Easy-life vedenparannusaine

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Onko kellään käyttökokemuksia kyseisestä aineesta? Mainos oli niin paljon lupaava, että ajattelin, että tuota pitäis melkein testata...
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Minulla on jo muutaman vuoden kokemus kyseisestä aineesta ja pelkästään positiivisia kokemuksia. Plussaa jo siitäkin kun ei ole kemikaali.
In numbers of ten the power is in one.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Erinomainen tuote! Olin aluksi itse kovin epäileväinen tuota kohtaan, mutta kokeiltuani en vaihda.
Kalojen stressin poistajana vertaansa vailla. Kaukaa reissanneet kalat kun kotiuttaa Easy-Lifen avulla, ero on huomattava kun vertaa aiempaan ilman tuota tapahtuneisiin kotiuttamisiin.
Muutkin ominaisuudet ovat omaa luokkaansa. Syö vedestä epäpuhtauksia, kirkastaa akvaarion veden.. ja on lisäksi mukavan edullinen käytössä. Suosittelen lämpimästi.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Kiitos oli kiva kuulla käyttäjien kokemuksia! Minä hipsin hakemaan liikkeestä omani, kunhan saavat sitä lisää. Varasin sitä jo tänään...
IceQueen
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho ry

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

Millaisessa hintaluokassa tämä pyörii?
317 L (sekala)
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

IceQueen kirjoitti:Millaisessa hintaluokassa tämä pyörii?
Pienessä Akvaariokaupassa:
250 ml (riittää 750 litraan) 9,70 €
500 ml (1500 litraan) 14,90 €
5000 ml (15 000 litraan) 105,00 €
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
JKE
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja JKE »

Se lupaa hajoittaa kloramiininkin. Onko tämän toimivuudesta kenelläkään ns. huonon veden (esim. turkulaiselta) harrastajalta kokemuksia? Jos jokin vedenparannusaine nimittäin lupaa samaa, mutta Junglen aineen veroista en ole vielä löytänyt.
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Tuolta Klick paljon halvemmalla jos isoja määriä aikoo ostaa tai muutakin tarvitsee.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Mari kirjoitti:
Mulle on sattunut kämmi hinnoittelussa [:I]
Tuon 5000 l kanisterin oikea hinta onkin 89€.
JussiTre
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja JussiTre »

5000litran? herraisä :D 89€ aika halvalla lähtee :) ei vaisinkaa.. taidat tarkottaa 5000ml
matami
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja matami »

Easy Lifea minäkin kehuin tuolla joulukuun alun aiheessa; vedenvaihdon yhteydessä edelleenkin käytän ja tosi tyytyväinen olen pienen altaan (54 l) pikkukalojen puolesta... ts. eivät häiriinny mitenkään (mokomatkin k*kk*koneet :mrgreen: ) ja vesi kirkastuu kauniisti!
Rihmis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Löytyyköhän tuollaista ihmeainetta turusta jostain?
80, 100, 136 ja 230 litraiset, 5 kissaa ja mies, täydellistä
-wassie-
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja -wassie- »

Siis aivan ihmeainetta!! Pidän kovasti. pakko käydä ostaa sitä isompi pullo, käytössä vielä edullisempaa. Suosittelen myös kokemukseni Pienen akvaariokaupan palveluita, ammattitaitoa isolla A:lla. Osasi neuvoa oikeanlaista ainetta kasveille, easy-carbo tai jotain...

