Tiikerinuoliainen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Tiikerinuoliainen
Mikä vaivaa mun Tiikerinuoliaista kun se on kaiketpäivät vain kolossaan eikä tule ulos ennen se ui muiden kanssa ihan normaalisti.
En ole nähnyt että edes söisi
Ella F
Onni on kuin koksi. Sen syntyy sivutuotteena, kun valmistetaan jotakin aivan muuta.
Onni on kuin koksi. Sen syntyy sivutuotteena, kun valmistetaan jotakin aivan muuta.
-
- Member
- Sukupuoli: N/A
Re: Tiikerinuoliainen
Onko altaassasi vain yksi tiikerinuoliainen vai tarkoitatko muilla toisia tikruja? Tiikerinuoliaisethan tunnetusti viihtyvät parhaiten parvessa. Yksinäisinä voivat olla aika arkoja.Ella F kirjoitti:Mikä vaivaa mun Tiikerinuoliaista kun se on kaiketpäivät vain kolossaan eikä tule ulos ennen se ui muiden kanssa ihan normaalisti.
Entä mitä muita kaloja altaassa asustelee? Ajan takaa lähinnä sitä, että onko joukossa jotain potentiaalisia kiusaajia joilta tikru piileskelisi?
-
- Starting Member
tikru
Tiikerinuoliainen on kyllä yksin altaassa mutta mitään kiusaajaa ei ole koska altaassa on vain kirsikkabarbeja, tetroja, molleja seka monneja
Ella F
Osta ihmeessä sille kavereita, sillä tikrut ovat siitä kuuluisia, että ne voivat kuolla ikävään.
Minkä kokoinen allas on kysessä? Tikruhan haluaisi minimissään sen 350-400 litrasen ja vähintää kolme pitäisi olla.
Minkä kokoinen allas on kysessä? Tikruhan haluaisi minimissään sen 350-400 litrasen ja vähintää kolme pitäisi olla.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
-
- Starting Member
Niin altaan koko on 100 litraa ja pohjamateriaali on punaista soraa, lämpötilana olen pitänyt nyt tämän tiikerinuoliaisen vuoksi 26-27 ja kalastona on timanttitetroja, Kirsikkabarbeja, monneja,( täplämonninen, partamonni) molleja, kääpiörihmakala, taistelukalapariskunta
Ella F
Mä en laittais verkkonuoliaista 100 litraan. Joskus oli niitä 240l 2kpl ja ahtaan näköistä niillä oli siinäkin.
Kääpiönuoliainen tulis mulla mieleen. Tai kotilo-ansa.
Kääpiönuoliainen tulis mulla mieleen. Tai kotilo-ansa.

Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
http://kuvablogi.com/blog/5069/
http://kuvablogi.com/blog/5069/
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Kaloja on aika paljon, vaikka ne enimmäkseen ovatkin ihan yhteensopivia. Timanttitetroille allas on mielestäni liian pieni, koska ne kuitenkin kasvavat 6-senttisiksi ja melkoisiksi möhkäleiksi. Omani asustavat 317-litraisessa. Mollit taas vaatisivat erilaista vettä (emäksistä, kipsillä ja ruokasoodalla kovetettua) kuin muut kalat. Niistä kannattaisi minusta hankkiutua eroon, ennenkuin ne alkavat sairastella. Muiden lajien parvia voi sitten lisätä, ettei altaasta tule liian hiljainen. Täplämonniset pitäisivät viileämmästä vedestä kuin muut kalat, mutta niille varmaan löytyy jokin kompromissi.Ella F kirjoitti:Niin altaan koko on 100 litraa ja pohjamateriaali on punaista soraa, lämpötilana olen pitänyt nyt tämän tiikerinuoliaisen vuoksi 26-27 ja kalastona on timanttitetroja, Kirsikkabarbeja, monneja,( täplämonninen, partamonni) molleja, kääpiörihmakala, taistelukalapariskunta
Tuleeko taistelukalapari toimeen keskenään? Jos tulevat, hienoa. Pariskunnan pito on melko riskialtista, koska niiden persoonallisuudet ovat yksilöllisiä ja usein aika tulisia. Jos ne tulevat juttuun kahdestaan, porukkaan ei kannata sotkea uusia taistoja. Kääpiörihmakaloja voisi sopia pari lisääkin, kunhan molemmille lajeille on pintaan yltäviä kasvitiheikköjä. Kääpiörihmoja kannattaa pitää joko pelkkiä naaraita tai haaremina, jossa on koiras ja pari naarasta.
Kalastoksi voisi tulla vaikka:
2 taistelukalaa
2-3 kääpiörihmakalaa
~10 kirsikkabarbia
6 täplämonnista
1 partamonni
Ai niin, ja monniset viihtyisivät paremmin hienolla hiekalla kuin soralla, koska sora raapii niiden herkkiä viiksiä ja estää kaivamisen.
Muoks. Unohdin sen kotiloasian.

Botia-nuoliaiset ovat tehokkaita kotiloidensyöjiä, mutta minusta yksikään lajeista ei sovi altaaseesi. Nimestään huolimatta kääpiönuoliainenkin kasvaa isoksi ja on vilkas ja sosiaalinen kala. Muut lajit ovatkin sitten vielä isompia ja lisäksi usein riski monnisille. Myös tiikerinuoliainen olisi saattanut syödä monnistesi silmät.
Minusta paras keino kotiloiden kurissa pitämiseen on kuitenkin maltillinen ruokinta. Jos ruokaa ei jää pohjalle niin pitkäksi aikaa, että kotilot ehtivät syödä sitä, eivät ne lisäännykään.
-
- Junior Member