Omistatko Eheim 2028 Proffa II ? Käyttökokemuksia?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Damae
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Damae »

Nyt offina semmoinen homma, että tiedättekö missä muualla kuin tuolla Tikkurilassa ja Helsingin Akvaariokeskuksessa olisi Eheimin huolto? Kuukkeli antoi ekana nämä. Kun asustellaan täällä pohjoisemmassa suunnassa Suomea niin ei ihan sinne asti viitsisi lähteä/lähettää [;)] Oliskohan Oulussa?
Pessimisti ei pety.
Riikka70
Junior Member
Junior Member

eheim

Viesti Kirjoittaja Riikka70 »

Tkujansuu :P :P Kiiiitos :P Nyt meikäläinen tajusi missä se O-rengas on, kun oikein rautalangasta vääntää :P Mä soitinkin tuossa jo Akvaariokeskukseen Petrille ja huomenna menen hakemaan tiivisteitä ja taatusti otan "parit" ylimääräiset, niin kamala kokemus on ulkosuodatin joka vuotaa [:I] [:I]

Muuten mä olen kovasti tykännyt näistä 2028:sta, toinen nuorempi suodatin on ollut aina ihan idioottivarma,hiljainen ja tehokas, mutta ostanpas nyt siihenkin jo uudet tiivisteet :P
"Synnyin vaatimattomaksi, mutta sitä ei kestänyt kauan"
Lunni
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lunni »

Anna-Marjatta: Joka kerta kun availee kyseisen suodattimen olisi hyvä puhdistaa kannentiiviste ja ravata se, sen lisäksi imupainikkeen tiivisteeseen olisi hyvä esim valkovasellinisray:lla (ohjevihkonen käteen) ja hanatiivisteitä voi myös putsailla ja rasvailla.

Voitko vielä napata räjätyskuvasta koodit esille että tulee varmasti selväksi?
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Lunni kirjoitti:Joka kerta kun availee kyseisen suodattimen olisi hyvä puhdistaa kannentiiviste ja ravata se
Luulisi tuon rapaantuvan ihan itsekseenkin siellä kalankalan joukossa... :D
Lunni
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lunni »

maisu kirjoitti:
Lunni kirjoitti:Joka kerta kun availee kyseisen suodattimen olisi hyvä puhdistaa kannentiiviste ja ravata se
Luulisi tuon rapaantuvan ihan itsekseenkin siellä kalankalan joukossa... :D
Maisu, minä rasvaisin, Anna-Marjatta ravaisi :)
joo, mennään taas takas ihan asiaan.
laurilutavuori
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja laurilutavuori »

(1) Minkä ikäinen suodattimesi on?
kaks kpl, molemmat yksvuotta
(2) Voiteletko tiivisteet huollon yhteydessä?
en,mutta kai pitäis?
(3) Miten usein uusit tiivisteet?
en ole vaihtanu(jaa,mitkä tiivisteet?)
(4) Onko suodattimesi vuotanut jos on niin minkä ikäisenä ensi kertaa?
ei
(5) Ilmenikö vuoto sähkökatkon aikana vai huoltotöiden jälkeen?

-mutta joskus siivouksen jälkeen ne pitää aika kovaa matalaa murinaa....mistälie johtuis?
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Säiliössä on ilmaa joka sen "murinan" aiheuttaa. Heilutte suodatinta kun se käy niin ilma lähtee liikkeelle ja masiina hiljenee. :mrgreen:
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
justiina8
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Meille tuli akvapaketin mukana proffa 2... ja vuotaa... prkl... tiiviste on ravattu..*khi* .. siis rasvattu, eikä auttanu. Uus tiiviste on tilattu akvaarioon.comista. Tulee torstaina! Mutta koko masiina on pitäny käydä läpi.

Ensinnäkin pikkuputki ei ollu oikeen asennettu. Eli edellinen omistaja on pyörittäny vettä ilman suodatusta!
O-rengas rasvattu. Hanayksikkö on purettu, ku seki vuoti. Päästi ilmaa suodattimeen. Nyt toimii hyvin! Ja mikä se on, se jolla pumpataan ilmat pois?.. Se ei noussut ylös, muutaku vetämällä, mut nyt seki pelaa!
Syvältä... eikö Eheimi oo ku nimi, niinku Adidas, jonka lenkkarit ei passaa ainakaan mun jalkaan.. :roll:

Ja parasta.. kohta meille tulee Fluvalin FX5!!
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
cerena72
Junior Member
Junior Member

suodattimesta...

