200l ja tuliliskot (kuvia projektista)

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
srd
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

200l ja tuliliskot (kuvia projektista)

Viesti Kirjoittaja srd »

Kun kerran lupasin kuvia niin tästä se nyt lähteepi. :)

Allas odottaa vielä sisutuselementeiksi oksia ja kantoja, kilpureille valmistettua maa-aluetta, sekä kookoksen kuoria. Kasvien paikkoja pitää vielä hieman miettiä, nyt ne on vain tökitty pohjaan. Laitan lisää kuvia kunhan saan jotain lisättyä tai muutettua :D

..Ja tietenkin tulareista tulee kuvia kun ne saapuvat viikon kuluttua. :mrgreen:
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

No niin nätti on, sinne vielä ne kannot ja kuivittelu paikat. Niille tulareille kannattais laittaa ruokakuppi, jonka ympäristössä on soraa, niin ei hiekkaa tartte niin paljoa niellä. Meillä kaverukset (2 kipaletta) eivät suostu nykyään syömään kuin pinseteistä. Ja tämä meitin ensimmäinen on nyt ehtinyt jo toisellekin opettaa seinäkiipeilyn saloja, toinen suosittu harrastus on kultaköynnös kiipeily.
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Juups, ruokakippo on tulossa. Sitä suositeltiin mulle kaikkialla kun ilmoitin laittavani hiekkapohjan :)

Pitää miettiä mitä "maanpäällisiä" kasveja tuonne laittaa...
Antti =)
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Antti =) »

Mullakin oli joskus hiekkapohja ja ruokakuppi tuliliskoilla, hiekkapohja ei kyllä kovin pitkään ollut kun vaihdoin sen englanninjokisoraksi, koska tularit pöllytti ruuan pois kiposta ja söivät hiekalta ja hiekkaa meni sitten suuhun. :| Voi olla, että sulla srd hiekkapohja toimii, mutta itse en uskaltanut sitä pitää.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Joo niillä on jokin vimma puistella ruokaa, niin kuin koirat lelujaan, kai se on jokin saalistusvietti. Silloin kun meillä vielä söivät kupista, niin ne nostelivat tyhjään kuppiin soraa, kaipa se oli se "kiitos, hyvää oli".
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

aquamarina kirjoitti:kaipa se oli se "kiitos, hyvää oli".
Tai anna lisää, vielä on nälkä :mrgreen:

Ajattelin pengertää yhden kulman jokisoralla ja upottaa ruokakipon sinne, mutta katsoo nyt mitä saan aikaiseksi. Olen myös miettinyt sellaista "ilmavaa" sydeemiä, jossa ruoka ei olisi kosketuksissa pohjaan ollenkaan, mutten ole vielä keksinyt sopivaa toteutusta sille. Alkaa tosin hahmottua sellainen ritilä, jonka sisältä tularit voisivat nyppiä ruokaa.

Tietenkin voisin vain pitäytyä elävissä ruokaeläimissä jolloin suurin osa ei menisi pohjaan muutenkaan. ...Mutta se saattaa olla aikas suuritöistä.
Antti =)
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Antti =) »

Tuo sora pengerrys saattaisi toimiakkin.. :D harmi kun en itse kokeillut sitä aikanaan, Englanninjoki sora ei oikein miellytä mun silmää.. [;)]

Mutta erittäin hienolta tuo allas jo nytkin näyttää! :D Vielä ne kannot ja muut tilpehöörit sinne niin varmasti hieno allas. Laitathan kuvia tänne sit kun saat tuon valmiiksi? :mrgreen:
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

En itsekkään tuosta sorasta enää niin hirveästi välitä, siksi tällainen säätäminen. :)

Tyhmä kysymys: Kauanko M-kokoinen mangrove kanto n. suunnilleen sulaa, jos se on unohtunut akvaariosta noston jälkeen yöksi parvekkeelle? :mrgreen:

Laitan kuvia heti kun on jotain uutta kuvattavaa :)
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Tyhmään kysymykseen vastaus: M-kokoinen mangrove kanto sulaa n vuorokauden..

