussissa oli kuva molemmilla puolilla, enkä sis nähnyt jälkikäteen, mitä pussiin oli pantu.
Perillä kotiutusvaiheessa huoattiinkin, että toinen mollineitokaisista oli aivan nurinkurisen mallinen: maha kuopalla ja selkä köyryssä. Muutaman päivän sisällä kala päästettiin uimis- ja syömisvaikeuksien vuoksi päiviltä. Otin siitä pari kuvaa ja marssin niiden kanssa kauppaan, mistä minulle heti haavittiin terve naaras ja muutamia poikasia tilalle. Tällä kertaa ja aina siitä eteenpäin olen aina tarkistanut ennen maksua, että olen saanut juuri ne kalat, jotka itse olen valinnut.
Itselleni kävi kerran sama juttu ostaessani ystävälleni molleja: näytin myyälle, mitkä kalat altaasta halusin, ja käännyin haavimisen ajaksi katselemaan muita altaita. Kalapussissa oli kuva molemmilla puolilla, enkä sis nähnyt jälkikäteen, mitä pussiin oli pantu.
Perillä kotiutusvaiheessa huoattiinkin, että toinen mollineitokaisista oli aivan nurinkurisen mallinen: maha kuopalla ja selkä köyryssä. Muutaman päivän sisällä kala päästettiin uimis- ja syömisvaikeuksien vuoksi päiviltä. Otin siitä pari kuvaa ja marssin niiden kanssa kauppaan, mistä minulle heti haavittiin terve naaras ja muutamia poikasia tilalle. Tällä kertaa ja aina siitä eteenpäin olen aina tarkistanut ennen maksua, että olen saanut juuri ne kalat, jotka itse olen valinnut.
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Jeps, tekis kyllä mieli mennä palauttamaan taisto, mutta en viittis enää lähteä takasin kaupunkiin sen takia, ja toisaalta minusta tuntuu että onnellisempi se ehkä on kuitenkin tässä mun altaassa kun siellä kaupan altaassa itekseen..
Että jos se nyt ottaa ja kuolee nopeasti, niin ei voi sitten minkään.
Mutta nyt opin minäkin että seuraan tarkkaan mitä pussiin menee..
Mutta nyt opin minäkin että seuraan tarkkaan mitä pussiin menee..
286l kalasoppaa + koira