Partisturvalliset kasvit

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mirmu
Starting Member
Starting Member

Partisturvalliset kasvit

Viesti Kirjoittaja mirmu »

Siinähän se kysymys jo tulikin, kaipailen faktaa partispomminvarmoista kasveista. Sain rescue kalana akvaariooni partasuti rouvan joka on imuutellut kaikki kauniit punapapukaijalehti pöheiköt pelkiksi repaleisiksi raadoiksi. -Toistaiseksi- muut kasvit ovat pysyneet koskemattomina. Ja partasuti saa syödäkseen ja syö paljon muutakin vihreää, kurkkua, herneitä jne.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Miekkakasvit ei ainakaan kestä partisten kanssa samassa altaassa, vaan ne on automaattisesti salaattia. Tosin olen omistanut yksilön, joka ei miekkakasvien herkullisuudesta ollut päässyt vielä käsitykseen... Yleensäkin isolehtiset kasvit, joihin on helppo imeä kiinni, kelpaavat.

Partiksilta säästyvät yleensä kovat kasvit (anubiaat) ja pienilehtiset kasvikset. Myös kriinumit ja vallisneriat sekä jaavansaniaiset on aina saaneet olla ja elää rauhassa, vaikka niihin kiinni pääseekin.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
cichlid
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja cichlid »

Vallisneria, jaavansaniainen, rusolehti, intianvesitähdikki, vesirutto, vedensuosikki, karvalehti ja karkeaviuhkalehti ovat täysin koskemattomina vaikka kolme isoa partista altaassa rymyää.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
Tike88
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tike88 »

Täällä sai kyytiä myös jaavansaniainen. :roll:
Etelä-Pohjanmaan akvaarioharrastajat facebook-ryhmä: https://www.facebook.com/groups/387388484649052/
Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Kumma juttu, kun moni sanoo, että partis syö kasvit eikä mun partis koske juuri mihinkään. Kasveina jättiläisvallisneriaa, jaavansaniaista, vesisaniaista (pinnalla), rusolehteä, anubiasta, jotain melalehteä sekä jättiläismiekkakasvi. Viimeksi mainitusta on tainnut partis maistaa muutaman palan, kun on ollut lehden reuna joskus sen näköinen. Rikkinäiset lehdet ovat enimmäkseen kuolleet pois tai minä olen ne karsinut, mutta kasvi voi edelleen erinomaisesti ja kasvattaa jatkuvasti uusia lehtiä. Enkä edes ruoki partistani millään tuoreella viherruualla [:I] - pitäisi kyllä. Nyt kun tuli puhetta, niin taidanpa ensi kauppareissulla ostaa Äksylle (se on siis partisnaaraan nimi) kurkkua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”