Transpoint-lähetyksen vastaanottaminen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Transpoint-lähetyksen vastaanottaminen

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Kun tuota tilaa akvan, joka toimitetaan esin Transpointin kautta, niin onko minullka oikeus avata pakkaus ennen lähetyksen kuittaamista vastaanotetuksi? Tiedän että tarkastaminen on hyväksi - vastaanottaminen merkitsee eräässä mielessä lähetyksen hyväksymistä - mutta voiko paketin avata tarkastusta varten?

Äitini asian tiimoilta muisteli taimimyymäläaikojaan: tuli 15 lavaa taimia kerralla, periaatteessa ne olisi pitänyt tarkistaa siinä vaiheessa mutta turha luulla että joku kuljetusfirman mies rupeaa siinä odotteleen puolta tuntia...
Minä juon nyt kahvia!
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 18:52, 10.11.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Minulle tuli allas transpointin kyydillä, ja sain oikein kantoapua herra kuljettajalta kun vähän silmiä räpytteli (koetapa samaa [;)] ) ja kyllä hän kiltisti odotteli että päällisinpuolin pikaisesti tarkastin että lasit olivat ehjät ja kaikki luvattu mukana.
Tosin allas ei missään sen kummemmassa paketissa ollutkaan, valaisin ja lasit olivat siellä sisällä.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Merri
Senior Member
Senior Member
Viestit: 504
Liittynyt: 00:44, 06.04.2003
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Merri »

Hmm, hyvä kai kuljetusvaurio(?) olisi merkkuuttaa rahtikirjaan?
"I'll rise but I refuse to shine"
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Semmosen vinkin sain ihan myyjältä, että tarkista kunto, koska jos myöhemmin huomaa vian - esim. sisälle kannettuna - niin sitä on sitten vaikeampi toteennäyttää että vahinko ei ole tapahtunut itselle.
Minä juon nyt kahvia!
Paul Stump
Junior Member
Junior Member
Viestit: 227
Liittynyt: 00:29, 24.07.2004
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Paul Stump »

Eiköhän kuljetettava tavara ole kuljettajan vastuulla kunnes olet tavaran kuitannut vastaanotetuksi.

Eli "Katsotaas ensin, että kaikki on kunnossa, tämä on sentään lasia..."
Älä hätäile.
-Linnunradan käsikirja liftareille-
(T-day may 25th)
Panu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 225
Liittynyt: 10:56, 25.11.2004
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Panu »

Viimeksi kun Transpoint toimitti paketin, oli kuljettaja itse huomannut pahveissa pientä ruttua/muuta vikaa. Pyysi(siis kuski) pakettia auki, jotta mahdolliset vauriot olisi voinut heti ilmoittaa lähettäjälle ja tehdä asiakaspalautuksen. Avattiin yhdessä ja kaikki oli ok. Kuittaus+kiitos!
jumase
Senior Member
Senior Member
Viestit: 705
Liittynyt: 10:56, 17.07.2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jumase »

Paitsi että nuo kuriiritkin osaa olla aika velmuja. Transpointin toimintapoja en tunne, mutta ainakin DHL:n ja UPS:n kohdalla on käynyt näin:

Kun paketissa ei ole särkyvää-tarroja, niin soittavat kiltisti ja sopivat ajankohdan, jolloin voivat tuoda paketin kotiovelle. Mutta auta armias, jos tuo tarra löytyy paketin kyljestä. Harvoin tulee puhelua. Joku päivä vaan tupsahtaa postista ilmoitus, että paketti onkin noudettavissa lähimmästä postista. Näinhän he pääsevät siitä velvoitteesta, että asiakas tarkistaisi paketin sisällön toimituksen yhteydessä.
rottinkiwailer
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 18:27, 28.05.2005
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

