Vähän aikaa sitten meinasi harrastusinto jo lopahtaa, mutta nyt akvaariokärpänen pääsi taas puremaan ja kuume on mitä kamalin. Kovasti tekisi mieli uutta allasta saada ja tuossa vieressä yksi tukeva pöytä oikein kirkuu n. 200-litraista kannettavakseen. Allas oli jo melkein käsissä (olisi tullut poikaystävän perheeltä, mutta petturit (

Kaikista suurin murheenkryyni tuntuu olevan tämä meidän talon lattia. Meillä on siis puulattia, ja (mitä nyt iskän selityksistä selvää sain) se on vielä sillä tavalla "erikoisesti" rakennettu, että itse lattialautojen alla on vielä jotkut palkit ja niiden alla eristevillat. Mikä kuulemma meinaa sitä, että jos sattuisi niin että akvaariosta esim. halkeaisi lasi ja se 200 litraa leviäisi lattialle, kastuisivat kaikki eristevillat sun muut siellä lattian alla jolloin kosteus leviäisi ympäriinsä ja lattia pitäisi repiä irti ja uusia koko talosta. Ymmärrän toki että tämän kauhuskenaarion ajattelu ei kauheasti porukoiden mieltä akvaariolle lämmitä, mutta mutta... Onko tilanne nyt todella näin paha? Onkos jollain muullakin tällainen hankalampi lattia ja miten sen olette ottaneet huomioon harrastuksessa? Sitten kun itse muutan omaan kämppään, valan betonilla koko kämpän niin eipähän sitten haittaa jos vähän roiskuu.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuollainen lasin poksahtaminen ei lienee kovin todennäköistä, mikäli kyseessä on tarpeeksi paksulasinen, naarmuton allas tukevalla jalustalla? Olen suunnitellut vieläpä kehysakvaariota, nehän ovat kai rakenteeltaan vielä hieman tukevampia. Miten vanhemmat saisi vakuutettua? On se kamalaa kun joutuu elämään kotona.

Vai suositteletteko vain jättämään sikseen, onhan se tietysti aikamoinen katastrofi jos se sitten pääseekin hajoamaan.