Eli olen nyt 10 päivää kypsytellyt akvaa ja tänään huomasin jotain valkoista akvan pohjalla?? Siis sellaista...mitä en osaa edes kuvailla...tai niinkuin pumpulia??
Ja muutenkin ihmettyttää et miks nitriitti ei oo viel noussu ja vesi on rusehtavaa?? Kaikki hajoo näköjään käsiin Tähä vissiin tyssäs tää meikäläisen harrastus, en osaa mitään tehhä oikein
Testit olen viimeeksi tehnyt 23.2 ja ne oli et,
Ei kannata vielä heittää toiveita hienosta ja upeasta uudesta harrastuksesta, kyllä täältä apuja saa! Miksiköhän kokonaiskovuus (gh) on noinkin korkea? Tuleeko hanastakin noin kovaa vettä? Onko sinulla tippatestit, vai liuskatestit? Liuskalla ei saa riittävän tarkkoja tuloksia ja ne saattavat näyttää vähän mitä sattuu. Kannattaa ihan ensimmäiseksi satsata niihin .
Miulla on liuskat...on tarkoituksena ostaa tippoja kun rahapussin nyöret antaa myöten
En kyllä ole varsinaisesti kypsytelly kunhan tili tulee niin pääsen asian mukaiseen kauppaan, ostelemaan vielä mitä tarvihee...siis olen laittanut silloin alkuvaiheessa tuota Bactozym:iä ja sitten tuota pohjaravinnetta....
Niin ja allas on 130litraa
--------------------
nyt kun katoin ja sörkin tarkemmin se on niin kuin hämähäkin verkkoa siis sen tapaista....
olen laittanut yhden hiutaleen n. joka 4päivä.....
Miusta tuntuu et alotan nyt koko touhun uudestaan....Otan nuo mömmöt tuolt pois ja jne.... se lannoite jota laitoin on InitialSticks, tetra.
Kohta lähtee akva maata kiertävälle radalle.....
Ei kannata vaipua epätoivoon, mitä se haittaa vaikka altaassa jotain outoa rihmaa tässä vaiheessa olisikin. Se voi olla vaikka jotain levää, joka asettuu kun allas pääsee tasapainoon, tai hometta. Akvaariossa, varsinkin vastaperustetussa, kasvaa monesti kaikennäköistä öhkömönkiäistä, rihmaa ja tauhkaa, aika hoitaa... Rusehtava väri vedessä voi tulla kannosta, tai hiekka pöllyää vielä. Onko pohjalla hiekkaa, soraa, vai mitä?
Kypsytä allas tai sen suodatin kypsytysohjeiden mukaan, niin pääset pikemmin valitsemaan sinne niitä kaloja! Kalanruokaa saa lisätä altaaseen kypsytysaikana paljon enemmänkin kuin olet nyt laittanut, laita kunnon hyppysellinen.
valkoista hiekkaa on pohjalla... ja miul on mattosuodatin...mut kiitokset kuitenkin...yritän nyt viel....no mie kypsytän vaik 5 vuotta sitä et saan kaloja tuonne...sen verran oon kyl nähny vaivaa
tuli mieleen että voisikohan tuo rusehtava väri johtua korkeasta rauta pitoisuudesta? lisäsin tuonne kasveille tarkoitettua lannoitetta mis on rautaa....
No hyvä, älä ainakaan suotta pengo tai uusi pohjaa, menee kalliit initialsticksit hukkaan.
Kasvilannoitteissa ei tavallisesti ohjeen mukaan annosteltuna ole niin paljon rautaa että se varsinaisesti näkyisi vedessä. Vastaperustetussa altaassa rusehtavan värin aiheuttaja on todennäköisimmin hiekasta irtoava pöly, kannoista lähtevä väri tai altaan laseilla kasvava ruskea piilevä, joka saa altaan näyttämään ruskeansävyiseltä. Myös lampun sävy voi saada veden näyttämään ruskehtavalta... Muuta ei tule äkkiä mieleen.