Millainen suodatus 250 litraiseen akvaarioon?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KirKit
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 16:58, 06.01.2007
Paikkakunta: Treen seutu

Millainen suodatus 250 litraiseen akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja KirKit »

Minkälainen suodatus olisi hyvä 250 litraiseen akvaarioon?Aikaisempaa kokemusta ei ole kuin noista sisäsuodattimista ja nyt olen suunnitellut hankkivani ulkosuodattimen.Eli mitä merkkiä ja mallia suosittelisitte?Mitä eroa on esim.EHEIMIN professional 2 ja EHEIM ecco malleilla?Katselin noita saksalaisia sivuja ja ajattelin tehdä tilauksen mahdollisesti sieltä.Tuleeko mukaan kaikki tarvittava vai pitäisikö/kannattaisiko tilata jotakin muuta jo valmiiksi...esim.suodatinmateriaaleja yms...?
mustikka01
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 21:05, 24.11.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mustikka01 »

Meidän samankokoisessa altaassa on ulkosuodattimena Eheim professional 2226 ja sisäsuodatin Eheim 2048.

Malli 2226 taitaa olla jo vanha, mutta olen tykännyt, on ollut helppohoitonen ja toimittanut virkansa moitteettomasti.
Eccosta ei ole kokemusta, joten vertailua ei tässä tullut.

Muistaakseni Eheimissä tulee mukana kaikki tarvittava, suodatinmassat ym.
Elämä opettaa vain niitä,
jotka sitä opiskelevat.
Räähkä
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 02:34, 11.06.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Båtsfjord, Norja

Viesti Kirjoittaja Räähkä »

Minulla on Renan SP2 ja SP3, eikä ole ollut valittamista. Ne kun irtosivat Ruotsin puolelta mukavaan hintaan... Myös Resun hoitaa tehtävänsä, mutta sen käynnistäminen (veden pumppaaminen suodattimeen) oli tuskallinen tehtävä ja letkujen kiinnityssysteemi on vähän hankala.
plenty
Senior Member
Senior Member
Viestit: 712
Liittynyt: 23:27, 13.08.2004
Paikkakunta: Vantaa, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Kyllä EHEIMin classic mallistostakin löytyy ihan varteenotettava vaihtoehto. esim 2215. Helppo ottaa käyttöön ja luotettava. Mulla tällä hetkellä käytössä kolme classic-mallista, eikä pahaa sanottavaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”