Tetratec vs. Serafil

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hulina
Junior Member
Junior Member

Tetratec vs. Serafil

Viesti Kirjoittaja Hulina »

Pieneen, alle satalitraiseen siis ulkosuodatinta hankkimassa. Mulla on yhdessä altaassa jo Eheim prof. 2224 ja siihen olen ollut oikein tyytyväinen, mutta nyt tekisi mieli hankkia jotakin ehkä-hieman-halvempaa.

Serafil 900 olisi yksi vaihtoehto ja toisena on Tetratec EX600, mahd. harkinnassa myös Eheim Ecco 2232. Mikä olisi se järkevin ja paras vaihtoehto (kun toisaalta opiskelijalla tulot 0€, niin sitä rahaa ei koskaan ole mitenkään liikaa)? Toivoisin hiljaista, helppokäyttöistä ja turvallista suodatinta, jonka kanssa ei tarvitse alkaa repiä hiuksia päästään... :mrgreen:
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Jätä sitten sera pois laskuista.

Mulla on sera fill 1100 käytössä 240L, hoitaa asiansa ei siinä mitään, mutta peseminen on yhtä tuskaa. Aina kun otan letkut irti, niin pulpauttaa pöntöstä vettä pihalle. Korit pitää saada oikeaan järjestykseen (mikä alle, keskelle ja päälle sekä vielä kumpi puoli eteen) muuten ei mene kansi kiinni. No kun olet sitten saanut korit oikeaan järjestykseen niin pöttöpä ei täyty ohjeen mukaisesti vaikka pumppaat mäntää ja räpellät hanoja yms. ainoa keino on täyttää pönttö käsin vedellä ihan piri pintaan, kansi kiinni ja töpseli seinään, sitten se tietysti pitää meteliä kun jää ilmaa sisälle ja sitä saa pojat ravistella ja lujaa jotta ilmat lähtee. Onneksi ei tarvitse putsata kuin 6-8 kk välein.

Tetrasta kuulisin mielelläni kokemuksia :mrgreen:
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Minulla 240l altaassa myös tuo serafil 900. Täytyy myöntää että ainakin hiljaisuudesta annan plussaa, on nimittäis makuuhuoneessa ja pystyy ilman mitään vaikeuksia nukkumaan samassa huoneessa. Tyytyväinen olen ollut varsinkin nyt kun olen oppinut pesemään sen. Pesee ihan normaalisti ja laittaa kannen kiinni. Seuraavaksi irroitan altaan päästä sen suihkuputken ja ulostuloputken kiinnityksen ja imaiseen siitä oikein kunnolla niin pönttö täytyy ilman hikeä ja kiroamista (niitäkin on tullut koettua 2 ensimmäisellä kerralla :D ). Seuraavaksi vaa virta päälle kun suihkuputkesta tulee vettä, eli pönttö on täysi.
Se täytyy kyllä myöntää ettei käynnisty ohjeiden mukaan, mutta soveltamalla siitä pääsee.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

-ozkuz- Mainio neuvo, pitääkin kokeilla seuraavalla pesukerralla tuota imaisua! Kuinkas en itse tullut ajatelleeksi [:I]
Kalastin
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kalastin »

Vähän kaiken merkkisiä suodattimia kokeilleena joudun toteamaan, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Jos haluat suodattimen vuodeksi, osta ihan mikä vaan. Jos haluat suodattimen 5-> vuodeksi, osta Eheim.
tetra67
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja tetra67 »

Itsellä ollut nyt vajaan kuukauden 200-litraisessa Tetratec EX700 ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Suodatin on tyylikäs, käytännössä äänetön, hyvin helppokäyttöinen ja siinä on myös kätevä käynnistyspumppu. Sanoisin, että tässä laitteessa on todella hyvä hinta-laatu-suhde. Sama pätee varmasti myös EX600:aan.

Joissakin ketjuissa on peloteltu sillä, että vesi on kiertänyt vain ylimmän korin kautta ja jäänyt siten suodattumatta. Tämän vuoksi tarkistin tänään ensimmäisen kerran, miltä suodattimen sisällä näyttää, ja kyllä on toiminut ihan niin kuin pitääkin eli jätettä oli alimmassakin korissa. Koreissa on selvät merkinnät osoittamassa oikeaa sijoitusta, joten huolellisesti kun kasaa, ei ongelmia voi tulla.
pasihe
Member
Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja pasihe »

Jos äänettömän suodattimen haluaa niin näistä kyllä ainoa vaihtoehto on Eheim. Hankin makuuhuoneessa olevaan altaaseen Eheim 2028:n kaveriksi Tetratecin ex1200:n mutta se piti samantien vaihtaa Eheimin tuotteeseen kun ääni raastoi hermoja öisin. Muuten vaikuttaa ihan pätevälle, on nyt käytössä toisessa altaassa.
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
tetra67
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja tetra67 »

En tiedä, miksi pasihen EX1200 pitää ääntä, mutta oma EX700 on todellakin täysin äänetön, joten tuo väite Eheimista ainoana vaihtoehtona on perusteeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”