Ricciakiven teko
Valvoja: Moderaattorit
Ricciakiven teko
Heippa!
Päivittelin sivustojani ja laitoin sinne uuden projektin, jossa esitellään ricciakiven teko. Mitä pidätte? Ovatko ohjeet selkeät? Risuja ja ruusuja, kiitos!
Päivittelin sivustojani ja laitoin sinne uuden projektin, jossa esitellään ricciakiven teko. Mitä pidätte? Ovatko ohjeet selkeät? Risuja ja ruusuja, kiitos!
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Oikein selkeät ohjeet, hienoa! Mites tuosta eteenpäin, kauanko tuo ricciakivi pysyy hyvänä (=nättinä), pitääkö sitä trimmata tai uusia?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
Joulutonttu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
Toisilta harrastajilta löytyy ainakin, tuolta Myydään-palstalta kannattaa käydä bongailemassa.Joulutonttu kirjoitti:kuinka usein sitä löytyy akvaarioliikkeiden valikoimista? Löytyykö vaikka Viherkalasta tms.? Kun olisi tarkoitus tuota ostaa, mutta en ole vielä mistään löytänyt.
Lehtikselle vielä sen verran, että sulla on taito selittää asiat niin että mäkin ne ymmärrän, kiitos siitä
Lunni kirjoitti:Minäkin juuri tuollaiset väsäsin, mietin vaan täytyykö se verkko jossain vaiheessa poistaa? Kiinnittyykö siis sammal kiveen vai verkkoon? Laitoin puolikkaaseen ruukunpalaan kasvamaan , samalla tuli ahvenille uusi piilopaikka
Riccia ei itse kiinnity, vaan se pitää olla aina kiinni sidottuna veden alla, verkko kyllä peittyy ajan kuluessa riccian alle.
Pirtsakka kirjoitti:Lehtikselle vielä sen verran, että sulla on taito selittää asiat niin että mäkin ne ymmärrän, kiitos siitä
Lapsi osaa selittää yksinkertaisesti.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Tuossa sitten pitää kyllä jo ottaa huomioon ettei mikään akvaariossa asuva eläin pääse sotkeentumaan verkkoon tai siimoihin. Sileät kivet ja omenapuut ovat sikäli helpompia tapauksia kun kuolemanloukkuja ei jää.Paccio kirjoitti:Hyvät ohjeet. Jos ricciasta tykkää kovasti, niin kannattaa myös ajatella esim. kokonaisen kannon päällystämistä hiusverkolla...
-
Joulutonttu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
-
Sami
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Samaa keinoa voi käyttää muillekin sammalille. Itselläni on juuri menossa kokeilu pellian kanssa.
http://192.38.244.204/article.asp?type= ... tic&id=564
http://192.38.244.204/article.asp?type= ... tic&id=564
-Sami-
-
amanda
- Senior Member

- Akvaarioseurat: LAS
Jaavansammal ei tarvitse sipuliverkkoa, se kasvaa kiveen kiinni (tai kantoon, oksaan, suodattimeen, näköjään minne vaanJoulutonttu kirjoitti:Onnistuisikohan tuo sama temppu muilla sammalilla? Esimerkiksi jaavansammalella?Ei taida kuitenkaan tulla niin hienoa kuin ricciasta, kun jaavansammalhan on vähän pidempää. Onko kenelläkään tästä kokemuksia?
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
Hentolapasammaleelle sama tapa toimii myös erinomaisesti.
Itse olen omat elävät kiveni tehnyt vanhasta mattosuodattimesta. Verkon saa vedettyä pallukan päälle varsin kireään, koska mattosuodatin antaa periksi. Näin myös kalat ovat turvassa. Lisäksi mattosuodatinta on mahdollista leikata halutun malliseksi "kiveksi". Vain mielikuvitus on rajana. Se ei myöskään paina paljoakaan, joten on mahdollista tehdä kokonaisia seiniä!
Sipuliverkkoa itsekin kyllä varoisin. Tuntuu äkkiseltään aika kalaverkolta.. Itse olen käyttänyt alkon tuotteita... Aina viinipullon (tai kaksi) ostaessani olen pyytänyt sitä muoviverkkoa, mikä vedetään pullon päälle sen rikkoutumisen estämiseksi. Ainut vaara lienee liika mieltymys viiniin..
Itse olen omat elävät kiveni tehnyt vanhasta mattosuodattimesta. Verkon saa vedettyä pallukan päälle varsin kireään, koska mattosuodatin antaa periksi. Näin myös kalat ovat turvassa. Lisäksi mattosuodatinta on mahdollista leikata halutun malliseksi "kiveksi". Vain mielikuvitus on rajana. Se ei myöskään paina paljoakaan, joten on mahdollista tehdä kokonaisia seiniä!
Sipuliverkkoa itsekin kyllä varoisin. Tuntuu äkkiseltään aika kalaverkolta.. Itse olen käyttänyt alkon tuotteita... Aina viinipullon (tai kaksi) ostaessani olen pyytänyt sitä muoviverkkoa, mikä vedetään pullon päälle sen rikkoutumisen estämiseksi. Ainut vaara lienee liika mieltymys viiniin..