Kasveja kuolee
Valvoja: Moderaattorit
Kasveja kuolee
El löytyisköhän keinoja millä sais vähennettyä kasvien taakkaa ton kypsytyksen aikana? nyt akva kypsyy 11. päivää ja änään huomasin erään kasvin luovuttaneen (ryptocoryne wendtii)... Onko myös niin että myyjä on myynyt mulle kasveja jotka ei missään nimessä kestä tota kypsytystä, vaikka kuinka kerroin tarinani...? 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Melalehdet eivät tykkää muutoksista, eli voivat sulaa ihan jo senkin takia. Jätä se juurakko vain paikoilleen, niin voi olla että siitä vielä toipuu. Itse en piinaisi kasviksia kypsytysvaiheella, vaan hankkisin ne vasta sen jälkeen. Toiset rehut kestävät kyllä, toiset eivät. Riippuu paljon siitäkin, miten korkealle ammonium-, nitriitti- ja nitraattipitoisuudet kullakin kypsytyksessä nousee.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Mulla taas ei kuollut yksikään kasvi kypsytyksen aikana. Tosin varauduin siihenkin ja kaikki kasvit oli ns. karsimiskamaa eli ylijäämiä toisista akvaarioista.. Jos en olis laittanut kypsyvään altaaseen olis mennyt roskiin... Ehkä juuri siksi ei yksikään nistä kuollut 

Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Ei mullakaan kuollut yksikään kasvi 3 viikon kypsytysjakson aikana. Ainoa joka kasvoi hitaasti muttei kuollut, oli vallisneria. Sen jälkeen kun akva kypsyi se on kasvanut nopeasti ja runsaana ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Eteläamerikkalaisia asukkaita: 4 x Mikrogeophagus altispinosa, 1 x Geophagus steindachneri, 2 x Thorichthys meeki, 2 x Otocinclus affinis, 1 x Ancistrus sp, 2 x Cryptoheros myrnae