Takashi Amanon nature aquarium

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rihmis
Member
Member
Viestit: 445
Liittynyt: 17:40, 02.10.2006
Paikkakunta: Turku

Takashi Amanon nature aquarium

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Katselin noita Takashi Amanon akvaario kuvia ja ne ovat kyllä upeita.
Meillä tuo mies on aivan innostunut tuollaisesta ja meidän 100 litraisesta olisi tarkoitus tulla jossain vaiheessa tuota suuntaa oleva allas.
Sinne tulisi ainakin sukarapuja ja parvi jotain pienehköä kalaa.
Mitä kasveja suosittelette?
Entä kaloja?
Onko teillä kellään tuon tyylistä allasta, olisi kiva nähdä kuvia :)
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
Santte
Member
Member
Viestit: 366
Liittynyt: 22:33, 15.02.2005

Viesti Kirjoittaja Santte »

Lehtiksen vastausta odotellessa :D ... Muuten mistä tuo "nature" osa tulee tohon juttuun kun kasvit ovat eripuolilta maailmaa ja tuo valkoinen tausta tuo sellaisen steriilin fiiliksen ainakin minulle... tosin en voi kiistää todella hienoja ovat ja kun katsoo artikkeleja tropical fish hobyist-lehdestä niin huh , että on komeita.
kendau
Senior Member
Senior Member
Viestit: 838
Liittynyt: 11:34, 12.02.2003
Paikkakunta: Häme

Re: Takashi Amanon nature aquarium

Viesti Kirjoittaja kendau »

Rihmis kirjoitti:Katselin noita Takashi Amanon akvaario kuvia ja ne ovat kyllä upeita.
Meillä tuo mies on aivan innostunut tuollaisesta ja meidän 100 litraisesta olisi tarkoitus tulla jossain vaiheessa tuota suuntaa oleva allas.
Sinne tulisi ainakin sukarapuja ja parvi jotain pienehköä kalaa.
Mitä kasveja suosittelette?
Entä kaloja?
Onko teillä kellään tuon tyylistä allasta, olisi kiva nähdä kuvia :)
Amano-altaista on ollut juttua palstalla aiemminkin. Kun laitat haku-toimintoon hakusanaksi vaikka Amano, niin löydät monenmoista juttua aiheesta.
Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Mun hataran muistini mukaan tuo "nature" liittyi jotenkin luonnonmaisemiin. Siis ei välttämättä vedenalaisiin vaan monissa on esim. jäljitelty (ainakin mun mielestäni) jotain metsäistä vuoristomaisemaa tms. Esim. tässä kuvassa voisi kuvitella olevan vaikka sademetsää, josta sitten kohoaa tuollaisia vuoria. Hienoja altaita suurin osa!
Be merrier with a terrier!
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minä taas muistaisin, että "Nature aquarium" on herra Amanon trademark..? Hänen ideahan on jäljitellä maan päällä näkemiään luonnonmuotoja akvaariossa - missään nimessä ei ole tarkoitus luoda biotooppia tai mitään vastaavaa vaan kauniin vedenalaisen puiston, metsikön, aron tai jotain vastaavaa.

Itse voi vaikka kokeilla ottaa valokuva hienosta maisemasta, valkata kasvit eri puiden, puskien ja ruohojen "tilalle" ja sitten vaan rakentaa maiseman pienoismallin akvaarioon. Kuulostaa helpolta, eikö? :mrgreen: Sitähän se ei ole...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1560
Liittynyt: 16:35, 04.01.2005

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Santte kirjoitti:Lehtiksen vastausta odotellessa :D ... Muuten mistä tuo "nature" osa tulee tohon juttuun kun kasvit ovat eripuolilta maailmaa ja tuo valkoinen tausta tuo sellaisen steriilin fiiliksen ainakin minulle... tosin en voi kiistää todella hienoja ovat ja kun katsoo artikkeleja tropical fish hobyist-lehdestä niin huh , että on komeita.


Kiitos että joku muistaa. [;)] Itse olen aika koukussa Nature aquarium aatteeseen. Ideanahan on juuri tuo maanpäällisten maisemien kopiointi akvaarioon.

Omat yritelmäni ovat olleet enemmän tai vähemmän epäonnistuneita, paitsi tuo riccia allas oli mielestäni ihan hieno, paitsi en tiedä voiko tuota sanoa Amano akvaarioksi. :?

Amano käyttää akvaarioissaan lähes kaikenlaisia kasveja. Ehkä eniten muistiin jääneet ovat riccia, hemiathus calltrihoides 'cuba', glossostigma elatinoides. Lähes kaikenlaisia kasveja Amano käytää akvaarioissaan asettelu on vain hyvin kaunista.

Vaatimuksina: Paljon valoa, lannoitteita ja hiilidioksidia. Valoa n. 1w/litra olisi hyvä lähtökohta, tosin pienemmälläkin pärjää jos valitsee kasvit oikein. Amanon kasviakvaarioissa on tärkeää hyvin lannoitettu pohja josta ravinteet vapautuvat tasaisesti ja pitkän ajan kuluessa.

Mukavaa että muutkin innostuvat. :D Jos kerran tartut, et myöhemmin pääse enää irti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”