Tänään tulevat ensimmäiset tularit, kolme koirasta. En millään jaksaisi odottaa vaikka enää ei olekkaan kuin muutama tunti siihen että saan pikkuiset.

Minäkö muka kärsimätön..? Pffft... :mrgreen:
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

No niin mitä tulareita otat/otit ? Itse olen kesällä liotellut ämpäreissä noita kantoja parvekkeella, mutta nyt tiedetän sekin, että jos talvella heittää parvekkeelle, kuin kauan menee sulatuksessa. Itse asiassa yhden mangroven ostin elokuulla, juuri tuohon tulari altaaseen, päästi väriä ja se on nyt lionnut siitä asti, välillä on käynyt altaassa, mutta kun ei niin ei.
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Cynops ensicaudoja on tulossa, kunhan nyt pääsis töistä lähteen äkkiä...

Ohhoh, aika pitkään päästää väriä toi sun kantos. :?
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

*ONNELLINEN* :mrgreen:
pikku-tatti
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: tas

Viesti Kirjoittaja pikku-tatti »

Voi että on sulosia!
540l, 180l ja Minttu-koira <3
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

On ne sööttejä, meillä c.orientaliksia, melkein samannäköisiä, niitäkin vasta kaksi. Ja hyvältä tuo allaskin näyttää, sain taas lisää ideoita, vielä kun sais sen värjäävän juurakon kuntoon (kalliskin oli) niin ei tarvitsis koko ajan säätää. Mutta onnea nyt uusille "perheenjäsenille".
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Kaunokaisia, ja upea on allaskin. Onneva onneva :mrgreen: !
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
kami82
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Juu kivan näköinen allas! Voipi olla, että meilläkin taas jonain päivänä niitä köllöttelee...

Mulla oli n. 3-4 vuotta sitten kesällä vaikeuksia pitää vesi viileänä. Milläs te ootte siinä onnistunut. Mulla oli kaksi noita isompia ja yksi pienempää mallia ja pieni kuoli helteillä...

Mitkäs ne litra suositukset noille ovat? Tai siis altaan koko suositukset...

Voiskos noitten kanssa jotain ötököitä laittaa, kaloja ei ainakaan...
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Meillä on helteillä, niin kuin viime kesänä, vaihdettu vettä joka päivä. Muita ötököitä ei ole kuin kierteisiä ja jos kovin näyttää levää tuleva, itse asiassa tularila on ainut mihin ei levää tule, niin olen käyttänyt omenakotiloa "kylässä". Ainakin orientaliksille allas suositus väh. 60-litraa, johon voi jo pari ottaa.
kami82
Senior Member
Senior Member

Mä en keksinyt oikein muuta kuin, että pakastin vettä rasioissa ja laitoin veteen sulamaan. Ajattelin, että parempi niin, ettei jatkuvasti tartte vettä vaihtaa. Jää suli pikku hiljaa pitäen veden viileänä.

Mitäs kaikkea ootte saanut tulareille syötettyä, meillä ei kelvannut kuin surviaiset...
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

kami82 kirjoitti:Mitäs kaikkea ootte saanut tulareille syötettyä, meillä ei kelvannut kuin surviaiset...
Musta hyttynen, artemia, pakastekatkarapu, pakastesimpukka, jauhomato, xs-sirkka, Tetra Discus, Wardley Shrimp pellet... Pinsetit on aika oiva apu noita eläviä syöttäessä.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

lähinnä survareita, tubilex- matosia on kuutioissa, jotka joko menee tai sitten ei, riipuen herrojen nälästä. Jauhelihaa menee pinseteillä, eli kun ite paistan jauhelihaa niin pikkuisen eli paketin "lopun" annan ja hyvää on, sitä pitää kans oikein puistella.
kami82
Senior Member
Senior Member

Joskus kokeilin lihaa ja joitain kalan ruokia mut, meillä ei maittanut. Ostin semmosia lajitelmia missä oli useamman väristä pakastematoa kuutioina ja ainoastaan survari kelpas. No mitään elävää ötökkää tänne asuntoon ei ois tullutkaan kyllä :frown: yök
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”