Akvaarioharrastajia Rovaniemellä tai ympäristössä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
rottinkiwailer
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 18:27, 28.05.2005
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

Onkos kukaan käynyt Jossun kaupassa viime aikoina, onko tullut mitään uusia kaloja ja minkä hintaisia?? En ole joutanut käydä Roissa pitkään aikaan, joten ei mitään tietoa.
Aina on joku joka valittaa...
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viestit: 575
Liittynyt: 20:46, 08.08.2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drooms »

Onko kellään rovaniemen alueella myynnissä 40-55 litrasta allasta?
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 18:54, 11.05.2006
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

No hupsista..! Täällähän on käynyt väkeä vaikka kuinka 8O Kiva, kun uusiakin "naamoja" ilmaantuu :)

Itse en ole kuukauteen ehtinyt juuri muuta kuin töitä.. :? Nyt kun vielä selviäisi tuosta rempasta ja muutosta, voisi alkaa taas keskittyä kalanviljelyyn ja yhdistyksenperustamisyrityksiin :mrgreen:

Pyöriikö kellään nurkissa semmoista vähän isompaa akvaariota ylimääräisenä? Vaikka vuotavaakin, samalla vaivalla raaputtelen senkin. Alan tässä jo pohjustella, kun kevääksi oli aikomus hankkia. Jos rahat riittää..
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
rottinkiwailer
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 18:27, 28.05.2005
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

No onkos lappilaiset heittäneet kalan kasvatuksen pois kun ei ole kaloja myynnissä lainkaan?? Onkos Jossun kauppaan tullut mitään uutta ja ihanaa??
Aina on joku joka valittaa...
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 551
Liittynyt: 17:31, 11.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

rottinkiwailer kirjoitti:No onkos lappilaiset heittäneet kalan kasvatuksen pois kun ei ole kaloja myynnissä lainkaan?? Onkos Jossun kauppaan tullut mitään uutta ja ihanaa??
Minä en ainakaan ole kasvatusta heittänyt pois, päinvastoin, altaat kasvaa ja kalasto kasvaa vaativammaksi kokoajan. Johanna tilaa kaloja aika usein, sinne vain omaa toivetta kehiin! :)
rottinkiwailer
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 18:27, 28.05.2005
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

mitä kaikkia kaloja sieltä jossulta nyt löytyy?? jotain erikoisempia??
Aina on joku joka valittaa...
klesha
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 00:21, 13.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Napapiiri

Viesti Kirjoittaja klesha »

Tervehdys rovaniemeläiset ja ympäristön asukit (ilmeisesti kaikki läänin alueella asuvat :) )!

Pitkästä aikaa olen itsekin löytämässä takaisin akvaarioiden kiehtovaan maailmaan. Neljä akvaariota on tällä hetkellä hyllyllä, joista kahta (n. 250 l & 65 l) olen suunnitellut pistää taas toimintaan talon remontin myötä. Kun vain osaisi päättää mitä kalastoa laittaisi. Haaveissa on myös isompi (500-700 l) akva, johon merivesielämää tai kultakaloja. Onko täällä päin yhtään merivesiakvaarioiden harrastajaa? (Ihan koko ketjua en ole lukenut, jos joku on ilmoittautunut...)

Alan ahkerasti vierailla täällä aw-sivuilla, joten mielenkiinnolla tulen seurailemaan myös tätä ketjua.
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Viestit: 1645
Liittynyt: 21:17, 04.05.2003
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turtola - Tornionlaakson Helmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

klesha kirjoitti:Haaveissa on myös isompi (500-700 l) akva, johon merivesielämää...
Asiaa, asiaa! :mrgreen:

Täällä yksi merivettä opiskeleva, patu Kemistä on toinen. Siinäpä pohjoisen suolasilakat tais sitten ollakki...

Noista lähtee:

http://elpuri.aqua-web.org/faq/

http://mikael.aqua-web.org/

Ja syventävät opinnot sitten vaikkapa tuolta.
No onkos lappilaiset heittäneet kalan kasvatuksen pois kun ei ole kaloja myynnissä lainkaan?
Tropheus sp. "Red Moliron" poikasia löytyy jatkuvasti. Saa vaikka ilman jos noutaa, haavii itse ja siivoaa jälkensä :)
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 551
Liittynyt: 17:31, 11.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

John D kirjoitti:

Saa vaikka ilman jos noutaa, haavii itse ja siivoaa jälkensä :)
Hei mutta toihan olikin hyvä. Turhaan stressannut taas että miten saan myyntiin menevät kalat kiinni :mrgreen:.
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 18:54, 11.05.2006
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Tervetuloa mukaan, uudet ihmiset :D
rottinkiwailer kirjoitti:No onkos lappilaiset heittäneet kalan kasvatuksen pois kun ei ole kaloja myynnissä lainkaan??
Heh, mulla kasvaa nyt taistelukalan poikasia! Ja kääpiörihmakalan.. [;)]sekä sekalaisia sukarapuja. Hunajarihmat on nyt viime aikoina vähän rauhoittaneet lisääntymistahtiaan. Viime kesän poikaset on kaikki myyty ja marraskuun poikuetta en edes alkanut kasvattaa :? Keväällä kudetan taas.