Itse koiranruokaa tilaavana, rahti tulee tarkistaa rahtikuskin kanssa ja jos siinä on huomioitavaa, niin ne pitää kirjata rahtikirjaan. Sinulla on oikeus tarkistaa lähetys ennen kuin kuittaat sen ja rahtikuskin on sen aikaa odotettava. Jos lähetys saapuu silläaikaa kun et ole kotona ja huomaat avatessasi lähetystä rikkoutumisen/virheen niin sinun pitää välittömästi soittaa rahtifirmaan ja ilmoittaa asiasta TAI soittaa suoraan rahtikuskille, jos hän sattuisi olemaan vielä lähistöllä ja voisi tulla katsomaan virheen ja lisätä sen rahtikirjana.
Aina on joku joka valittaa...
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Ok, kiitoksia vastaajille, avataan & tarkistetaan luvan kanssa. Eiköhän se homma tästä.
Minä juon nyt kahvia!
Thomas29Hki
Member
Member
Viestit: 409
Liittynyt: 15:23, 06.03.2003

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Mulle tuli aikoinaan Transpointilla 450 litrainen Juwelin allas. Oli lavan päälle laitettu. Kuski sai nippa nappa lavan hissiin ja sillä kuudenteen. Sanoi varmastikin vitsillä että otahan allas pois hissistä, kun pumppukärryt ei mahtunut mukaan. No minäpä kiskoin 150kg suorilta käsiltä lavoineen päivineen altaan kämppään. Ei ollut kyllä mitään rikki eli muuten ihan ok toimitus, mutta palvelussa olisi mielestäni kuskeillakin hieman parantamisen varaa.
ToniR81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 20:41, 20.08.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Yleensähän (kuriirit ja muut paketti pojat on asia erikseen) toimitus lause menee jotenkin niin että tavara toimitaan asiakkaalle säältä suojaan. Eli periaatteessa kerrostalossa rappuun tai parvekkeen muodostaman sää suojan alle. Eli kotiin kuljetus harvoin sisältyy isompiin lähetyksiin ja on maksullinen lisäpalvelu, jota ikävä kyllä myyjät myy laskuttamatta ja kuljetus yritykseltä tilaamatta, luotetaan siihen että kuski hoitaa.

Ja mitä tavaran tarkastamiseen tulee, se todellakin tulisi tehdä kuljettajan kanssa ja yleensä kuljettajat yrittää jo valmiiksi katsella vaurioita että ne saataisiin äkkiä merkattua ylös ja työt jatkumaan. Toinen vaihtoehto on jos tavaraa tulee paljon, voi rahtikirjaan laittaa että tavaraa ei tarkistettu/laskettu ja molempien allekirjoitukset. Tällä tavoin saadaan lisäaikaa tavaran tarkistamiselle ja virheiden huomioimiselle. Tosin huomautukset tulisi tehdä samana tai seuraavana päivänä. Kuukauden kuluttua aika turha soitella perään.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2040
Liittynyt: 11:12, 28.05.2004
Paikkakunta: keuruu

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Thomas29Hki kirjoitti:Mulle tuli aikoinaan Transpointilla 450 litrainen Juwelin allas. Oli lavan päälle laitettu. Kuski sai nippa nappa lavan hissiin ja sillä kuudenteen. Sanoi varmastikin vitsillä että otahan allas pois hissistä, kun pumppukärryt ei mahtunut mukaan. No minäpä kiskoin 150kg suorilta käsiltä lavoineen päivineen altaan kämppään. Ei ollut kyllä mitään rikki eli muuten ihan ok toimitus, mutta palvelussa olisi mielestäni kuskeillakin hieman parantamisen varaa.
Voi rähmä, meilleioo edes hissiä vaikka on melki yhtä iso paketti... No kyllä jotain kantoapua saan jos ilmoittavat toimituksesta etukäteen - en taas sitten jos tulee puhelu tyyliin: "Niin tää olis nyt puolen tunnin kuluttua tää toimitus".
Minä juon nyt kahvia!
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1022
Liittynyt: 06:58, 25.08.2003
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja rsy »

