Voinko uskoa myyjiä, katsoin äsken faunattaren sivuilta, että ei niiden vesiarvot nyt ihan niinkään mene yksiin

Mulla on kaksi akvaa, toisessa kovempaa vettä ja toisessa pehmeää. Olisiko fiksuinta siirtää nuo pehmeämpään veteen?
Valvoja: Moderaattorit
Ja mihin tämäkin taas perustuu? Epäluuloinen kannattaa aina olla, ja nettiäkin selatessa kannattaa filtteri pitää jutuissa päällä, mutta miksi myyjiin ei saisi luottaa?g.rosea kirjoitti:Ei kyllä KOSKAAN kannata uskoa myyjää...
Tuokin kannattaa suhteuttaa, sillä ihan jokaisesta akvaarioliikkeestä löytyy kuolleita tai kuolemassa olevia kaloja. Itse mainitsen siitä aina myyjälle kun näen. Jos myyjä ei asialla hetkauta korvaa niin silloin kannattaa miettiä.marDH kirjoitti:
Kuolleet kalat akaarioissa, iso ei.
Itse viimeksi akvaariokeskuksessa käydessä ajattelin ostaa tuohon altaaseen 6-8 tiikerinuoliaista. Vesi oli juuri vaihdettu eräässä kulma altaassa missä tikrujen lisäksi oli lehtikaloja. tonkijat pakattiin ja kasvit sun muut tarvikkeet, ja kun piti tikrut ottaa niin rupesi kummasti kaloja kuolemaan abaut muutaman minuutin välein altaassa.paul kirjoitti:Tuokin kannattaa suhteuttaa, sillä ihan jokaisesta akvaarioliikkeestämarDH kirjoitti:
Kuolleet kalat akaarioissa, iso ei.
Esim akvaariokeskuksessa ja kurjessa jos olen sanonut niin myyjä käy heti kalan napsimassa pois.
- Yleensä kesä työntekijöillä on juurikin erittäin vankka lemmikki tausta, sen takia he alalle pyrkivätkin. Kyse on uusista yrittäjistä jotka näkevät helpon rahan lemmikki tarvike/eläin myyjinä.vattihatti kirjoitti:Haluaisin nyt tuoda vähän realiteettia tähän hieman myyjiä syyllistävään keskusteluun. Täytyy nimittäin ymmärtää, että jostainhan myyjätkin työnsä aloittavat: kesätyöntekijät ja vähän aikaa sitten aloittaneet eivät voi tietää kaikkea, eikä sitä voi vaatiakaan. !=)
- Tässähän se miekan toinen puoli onkin, yleensä on sellanen osto hokki päällä (omasta kokemuksesta) ettei kerkiä tai aattele sillä hetkellä tarvitsevansa apua vaan lähtee vain ikkuna ostoksille ja sitten on pussi täynnä kalaa takasin tultaessa. Kauppiaat myyvät juuri sitä sulle mitä sä ite haluat ostaa. Multa ei olla koskaan kysytty mun akvaarioistani, kalastosta tms. asiaan liittyvää asiaa kun olen ostoksiani tehnyt. No, hankin kyllä tietoni netistä (ulkomaalaisistakin) ennen ostoksille lähtöä mutta yleensä heräte ostoksiin kuuluukin kalojeni parvi koon lisäystä eikä mitään spesiaalia, sen verran pitää olla järkeä päässä kaupassakin. Mutta tärkeintä olisikin jos myyjä olisi viitseliäs ja hieman näkisi vaivaa keskustella asiakkaan kanssa perus asioista akvaarion hoidosta, ei siinä mene montaakaan minuuttia aikaa ja tuskin yhtäkään tosi ostajaa ohi kassan.vattihatti kirjoitti:Asiakkaan pitää itse suunnitella hankintansa huolella eikä luottaa siihen, että kohdalle sattuu asialle omistautunut ja kymmeniä vuosia alalla ollut myyjä. Usein palkkaus lemmikkieläinkaupoissa on niin matala, että monia vuosia siellä ei pysytä, joten henkilökunnan vaihtuvuus voi olla suurta.!=)