Viesti Kirjoittaja cerena72 »

Täytyy tunnustaa että blondi olen ja selittelystä toivottavasti joku ymmärtää mitä ajan takaa :D ...

Eli ostin vajaan kaksi vuotta vanhan 2028 jossa siis takuuta jäljellä(en avaa mitää ruuveja), suodatin toimi, mutta tuo imupainike ei kunnolla nouse ja täytä letkuja vaan piti auttaa sitä nousemaan jotta sai putket täydeksi. Suodatin ei vuotanut mutta näitä sivuja lueskellessani päätin avata sen uudelleen kun ihmettelin miksi yhdessä korissa on erillainen tuo kumirengas. No se osottautuikin sitten "pikku putkeksi" joka oli siis mennyt koriin sisälle... eli suodatin ei varmaankaan ole toiminut kunnolla... ihmettelen vaan eikö edellinen omistaja ole avannut suodatinta lainkaan kun ei ole huomannut että putki on siellä sisällä(näytti siltä että on ollut siellä alusta asti).

No itse siis rasvasin tuon kansitiivisteen, koreissa olevat renkaat ja sen imupainikkeen sisäpuolelta. Onko siinä oma tiiviste, sillä en sellaista kyllä löydä omasta suodattimestani? Pitäiskö sen näkyä vai onko sisällä piilossa??? Tilasin suodattimeen silti varoaosiksi uuden kansitiivisteen ja
ne korirenkaat. Olisko pitänyt tilata jotakin muitakin tiivisteitä???

Samoin minulla on ollut nyt käytössä 2226 jonka siis ostin myös käytettynä ja se ei edellisellä omistajalla ei koskaa ole temppuillut, mutta oli kuivillaan pari kuukautta ja minä rasvasin heti kaikki tiiviosteet, mutta vuoti kuin seula kun pistin käyntiin, uusin kansitiivisteen ja senjälkeen toiminut moitteettomasti.

Kovasti tykkään suodattimesta joka pitää veden kirkkaana :mrgreen:
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jorg »

2028 painikkeen tiiviste löytyy kun käännät kannen väärinpäin käteen ja kurkit sinne pieneen rakoon joka on painikkeen ja kuoren välissä. Usko vaan, siellä se on vaikka et sitä näe..:) Ainut millä sen saa rasvattua on spray vaseliini.
Damae
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Damae »

Jorg kirjoitti:2028 painikkeen tiiviste löytyy kun käännät kannen väärinpäin käteen ja kurkit sinne pieneen rakoon joka on painikkeen ja kuoren välissä. Usko vaan, siellä se on vaikka et sitä näe..:) Ainut millä sen saa rasvattua on spray vaseliini.
Minä sain rasvattua ihan valkovaseliinilla ja litistetyllä vanupuikolla. Käänsin siis kannen väärinpäin ja painoin painikkeen alas jolloin tiiviste tulee paremmin esille. Sinne vaan sörkin vaseliinia topsulla ja heti liukkaammin toimi painike. Oli nimittäin mullakin aika jäykkä.
Pessimisti ei pety.
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Missä vaiheessa tuota 2028:ia kannattaa pestä? Kotipuolen altaan hoitaja oli päättänyt suodattimen siivota, vaikka poiju oli laskenut vasta jonnekin puolivälin tienoille ja itse suodatin pystytetty joulukuussa. Mitä pesuväliä pitemmän käyttökokemuksen hankkineet tuolle suosittelevat, jos seurataan pelkästään poijun laskeutumista? Vanhaa 2224:sta putsasin 2-4 kertaa vuodessa, ei voi olla, että huomattavasti tehokkaampaa pitäisi useammin pestä. Altaan kokokin vain 250 litraa.
minimi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja minimi »

Millä aineilla sitä tiivistettä rasvataan?
justiina8
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Valkovaseliinilla.. ei tarvi olla eheim-merkkistä tai muuta hienoa (kallista).
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
minimi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja minimi »

Ok ,kiitos
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”