Tulirihmakalakoiras olisi hakusessa!
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
rottinkiwailer
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 18:27, 28.05.2005
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

Mites ne mun kääpiörihmojen poikaset ovat kasvaneet? Onkos niitä jo paljon? Mulla eivät ole vielä kuteneet mutta ei haittaa kun vasta tuossa kutuakvaa niille sisustelen..

Tarvitseeko kukaan lehtikaloja?? Mulla olisi valkoinen ja sit sellainen raidallinen, ei nähtävästi kutupari, vaan ovat jääneet ylimääräiseksi.
Aina on joku joka valittaa...
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 18:54, 11.05.2006
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Minä otan varmasti lehtikaloja, kunhan saan niille altaan, eli kunhan päästään muuttamaan, eli kun remontti valmistuu, eli kun työkiireet helpottaa ja ehtii tehdä jotain.. :mrgreen: Sitten joskus jos ja kun!

Tähtäimessä on laajentaa Etelä-Amerikkalaista allasta vähintään tuplaksi nykyisestä (100 l) ja hankkia vihdoin se ISO Aasia-akvaario :roll: Ja perustaa se yhdistys, että pääsee viljelypisteitä keräämään [;)]

Käppänävaavit kasvaa ja komistuu! Pienimmät ovat nyt 1-1,5 cm, suurimmat n. 3 cm pituisia. Saa nähdä, tuleeko niistä yhtä "iik-värisiä" kuin isukki oli :D Nyt sitten joukon jatkona myös korurihmakalan pikkupikkuisia poikasia, olen niitä yrittänyt tuolta 40-litraisen pintakasvien seasta tiirailla. Ainakin muutama kymmenen on toistaiseksi selvinnyt rasboroiden harvennushakkuista.. Yritän niitä onkia poikasakvaarioon.

Milloinkas ehdittäis taas kaffikupposelle, Napsulle tai johonkin muualle?

Mulla nuo labyrinttikalat tuntuu lisivän.
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
rottinkiwailer
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 18:27, 28.05.2005
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

-Tassu-: Kiva kun kääpiörihmat kasvavat..:D Mites sen Helsingin tilauksen kanssa, onko edistytty? entä Saksan tilaus?

Onkos kellään tarkoitus harventaa kasveja? Olisi tarvetta ainakin tuohon rihmakala akvaan eli pintakasveja jne..
Aina on joku joka valittaa...
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 18:54, 11.05.2006
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Ok, laitan siihen sun seuraavaan pakettiin pintakasveja! Niitä kyllä riittää harvennettavaksi asti. Muut kasvit jo alkaa kärsiä valon puutteesta tuon viherpatjan alla, mutta olen niin huono heittämään mitään menemään [:I]

Muillekin halukkaille tiedoksi: ainakin pistiaa, kilpukkaa ja salviniaa saa meiltä (ja limaskaa, jos joku huolii :mrgreen: ) . Kulkeutuu kyydissä suunnilleen kaupungin laidasta laitaan.. [;)]
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
rottinkiwailer
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 18:27, 28.05.2005
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

Juu, kiva jos saan sulta kasveja.. Voi laittaa vaikka minkälaista, myös muitakin kuin pintakasveja..

Onkos kellään myynnissä mitään, esim. tarvikkeita ja kaloja??
Aina on joku joka valittaa...
jaba
Member
Member
Viestit: 302
Liittynyt: 20:23, 12.01.2005
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja jaba »

Moi kaikki! :D
Minä taijan olla jonkunlainen 1/6(yks kuudesosa) akvaarioharrastaja Rovaniemen ympäristöstä? :P
Vuodesta tulee aina oltua väh. se 2kk:tta, eli 1/6 vuodesta, mummolassa Unarissa(, taitaa olla kuitenkin Sodankylää, mutta ainakin Rovaniemi-kyltti on siinä lähellä [;)] ).
Voisin vaikkapa joskus kokeilla täältä päin junalla tai autolla tullessa tuoda samalla esim. jotain erikoisempaa kalaa tms. sinne Rovaniemelle täältä "etelän akvaariokaupoista" jos jollain on tarvis! :)
Nytkin hiihtolomalla, eli viikolla 8, ollaan yöjunalla tulossa... ja seuraavan kerran viim. kesälomalla.

