Meille tuli valmiina pakettina allas kaikkine kasveineen ja kaloineen. Allas on sellainen Kuutiomallinen, eli joka sivu on 60cm. Mahtava suuri kanto ja paljon kasveja joten piiloja löytyy vaikka muille jakaa.
Kalasto mietityttää kuitenkin kovasti:
20 kardinaalitetraa
10 sitruunatetraa
5 selkäuimaria
5 jaguaari/leopardimonnista (eli siis jompiakumpia...=))
2 maatiaispartamonnia
1 ruskoripsimonni
Eli kuinkas isoon tankkiin nää pitäis siirtää jotta kaikki mahtuis hyvin elelemään keskenään, tai vaihtoehtoisesti mitä tuolta poistaa pitäis?
Kardinaaleista osa tosi pieniä enkä oo huomannut ainakaan toistaiseksi mitään ongelmaa yhteiselossa tuon ripsarin kanssa.
Kiitän vastauksista jo etukäteen!

Apua kalastossa
Valvoja: Moderaattorit
- 
				-Alix-
- Katalysaattori 
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Re: Apua kalastossa...
Määrällisesti tuo ei ole mikään paha määrä 216 litraan. Tarkista kuitenkin kaojen lämpövaatimukset ja aikuiskoot. tarkista myös että partikset ovat samaa sukupuolta, muuten voi tulla todellisia ongelmia. Poikaset ovat ehkä kivoja muutaman kerran, mutta jatkuva poikastuotanto ja ylikansoitus ei ole suotavaa...
Monnisia voisi olla enemmän, mitä suurempi parvi sen onnellisempia ovat. Ja hiekkapohjahan on näille vaatimus (ei sellaista raemaista soraa). Minun ruskoripsari kyllä natusti kardinaaleja (ketään muuta en voinut kardinaalikadosta syyttää), mutta kaikki eivät sitä keksi. Ripsarille tuo alkaa olla aika pieni allas, mutta koska pohjapinta-alaa on jokseenkin ja se on rauhallinen kala, sanoisin että se on OK tuossa altaassa.
Itse ehkä panostaisin yhteen suurempaan parveen joko sitruunoita tai kardinaaleja, ovat näyttävämpiä niin.
Lämpötilavaatimuksia en nyt jaksa kahlata läpi, mutta osaat varmaan Googlettaa ihan itse

Monnisia voisi olla enemmän, mitä suurempi parvi sen onnellisempia ovat. Ja hiekkapohjahan on näille vaatimus (ei sellaista raemaista soraa). Minun ruskoripsari kyllä natusti kardinaaleja (ketään muuta en voinut kardinaalikadosta syyttää), mutta kaikki eivät sitä keksi. Ripsarille tuo alkaa olla aika pieni allas, mutta koska pohjapinta-alaa on jokseenkin ja se on rauhallinen kala, sanoisin että se on OK tuossa altaassa.
Itse ehkä panostaisin yhteen suurempaan parveen joko sitruunoita tai kardinaaleja, ovat näyttävämpiä niin.
Lämpötilavaatimuksia en nyt jaksa kahlata läpi, mutta osaat varmaan Googlettaa ihan itse

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.

juups...
Lämpötila ja vesiarvovaatimiksia jonkun verran jo selvitellytkin ja näyttäis mun mielestä sille et sen mukaan voisivat samassa altaassa asustella, enemmän mietitytti tuo akvan koko.
Meillä tyhjänä täällä tuollainen 130x46x50 kokoinen allas ja edelleen vaan mietiskelen et josko nuo siihen kuitenkin siirtäisin. Olis varmaan ainakin tuon ripsarin kannalta mukavampi vaihtoehto, ja toisaalta tuo 60 cm korkeus tässä nykyisessä asuinpaikassa saattaa ymmärtääkseni näille monnisille olla hieman pelottava korkeus nousta haukkaamaan ilmaa...?

Meillä tyhjänä täällä tuollainen 130x46x50 kokoinen allas ja edelleen vaan mietiskelen et josko nuo siihen kuitenkin siirtäisin. Olis varmaan ainakin tuon ripsarin kannalta mukavampi vaihtoehto, ja toisaalta tuo 60 cm korkeus tässä nykyisessä asuinpaikassa saattaa ymmärtääkseni näille monnisille olla hieman pelottava korkeus nousta haukkaamaan ilmaa...?