Jungle Plant Food Tabs ravinnetabletit murenee

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kami82
Senior Member
Senior Member

Jungle Plant Food Tabs ravinnetabletit murenee

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Ostin tänään Jungle Plant food Tabs, kasviravinnetta. Eli ovat kasvien juurille laitettavia tabletteja. Ne olivat ihan murusina pakkauksissaan ja jos ei ollut niin murentuivat käsissä matkalla hiekan alle. Koko akvan pinta on ihan moskan peitossa. Eli mitäs nyt? Onko lannoitteesta hyötyä pinnalla, liukeneekohan siitä? Onko myrkyllistä kaloille esim. syötynä?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Jungle

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

kami82 kirjoitti:Ostin tänään Jungle Plant food Tabs, kasviravinnetta. Eli ovat kasvien juurille laitettavia tabletteja... Ne olivat ihan murusina pakkauksissaan ja jos ei ollut niin murentuivat käsissä matkalla hiekan alle. Koko akvan pinta on ihan moskan peitossa... Eli mitäs nyt? Onko lannoitteesta hyötyä pinnalla, liukeneekohan siitä? Onko myrkyllistä kaloille esim. syötynä?
Kannattaa palauttaa nuo tabletit kauppaan ja vaihtaa vettä nyt alkuun. Eivät ne myrkyllisiä ole, mutta turhan paljon voi liueta ravinteita kerralla veteen jos sinne jätät lillumaan.
Plant food tabseista oli eksynyt maahan yksi viallinen erä ja tuon erän tabletit tosiaan murenevat. Maahantuoja on tietoinen ongelmasta ja saat uuden pakkauksen veloituksetta kauppiaaltasi.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
kami82
Senior Member
Senior Member

Juu tietysti mun kohdalle eksyi semmoinen... mä oon eilen vaihtanut 1/2 vedestä... kuinkas nyt sitten uskaltaa? Voi itku toi on ihan moskassa ja täytyis yksi kala viedä tänään uuteen kotiin...
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Liikaa vettä ei voi vaihtaa, eli sen kun vaihdat vaan tänään vaikka 90 % ja huomenna saman verran jos siltä näyttää :)
Vedenparannusainetta toki on hyvä laittaa jos noin isoja vaihtoja tekee.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
kami82
Senior Member
Senior Member

Joo vaihtelin vettä eilen runsaasti, lapposin pohjan ja mukilla pinnalta moskat pois... Oli mukavaa hommaa [}:)] Laitoin myös toisen suodattime jota olen peseskellyt...Nyt vesi on kirkasta ja en taida enään vaihdella. Parannusainetta oon laittanut myös.
Massi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Massi »

Nuo Junglen tabletit on aina olleet hyvin herkkiä hajoamaan! Pitää käsitellä todella hellästi. En suosittele. Tetra paljon parempi, tosin kalliimpi.
kami82
Senior Member
Senior Member

No kiitos tiedosta. Huomasin kyllä, että pihdeillä niitä ei kannata laittaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”