ToniR81 kirjoitti:Yleensähän (kuriirit ja muut paketti pojat on asia erikseen) toimitus lause menee jotenkin niin että tavara toimitaan asiakkaalle säältä suojaan.
Tuo 'säältä suojaan' tarkoittanee OK-talossa siis käytännössä eteiseen tai talliin, eli tuskin ne niitä tylysti kadulle kippaavat ?
-=Rami=-
_________________________________________________
MonsterFishKeepers
ToniR81
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 20:41, 20.08.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Mikäli tuote on pakattu niin että vesi ei sitä vahingoita(tai mitä nyt taivaalta sattuukaan satamaan) se voidaan myös pudottaa kadulle. Mikäli autolla ei pääse lähemmäksi tai piha on sellainen että tavara ei pumppukärryillä kulje. Kulkeakseen vaatii, asfaltin, betonin tai muun tasaisen ja kovan pinnan. Mutta yleensä auton välittömään läheisyyteen säältä/sateelta suojaan. Pyörä katos kelpaa tähän tarkoitukseen hyvin. Tosin nämäkin vaihtelee tapauskohtaisesti ja jos on tilattu kotiin kanto niin sitten se tulee kotiin. Kuriirit yms yleensä tuo paketit enemmän lähemmäksi kotia. Jos taas tulee "oikealla" kuorma-autolla, voi toimitus lähellekkään kotiovea olla vaikeaa.
Carmila
Member
Member
Viestit: 491
Liittynyt: 02:12, 19.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Carmila »

Ei muuten voi luottaa kuskin hyvään tahtoon!
Vuosia sitten pianoni muutti lapsuudenkodistani silloin asuttamaani kerrostaloasuntoon. Meitä oli kaksi 160cm ja silloin huomattavasti hennompaa naisihmistä vastaanottamassa, kolmannelle kun oli tullut este. Setä tylysti kuskasi pianon ala-aulaan, ja totesi, että yrittäkään se jotenkin saada eteenpäin. En sitten oikein viitsinyt pianoani siihenkään jättää, oli vielä perjantai-ilta, joten saimme lapsenvahtini poikaystävän (olivat siis teinejä) avuksi.
Mieheni ei usko tänäkään päivänä, että me kannoimme sen pianon ykköskerrokseen tuolla miehityksellä. Yhteen muuttaessamme kun neljällä äijälläkin oli vaikeuksia!
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

En muista mikä firma meille toimitti kotiin Maskusta ostetun kulmasohvan, mutta pari nuorta kossia paloja työnteli sisään. Samalla minä tarkastin aina tuotteet päällisin puolin, kun en muuta ehtinyt. Kuljetusvaurioita oli ainakin kahdessa osassa. Selkänojassa oli paperi ja muovi repeytynyt ja oli tullut tumma likatahra. Yhdestä jalasta oli myös paperi ja muovi repeytynyt, jalka oli kulunut sekä sohvan reuna oli likaantunut. Sanoin pojille heti, että tässä on nyt virheet, että mitä tehdään. Otatteko paketit mukaan vai mitä, mutta me ei näitä hyväksytä. Pojat sanoivat, että ei he mukaansa niitä ota ja päättivät soittaa esimiehelleen. Esimies sanoi, että pitää valittaa sinne, mistä ne on ostettu. Minä soitin sitten sinne, ensin kyllä otin valokuvat tapahtuneesta. Plus, että paketit avattuani meillä oli väärän värisiä tyynyjäkin pari kappaletta paketissa. Tuotteessahan ei ollut mennyt kuin 9 viikkoa siitä kun ne tilattiin (luvattiin 4:ssä).

Maskusta sitten, että joo saatte alennusta jos ette halua kotiinne ottaa tuotteiden korjaajaa. Mitenhän sekin olisi selkänojasta sen tummentuneen+rikkimenneen kohdan korjannut? Plaah. Me taisteltiin ko. firman kanssa monta kuukautta niistä alennuksista ja muista asioista. Meinasvat myös laskuttaa tarjottimista, mitkä olivat antaneet hyvitykseksi siitä, että tuote oli myöhässä ja virheellinen. Voi Morjens! Ketään ei ikinä saanut kiinni eikä kukaan tiennyt mistään mitään. Suosittelen lämpimästi välttämään ko. yritystä.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1022
Liittynyt: 06:58, 25.08.2003
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja rsy »