- Ei tarvitsekkaan tietää, netti on hyvä apu ja ainahan voi omaksi ilokseen ja asiakkaiden hyödyksi kokastella jokaisen myynti altaaseensa tietoja ko. kalalajista, aikas helppo ja halpa tapa kertoa mitkä on kunkin kalalajin vaatimukset, akvaristin sitten pitääkin tietää mitkä vesi arvot hänellä koti akvassaan on ja sitä taas ei tunnu monikaan tietävän. Kuinka paljon siinäkin jo tienaisi kun osaisi myydä joka kerta vesi testejä tai edes mainita niiden tarpeellisuudesta asiakkaalle.vattihatti kirjoitti:Ethän siis leimaa myyjää tyhmäksi vain siksi, että hän ei tiedä kaikkea yhdestä spesifistä kalalajista. !=)
- Niinpäh, kun sitä on monta kertaa koitettu neuvoa ja ystävällisesti antaa ohjeita niin siinä menee hyvät kaupat ohi suun kun myyjä koittaa saada myytyä haibarbeja sekä platy parvea asiakkaan satalitraiseen akvarioon...vattihatti kirjoitti:Myös liikkeessä annettava koulutus uudelle myyjälle on ratkaisevassa asemassa: usein koulutusta ei anneta ole ollenkaan vaan luotetaan, että kyllä työ opettaa tekijäänsä. Joten jos sinä tiedät enemmän kuin myyjä ko. asiasta, niin voit ystävällisesti kertoa hänelle tietosi. Molemminpuoleinen kunnioitus auttaa tapahtuman sujuvuutta ja jättää kaikille hyvän mielen.!=)
KIITOSKIITOSvattihatti kirjoitti:Kiitos!=)
Yleensä kesätyöntekijöiksi hakevat (lähes poikkeuksetta tytöt) jotka luulevat työn olevan kalojen ruokkimista ja pupujen paijailua. Kesäharkat eivät oikeasti pääse takahuonetta pidemmälle, asiakaspalvelu jätetään niille joilla on siitä jo kokemusta. Tämä kerrotaan jokaiselle harkkapaikkaa hakevalle. Näin ei varmaan toimita kaikkialla mutta tästä on itselläni kokemus. Olenhan ollut se ilkeä täti joka on hieman valottanut harkkojen työn todellista luonnetta likoillemarDH kirjoitti:Ei nyt ihan näinkään... mutta lähelle.
- Yleensä kesä työntekijöillä on juurikin erittäin vankka lemmikki tausta, sen takia he alalle pyrkivätkin. Kyse on uusista yrittäjistä jotka näkevät helpon rahan lemmikki tarvike/eläin myyjinä.vattihatti kirjoitti:Haluaisin nyt tuoda vähän realiteettia tähän hieman myyjiä syyllistävään keskusteluun. Täytyy nimittäin ymmärtää, että jostainhan myyjätkin työnsä aloittavat: kesätyöntekijät ja vähän aikaa sitten aloittaneet eivät voi tietää kaikkea, eikä sitä voi vaatiakaan. !=)
Monellakaan ei ole minkäänlaista pohjaa, ehkä koira tai kissa harrastus, takanaan.
Hyvä kun lisäsit ton hymiön, munkin olis pitänyt niin asian laita olis voinut muuttua nieman sellaiseen suuntaa joksi sen olin tarkoittanut....Adrianna kirjoitti: Ihmettelen tuota lausetta että "Kyse on uusista yrittäjistä jotka näkevät helpon rahan lemmikki tarvike/eläin myyjinä". Missäköhän tynnyrissä ovat kasvaneet jos luulevat että yksityisyrittäjyys, etenkään lemmikkialalla, on mikään helpon rahan homma. Jos tuossa kohtaa näkee helpon rahan niin kannattanee käydä optikolla.
Ei voi muuta sanoa kuin, että tsiisus mikä lahna!marDH kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/230978/
Siinä ihmeteltävää... on mulla toinenkin parikytä senttinen... lällällää...
Ihmeellistä skeptisyyttä havaittavissa...