Montako sitruunatetraa?
Valvoja: Moderaattorit
Montako sitruunatetraa?
Meillä on 209 litrainen akvaario ja kalasto tulee olemaan mitä todennäköisimmin seuraavanlainen:
- avainkirjoahven-pariskunta
- 6-8 jaguaarimonnista
- 4-6 piikkisilmää
- sitruunatetroja.
Montako noita sitruunatetroja voi ja kannattaa teidän mielestänne tohon kokoonpanoon ottaa? 10? 20? Kiitos avusta.
- 6-8 jaguaarimonnista
- 4-6 piikkisilmää
- sitruunatetroja.
Montako noita sitruunatetroja voi ja kannattaa teidän mielestänne tohon kokoonpanoon ottaa? 10? 20? Kiitos avusta.
-
- Member
- Sukupuoli: Mies
Mulla on 180-litraisessa 12 sitruunaa, ja ne kyllä täyttävät altaan aika tehokkaasti... Ei ole muita avoveden kaloja. En tiedä olisiko niiden käyttäytyminen erilaista, jos niitä olisi enemmän (?), mutta minusta ainakin ne ovat tosi vilkkaita ja rohkeita. Koiraat valtaavat omia puskia ja pullistelevat toisilleen.
Kuinka muilla nuo sitruunatetrat elelee? Silloin kun mulla oli n 30 sitruunatetraa reilu 500 litraises akvaariossa, nii ne elelivät oikeastaan kokoajan pohjan tuntumassa. Näytti melkein siltä ettei sielä olisi yhtään sitruunatetraa. Muuten kyllä ovat hienoja kaloja ja kutevatkin ihan omia aikojaan.
ellmarj@luukku.com
Tiekkö mitä. norsut osaa lentää.. Jos et tiedä mä voin näyttää sulle.
Tiekkö mitä. norsut osaa lentää.. Jos et tiedä mä voin näyttää sulle.
Minuakin kiinnostaisi sitruunoiden elintavat, millä tyylillä teidän kalat parveilevat ja miten paljon kisailevat keskenään? Mulla tosiaan kisaillaan välillä hurjastikin, ja usein kalat ovat levittäytyneenä ympäri allasta. Ehkä pohjan tuntumassa enemmän kuin pinnan lähellä. Mietin, että pitäisiköhän noita olla enemmän kuin 12, kun alkaa muilta osin altaassa olla kalasto kohdillaan (10 kirjomonnista, 6 nuolimonnia)... Että meneekö vauhti ihan mahdottomaksi jos niitä olisi vaikka 20, entä olisiko merkitystä sillä, että yrittäisi saada lisää naaraita?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Mulla 15 sitruunaa 430ltr altaassa muiden tetrojen seassa (keisari-, rubiini-, kupari-, mustaneon- ja korutetra), tarkoitus hankkia parveen lisää yksilöitä.
Tällä hetkellä uiskentelevat hajanaisesti muutaman kalan ryhmissä, koiraat kisailevat jonkin verran mutta huomattavasti vähemmän kuin esim keisari- tai korutetrat.
Mulla parvessa aika lailla puolet koiraita ja puolet naaraita, ajatuksissa hankkia kuitenkin naaraita jatkossa lisää.
Tällä hetkellä uiskentelevat hajanaisesti muutaman kalan ryhmissä, koiraat kisailevat jonkin verran mutta huomattavasti vähemmän kuin esim keisari- tai korutetrat.
Mulla parvessa aika lailla puolet koiraita ja puolet naaraita, ajatuksissa hankkia kuitenkin naaraita jatkossa lisää.
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
-
- Elite Member
Re: Montako sitruunatetraa?
20 - 30 menee hyvin ja kannattaa ainakin tuplata myös noiden monnisten määrä. Nekin ovat parvikaloja ja viihtyvät sitä paremmin mitä enemmän niitä on.Jafuli kirjoitti:Meillä on 209 litrainen akvaario ja kalasto tulee olemaan mitä todennäköisimmin seuraavanlainen:
- 6-8 jaguaarimonnista
- 4-6 piikkisilmää
- sitruunatetroja.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Miulla on kokonaista 6 sitruunatetraa 100-litraisessa akvaariossa.
Tuon kokoisessa eivät vaivaudu juuri parveilemaan, mutta aikanaan 180-litraisessa parveilivat oikein nätisti. Liikkuvat meillä kaikissa kerroksissa pinnasta pohjaan ja välillä on kyllä ihan kamala vauhti päällä...
Naaraita kannattaa olla enemmän kuin koiraita, niin on vähän rennompi meininki. Itsekin aion hankkia pari naarasta lisää, kun nyt sukupuolijakauma on puolet ja puolet.
Omillani on kavereina 6 kuparimonnista ja muutama siirtoa odottava miljoonakala, ja kyllä nuo sitruunat noista suurinta ääntä itsestään pitää. Vauhtia riittää niin paljon että akvan koko tuntuu vähän loppuvan... Älkää ihmiset ottako sitruunoita tuon pienempiin, löydätte ne joku ilta lattialta...

Naaraita kannattaa olla enemmän kuin koiraita, niin on vähän rennompi meininki. Itsekin aion hankkia pari naarasta lisää, kun nyt sukupuolijakauma on puolet ja puolet.
Omillani on kavereina 6 kuparimonnista ja muutama siirtoa odottava miljoonakala, ja kyllä nuo sitruunat noista suurinta ääntä itsestään pitää. Vauhtia riittää niin paljon että akvan koko tuntuu vähän loppuvan... Älkää ihmiset ottako sitruunoita tuon pienempiin, löydätte ne joku ilta lattialta...

-
- Starting Member
Re: Montako sitruunatetraa?
Kuinkas se menee oikein yksiin kun olen ymmärtänyt, että tämän kokoiseen akvaarioon alkaisi kalasto olla aika lailla tässä näin niinkuin määrältään?Mari kirjoitti:kannattaa ainakin tuplata myös noiden monnisten määrä. Nekin ovat parvikaloja ja viihtyvät sitä paremmin mitä enemmän niitä on.
Tällä hetkellä meillä on siis 4 avainta, joista tosin kaksi lähtee eteenpäin nyt kun näyttäisi siltä, että on löytynyt pariskunta. Sen lisäksi siellä on 20 sitruunaa, 7 piikkisilmää ja 6 jaguaarimonnista.
Tuo meidän akvaario ei ole ihan tyypillinen mitoiltaan, koska se on 55cm korkea ja muut mitat onkin sitten 95cm x 40cm.
Avaudun...
Olen yrittänyt saada sitruunakoirailleni naisia, mutta ei onnistu millään. 10 kalaa 12:sta on koiraita. Nyt onnistuin ostamaan akvaarioliikkeestä 2 uutta sitruunaa, jotka yritin valita niin, että olisivat naaraita, vähemmän mustaa evissä jne... Kuinkas ollakaan, molemmat osoittautuivat koiraiksi, kun kotiutuivat ja saivat sapuskaa.
Mistä niitä naaraita oikein saa, ja kuka ne pystyy tunnistamaan???

Mistä niitä naaraita oikein saa, ja kuka ne pystyy tunnistamaan???