Itselläni 180l+250l, aineita siis menee jo jonkun verran... Tarkoitus ois tuossa vuoden sisään saada pienemmän tilalle sellainen väh 600l... lajiakvaarioksi sitten vähän vaativampaan harrasteluun.
IceQueen
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho ry

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

Mari kirjoitti:
Mari kirjoitti:
Mulle on sattunut kämmi hinnoittelussa [:I]
Tuon 5000 l kanisterin oikea hinta onkin 89€.
Kiitos tiedosta! :)
317 L (sekala)
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minä nyt vihdoin kokeilin tätä joulunpyhinä ja pehmeät korallit ovat kiinni vieläkin ja paksun liman peitossa. Pohjamadot nousivat ensimmäiseksi joukolla hiekan pinnalle eli ei nähtävästi tullut hyvä olo niillekään. En siis ainakaan merivesialtaaseen menisi toista kertaa laittamaan.
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

maisu kirjoitti:Minä nyt vihdoin kokeilin tätä joulunpyhinä ja pehmeät korallit ovat kiinni vieläkin ja paksun liman peitossa. Pohjamadot nousivat ensimmäiseksi joukolla hiekan pinnalle eli ei nähtävästi tullut hyvä olo niillekään. En siis ainakaan merivesialtaaseen menisi toista kertaa laittamaan.
Niinpä niin tuo ihmeaine ei siis aina toimikkaan. Mainoksessa kyllä kehutaan käyvän minne altaaseen vaan jossa kaloja uiskentelee. Jospa ne madot tulivat pinnalle kasvamaan kun eivät mahtuneet hiekassa sitä tekemään. [;)]
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

karihe kirjoitti:
maisu kirjoitti:Minä nyt vihdoin kokeilin tätä joulunpyhinä ja pehmeät korallit ovat kiinni vieläkin ja paksun liman peitossa. Pohjamadot nousivat ensimmäiseksi joukolla hiekan pinnalle eli ei nähtävästi tullut hyvä olo niillekään. En siis ainakaan merivesialtaaseen menisi toista kertaa laittamaan.
Niinpä niin tuo ihmeaine ei siis aina toimikkaan. Mainoksessa kyllä kehutaan käyvän minne altaaseen vaan jossa kaloja uiskentelee. Jospa ne madot tulivat pinnalle kasvamaan kun eivät mahtuneet hiekassa sitä tekemään. [;)]
Tätä ainetta on myyty todella suuria määriä ja vastaanotto on ollut asiakkaiden keskuudessa erinomainen. Tämä on ensimmäinen negatiivinen käyttökokemus joka minun korviini on kantautunut, joten jep, huonoahan sen täytyy olla :roll:
pcm
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pcm »

Minä olen ko. tuotetta käyttänyt parin kuukauden ajan ja olen todella tyytyväinen ! Vesi on kristallinkirkasta ja kalat voivat todella hyvin (elleivätpä jopa paremmin kuin aiemmin).
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Jaaha, easy-lifeä on siis tuotu oikein tuukkista varta vasten, niinpä niin.
Asiahan on sitten niin että tuukkis on käyttänyt tuota easy-lifeä jo muutaman vuoden ja todennut sen olevan varsin hyvä tuote ja kyllä olen osa-syyllinen sen saapumisesta yleiseen myyntiin tänne suomeen, eli annoin vinkin hyvästä tuotteesta ESPOON AKVAARIOTUKUN tj:ille.
Tainnut maisulla mennä hieman paljon easy-lifeä sinne akvaarioon, oikea annostus on mielestäni 10 ml KOLMEENKYMMENEEN ltr:aan. Toisaalta jos sinne menikin pikku jouluhuppelissa pinacoladaa easy-lifen sijasta, noo, ei kai kumminkaan.
Se että easy-lifeä kerääntyisi suodattimeen on mielestäni vain osoitus siitä ettei suodattimelle ole tehty huoltoa piitkiin aikoihin, on käynnyt joskus samoin.
Kokeilin kyseistä ainetta myös niin sanotussa paljaassa altaassa missä oli kiekkokutupari, suodattimena kaksi ilmapumpulla toimivaa bio-hydro vaahtomuovi tekelettä. Aineen lisäämisen jälkeen vesi oli muutaman tunnin harmaata jonka jälkeen vesi oli kirkasta ja easy-lifestä ei näkyvää smegaa pohjalla eikä suodattimien pinnalla, kiekot kyllä olivat hyväkuntoisen oloisia.
Putsasin suodattimet noin puolen vuoden käytön jälkeen kun odotettua villien kiekkojen kututapahtumaa tullut ja eipä näkyvää jälkeä easy-lifestä.
Ympäristömyrkkyä? Taitaa olla aika ammattitaitoinen akvaarioliike kyseessä. Mikäköhän lienee paikan nimi.

