650 litrasen suodatus

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
linnunlaulupuu
Starting Member
Starting Member

650 litrasen suodatus

Viesti Kirjoittaja linnunlaulupuu »

Näin tämä projekti etenee, sain altaan tilattua, jipii! Mukava alkaa tähän harrastukseen näin; paneutua oikeiiiiin kunnolla asiohin. (no kontrollifriikiltä ei paljon muunlaista voi odottaakaan; kaikenlaiset etukäteisvarmistelut on omaa alaa kyllä !!! :-D )

Valoasian sain pääkopassani rauhoittumaan ja loisteputkilinjalle olen päättänyt olla ainakin tässä vaiheessa. Olen kyllä kiitollinen vastauksista, joita sain valaistuasioihin liittyen. Nyt sitten olis akatuksen päällä se suodatuspuoli.

Minkälaisia suodatusratkaisuja teillä on 600 - 700 litran purkeissa? Mitä suosittelette? Muita näkemyksiä ajatuksia??

Kiiitos!
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Tehokas ulkosuodatin+ sisäsuodatin
Mattosuodatin+ sisäsuodatin
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

eheimin 2260 ja sisäsuodatin poistamaan roskat.
Jos on rahaa niin eheimin proffa kolmonen
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Santte
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Santte »

Täällä on 650litraisessa eheimin proffa 3 ja eheim classic 2250... vesi on kirkasta , vesiarvot hyvät ja suodattimien huolto välit ovat pitkät.
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Mulla on tuloillaan 740 litraseen proffa III, Eheim 2252 ja 2 kpl mattoja tonnisella compactilla varustettuna.
Mistä näistä tietää..
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Meillä on kuussataa ja rapiassa suodatinmatto, takanaan kaksi tuollaista "mitä lie" suodatinta...nimi unohtui vaikka muistin sen juuri äsken [:I]
Molemmista tulee altaaseen kunnon virtaukset kun altaassa on noita virtauksessa surffausta harrastavia seeprakaloja.

Ns. roskien kerääjänä on shark, joskin se taitaa olla aikalailla tarpeeton kun virtauksesta johtuen (ja varmaan myös altaan lätäkkömalli vaikuttaa) sen sisällä ei koskaan ole muuta kuin kalanpoikasia (no niitä seeprakaloja, tietty, nehän nyt tunkevat aina jokapaikkaan...) eikä pohjalla ole altaassamme koskaan mitään kunnolla siivottavaa, joskus joku hassu kasvinlehti tai jotain sellaista pientä roskaa.

Meillä on valaisimina, vaikket niistä kysynytkään, kaksi ihan tavallista lattiavalaisinta joissa on kasvilamput. Ja uppajee kuinka sekä altaan sisällä että sieltä ulos vesikasvatuksessa olevat viherkasvit kasvavat ! Enkä edes lannoita kasveja mitenkään.

Toki katossa on tuossa altaiden nykypaikassakin loisteputkivalot ja nyt kun siirrän, parin kuukauden sisällä, kaikki altaat tuonne alakertaan omaan huoneeseensa niin sinne tulee yleisvaloksi kaksi x 2 "kasvivalo-loisteputkea" ja altaat valaistaan jatkossakin lattiavalaisimilla.

Oikeat allasvalot saavat poistua käytöstä poikasaltaita lukuunottamatta kokonaan.

Nyt alakerran allashuoneessa on vain tavalliset loisteputket. Ja mistään valoarvoista en tiedä mitään, tiedän vain että putket ovat pitkät :mrgreen: , lähempänä kahta kuin yhtä metriä pituudeltaan.
Pulipuli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Pulipuli »

Yksi kunnon tehokas ulkosuodatin + roskankerääjä sisäsuodatin

tai (mun mielestä parempi vaihtoehto)

2x suht tehokasta ulkosuodatinta + roskankerääjä

2 kpl olis parempi, että ne voi puhdistaa eri aikaan, jolloin akvaarion biologiseen tasapainoon ei tule heilahduksia.

Kyssäri: Mulle on tulossa ens syksynä 600 litranen allas ja olen jo hankkinut eheim classic 2217 kypsymään vanhaan 250 litraseen. Mikä malli olisi sopiva toiseksi ulkosuodattimeksi, jonka ostan uuden akvaariopaketin mukana? Altaaseen tulee isoja kaloja.

--------------------------

ääh, juuri surffailin netissä ja tajusin, että taidankin laittaa mattosuodattimen siihen toiseen altaaseen toiseksi suodattimeksi..
Parempi pieniä kaloja liian isossa altaassa, kuin isoja kaloja liian pienessä.
S.M.R
Member
Member

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

itselläni 720l akvaariossa suodattimina 2x eheim 2217. Toisessa diffussori, puhaltaa oikein kunnon virtauksella, ja toisessa monireikäinen suihkuputki, jossa veden kierto hieman rauhallisempi.

Toimii aivan loistavasti näiden isojen ahvenienkin kanssa. Jos kalasi tulevat olemaan erittäin sottaavaa porukkaa, voisi altaaseen roskankerääjäksi ottaa eheim 2252.
-S.M.R-
linnunlaulupuu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja linnunlaulupuu »

Kiitos vastauksista! :)

Olen tutkaillut eri suodatinvaihtoehtoja jälleen lisää. Mieleni on kallistumassa yhteen ulkosuodattimeen ja yhteen sisäsuodattimeen, tai sitten kahteen ulkosuodattimeen ja mahdollisesti sisäsuodattimeen.

Olen hukassa vähän näiden monien mallien ja merkkien maailmassa, mutta luultavammin Eheim on se mihin olen tykästynyt. Proffa 3 kiinnostaisi, mutta jalusta joka minulle on tulossa on n. 50 senttiä korkea, jos oikein tulkitsin proffa kolmosen tietoja, niin se olisi korkeampi kuin 50 senttiä, (onko??) ja kuitenkin suodatin olisi tarkoitus saada jalustan kätköihin. Eli se on laskuista pois.

Luultavammin tulen valitsemaan kaksi ulkosuodatinta, pitänee tutkia noiden tehoja ja ominaisuuksia edelleen, että saan tehtyä valinnan. Onko se roskankerääjäsuodattimen laittaminen altaan sisälle suositeltavaa? Mitä nuo kaksi ulkosuodatinta voisivat malleiltaan mielestänne olla?

Tämä on hauskaa puuhaa edetä ajatuksen kanssa näin vaihe vaiheelta. Purkin pitäisi saapua tämän viikon loppupuolella. Johan tässä meinaa välillä olla perhosia vatsassa uuden tulokkaan vuoksi. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”