Mitenkäs muuten Rovaniemen akvaariokaupat?
Oisko tutustumisen arvoisia liikkeitä? 8-)

Edit. ja jos jollain kiinnostusta tulla Rovaniemen asemalta hakemaan mahd*. vihersukarapuja silloin 19vko.8, niitä voisi olla jonkunverran myytäväksikin. [;)]

*kts. Muut kalat ja eliöt: "Vihersukarapuko?"
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viestit: 575
Liittynyt: 20:46, 08.08.2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drooms »

jaba kirjoitti:
Mitenkäs muuten Rovaniemen akvaariokaupat?
Oisko tutustumisen arvoisia liikkeitä? 8-)
Rovaniemen se entinen kaarinan eläinkauppa on hyvä akvaarioiden kannalta. Aika suppeat valikoimat mutta kyllä sieltäkin peruskalat löytyy ja jotain hieman erikoisempia kuten suklaarihmakaloja,perhoskirjoahvenia tms. Akvaariosopissa en ole käynyt pitkään aikaan.
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 551
Liittynyt: 17:31, 11.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

rottinkiwailer kirjoitti: Onkos kellään myynnissä mitään, esim. tarvikkeita ja kaloja??
Mulla olis ylimääräisenä mattosuodatin. 5cm paksua mattoa, vettä kierrättää eheim 1250 pumppu. Toimii loistavasti, mutta ei oikein muuten passaa tuohon altaaseen.
rottinkiwailer
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 18:27, 28.05.2005
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

Olisiko kellään 20 litraiseen pientä suodatinta??
Aina on joku joka valittaa...
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 18:54, 11.05.2006
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Hei ihmiset! Mitenkäs onnistuisi joku akvaario-/lemmikkiteemainen kirppis- tai kierrätyspäivä tässä kevään mittaan? Tuota roinaa kun tuppaa kertymään kaappeihin.. Toisaalta taas olen joskus metsästänyt jotain kapinetta etelä-Suomea myöten, kun ei kauppias ole viitsinyt tilata. Sitten kun olen sen saanut, joku sanoo: "Ai, mulla ois ollu tommonen!" :?

Otetaan mukaan koira-, hevos- ja herppiporukka, hankitaan paikka ja mainostetaan vähän. Sinne sitten vain ylimääräiset rehut ja nurkissa pölyyntyvät suodattimet, lämmittimet, akvaariot.. miksei pienimuotoinen kalahuutokauppakin? :D
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 551
Liittynyt: 17:31, 11.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

-Tassu- kirjoitti:Hei ihmiset! Mitenkäs onnistuisi joku akvaario-/lemmikkiteemainen kirppis- tai kierrätyspäivä tässä kevään mittaan? Tuota roinaa kun tuppaa kertymään kaappeihin.. Toisaalta taas olen joskus metsästänyt jotain kapinetta etelä-Suomea myöten, kun ei kauppias ole viitsinyt tilata. Sitten kun olen sen saanut, joku sanoo: "Ai, mulla ois ollu tommonen!" :?

Otetaan mukaan koira-, hevos- ja herppiporukka, hankitaan paikka ja mainostetaan vähän. Sinne sitten vain ylimääräiset rehut ja nurkissa pölyyntyvät suodattimet, lämmittimet, akvaariot.. miksei pienimuotoinen kalahuutokauppakin? :D
Kuulostaa hyvältä! :D
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 669
Liittynyt: 18:54, 11.05.2006
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Tuossa alustavasti kysäisin tutuilta. Kiinnostusta olisi ainakin tuolla käärme-, lisko- ja jyrsijäpuolella :) Äksöniä kaipailevat talven jälkeen hekin..

Mikä olisi hyvä paikka tapahtumalle?
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
rottinkiwailer
Member
Member
Viestit: 291
Liittynyt: 18:27, 28.05.2005
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

Moi taas kaikille tasapuolisesti!
Olisiko kellään Lapissa olevalla albiinopartiksia tai noitamonneja myynnissä?? entäs mitäs muuta hullut lappilaiset ovat myymässä tällä hetkellä?? Onkos kukaan Jossun luona käynyt viime aikoina, mikäs on kalatilanne??
Aina on joku joka valittaa...
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 551
Liittynyt: 17:31, 11.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

rottinkiwailer kirjoitti:Moi taas kaikille tasapuolisesti!
Olisiko kellään Lapissa olevalla albiinopartiksia tai noitamonneja myynnissä?? entäs mitäs muuta hullut lappilaiset ovat myymässä tällä hetkellä?? Onkos kukaan Jossun luona käynyt viime aikoina, mikäs on kalatilanne??
Eilen Johannalle tuli kalalähetys, (minusta siellä oli jo ennestään albiinopartiksia myynnissä) tuli ainakin erikoisempia monnisia,mutta älkää kysykö nimeä/hintaa kun ei jäänyt mieleen.
Poppeli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 551
Liittynyt: 17:31, 11.12.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poppeli »

Onko kenelläkään täällä pohjoisessa keltakorumonnisia? Jos en omaan 2päiseen parveeni saa jatkoa, niin lahjoitan nämä mielelläni parven jatkoksi.
YV:llä tavoitat.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”