Tällähetkelläkin käytän easy-lifeä viidessä altaassani ilman ongelmia, mikäli nyt hurjaa kalojen kasvu-vauhtia ei siksi mielletä.
In numbers of ten the power is in one.
Maisu
Elite Member
Elite Member

Tuukkis kirjoitti:Tainnut maisulla mennä hieman paljon easy-lifeä sinne akvaarioon, oikea annostus on mielestäni 10 ml KOLMEENKYMMENEEN ltr:aan. Toisaalta jos sinne menikin pikku jouluhuppelissa pinacoladaa easy-lifen sijasta, noo, ei kai kumminkaan.
Minähän en maininnut määristä mitään enkä mielestäni muutenkaan ole ansainnut tällaista arvostelua. Kaksi koralleista on edelleen kiinni ja toinen niistä ilmeisesti kuolee.

Kokeilin ainetta nyt myös kasvien nostosta samentuneessa makeavesialtaassa enkä kyllä huomannut mitään vettä kirkastavia ominaisuuksia. Ehkä teen jotain väärin; ravistin kyllä pulloa ohjeen mukaan ja annostelin ohjeen mukaan. Kiva kuitenkin jos jollekin muulle on tästä aineesta jotain apua.
Mymmeli81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mymmeli81 »

Minäkin olen koettanut tuota ihmeainetta sekä karanteenipyttyyn että kiekkolaan. Ajattelin tehneeni jotain väärin (?), sillä vesi ei aineen lisäyksen jälkeen kirkastunut lainkaan (normaalisti/ennen lisäystä oli varsin kirkasta).
Karanteenipytyssä aineen myötä muodostui reilun kolmen viikon aikana kiitettävä lima(bakteeri)kerros laseihin ja suodattimeen, mutta muita vaikutuksia en pystynyt havannoimaan. Tuo veden sameus oli pettymys, sillä niin monesti olen kuullut tuon "kristallin kirkasta".
Maisu
Elite Member
Elite Member

Tein 100% vedenvaihdon tuohon makeavesialtaaseen, kun huomasin kotiloiden lopettaneen liikkumisen ja kuolleen.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Nyt epäilisin että altaassasi on kyllä sattunut jotain kummallista, sillä Easy-Lifen fluid filter medium ei tasan varmasti tapa kotiloita.
Maisu
Elite Member
Elite Member

Ensin madot nousivat pohjasta meriallaskokeilussa, nyt kierteissarvikotilot makeavetisessä. Ei se nyt ihan sattumaltakaan vaikuta. Mitä mielestäsi voisi olla kahden näin erilaisen altaan pohjissa nimenomaan minulla että se vaikuttaisi näin? Minulla lyö ainakin ihan tyhjää enkä pysty nyt ajattelemaankaan ihan kunnolla.

Totuuden nimissä on sanottava, etteivät kaikki kotilot olleet kuolleita vaan n. kolmasosa oli vain vetänyt kuorensa kiinni ja noussut hiekan pinnalle. Ne virkosivat tuoreessa kraanavedessä nopeasti. Muut kotilot kuin kierteiset eivät näytä kärsineen yhtään.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

En osaa sanoa mitä altaissasi on tapahtunut. Väitän kuitenkin edelleen, että syy kotiloiden huonoon vointiin on jossain muualla kuin easy-lifessä. Itse olen käyttänyt tuota liikkeessä sekä myyntialtaisiin, esittelyaltaisiin ja kotona omaan altaaseeni joissa kaikissa on kierteisiä, jopa kolminkertaisia annoksia ilman mitään ongelmaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”