Kiiki74 kirjoitti:En muista mikä firma meille toimitti kotiin Maskusta ostetun kulmasohvan, mutta pari nuorta kossia paloja työnteli sisään. Samalla minä tarkastin aina tuotteet päällisin puolin, kun en muuta ehtinyt. Kuljetusvaurioita oli ainakin kahdessa osassa. Selkänojassa oli paperi ja muovi repeytynyt ja oli tullut tumma likatahra. Yhdestä jalasta oli myös paperi ja muovi repeytynyt, jalka oli kulunut sekä sohvan reuna oli likaantunut. Sanoin pojille heti, että tässä on nyt virheet, että mitä tehdään. Otatteko paketit mukaan vai mitä, mutta me ei näitä hyväksytä. Pojat sanoivat, että ei he mukaansa niitä ota ja päättivät soittaa esimiehelleen. Esimies sanoi, että pitää valittaa sinne, mistä ne on ostettu. Minä soitin sitten sinne, ensin kyllä otin valokuvat tapahtuneesta. Plus, että paketit avattuani meillä oli väärän värisiä tyynyjäkin pari kappaletta paketissa. Tuotteessahan ei ollut mennyt kuin 9 viikkoa siitä kun ne tilattiin (luvattiin 4:ssä).


Maskusta sitten, että joo saatte alennusta jos ette halua kotiinne ottaa tuotteiden korjaajaa. Mitenhän sekin olisi selkänojasta sen tummentuneen+rikkimenneen kohdan korjannut? Plaah. Me taisteltiin ko. firman kanssa monta kuukautta niistä alennuksista ja muista asioista. Meinasvat myös laskuttaa tarjottimista, mitkä olivat antaneet hyvitykseksi siitä, että tuote oli myöhässä ja virheellinen. Voi Morjens! Ketään ei ikinä saanut kiinni eikä kukaan tiennyt mistään mitään. Suosittelen lämpimästi välttämään ko. yritystä.
Tämmöisiä tapauksia varten on kunnissa kuluttajaneuvojat. Prosessi voi olla pitkä.
-=Rami=-
_________________________________________________
MonsterFishKeepers
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

rsy kirjoitti:
Kiiki74 kirjoitti:En muista mikä firma meille toimitti kotiin Maskusta ostetun kulmasohvan, mutta pari nuorta kossia paloja työnteli sisään. Samalla minä tarkastin aina tuotteet päällisin puolin, kun en muuta ehtinyt. Kuljetusvaurioita oli ainakin kahdessa osassa. Selkänojassa oli paperi ja muovi repeytynyt ja oli tullut tumma likatahra. Yhdestä jalasta oli myös paperi ja muovi repeytynyt, jalka oli kulunut sekä sohvan reuna oli likaantunut. Sanoin pojille heti, että tässä on nyt virheet, että mitä tehdään. Otatteko paketit mukaan vai mitä, mutta me ei näitä hyväksytä. Pojat sanoivat, että ei he mukaansa niitä ota ja päättivät soittaa esimiehelleen. Esimies sanoi, että pitää valittaa sinne, mistä ne on ostettu. Minä soitin sitten sinne, ensin kyllä otin valokuvat tapahtuneesta. Plus, että paketit avattuani meillä oli väärän värisiä tyynyjäkin pari kappaletta paketissa. Tuotteessahan ei ollut mennyt kuin 9 viikkoa siitä kun ne tilattiin (luvattiin 4:ssä).


Maskusta sitten, että joo saatte alennusta jos ette halua kotiinne ottaa tuotteiden korjaajaa. Mitenhän sekin olisi selkänojasta sen tummentuneen+rikkimenneen kohdan korjannut? Plaah. Me taisteltiin ko. firman kanssa monta kuukautta niistä alennuksista ja muista asioista. Meinasvat myös laskuttaa tarjottimista, mitkä olivat antaneet hyvitykseksi siitä, että tuote oli myöhässä ja virheellinen. Voi Morjens! Ketään ei ikinä saanut kiinni eikä kukaan tiennyt mistään mitään. Suosittelen lämpimästi välttämään ko. yritystä.
Tämmöisiä tapauksia varten on kunnissa kuluttajaneuvojat. Prosessi voi olla pitkä.
OT jatkuu: Jep, tiedetään. Hyvin vain taistelu ko. yrityksen kanssa sai mehut veke ja ei jaksanut asiaa viedä kuluttajaneuvojalle. Yritin kyllä soittaa heille, mutta ikinä tavoittanut ketään asiasta. Mutta kun ei suostuttu maksamaan ja eivät uudelleen laskuttaneet, joten ei tarttenut sen enempää alkaa riitelemäänkään. Huh huh.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”