Partisturvalliset kasvit
Valvoja: Moderaattorit
Partisturvalliset kasvit
Siinähän se kysymys jo tulikin, kaipailen faktaa partispomminvarmoista kasveista. Sain rescue kalana akvaariooni partasuti rouvan joka on imuutellut kaikki kauniit punapapukaijalehti pöheiköt pelkiksi repaleisiksi raadoiksi. -Toistaiseksi- muut kasvit ovat pysyneet koskemattomina. Ja partasuti saa syödäkseen ja syö paljon muutakin vihreää, kurkkua, herneitä jne.
Miekkakasvit ei ainakaan kestä partisten kanssa samassa altaassa, vaan ne on automaattisesti salaattia. Tosin olen omistanut yksilön, joka ei miekkakasvien herkullisuudesta ollut päässyt vielä käsitykseen... Yleensäkin isolehtiset kasvit, joihin on helppo imeä kiinni, kelpaavat.
Partiksilta säästyvät yleensä kovat kasvit (anubiaat) ja pienilehtiset kasvikset. Myös kriinumit ja vallisneriat sekä jaavansaniaiset on aina saaneet olla ja elää rauhassa, vaikka niihin kiinni pääseekin.
Partiksilta säästyvät yleensä kovat kasvit (anubiaat) ja pienilehtiset kasvikset. Myös kriinumit ja vallisneriat sekä jaavansaniaiset on aina saaneet olla ja elää rauhassa, vaikka niihin kiinni pääseekin.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Täällä sai kyytiä myös jaavansaniainen. 
Etelä-Pohjanmaan akvaarioharrastajat facebook-ryhmä: https://www.facebook.com/groups/387388484649052/
-
Mustavaris
- Senior Member

Kumma juttu, kun moni sanoo, että partis syö kasvit eikä mun partis koske juuri mihinkään. Kasveina jättiläisvallisneriaa, jaavansaniaista, vesisaniaista (pinnalla), rusolehteä, anubiasta, jotain melalehteä sekä jättiläismiekkakasvi. Viimeksi mainitusta on tainnut partis maistaa muutaman palan, kun on ollut lehden reuna joskus sen näköinen. Rikkinäiset lehdet ovat enimmäkseen kuolleet pois tai minä olen ne karsinut, mutta kasvi voi edelleen erinomaisesti ja kasvattaa jatkuvasti uusia lehtiä. Enkä edes ruoki partistani millään tuoreella viherruualla
- pitäisi kyllä. Nyt kun tuli puhetta, niin taidanpa ensi kauppareissulla ostaa Äksylle (se on siis partisnaaraan nimi) kurkkua.