Akvaarioprojektini (kuva)

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
toxic69
Member
Member

Akvaarioprojektini (kuva)

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

Nonni, tässä on nyt mun akvaarioprojektini. Eiks oo ihana :mrgreen:

Ei ainakaan työtä puutu... :roll:

Sanottakoon vielä se, että akvaario on ollu mulla kolmisen viikkoa. Silikonit on jo ehditty vaihtamaan, kuten myös sorapohja hiekkaan. Kasvejakin on hommailtu ja myös asukkeja kovasti halutaan... [;)]

Ei kait siinä. Saankohan tätä koskaan ns. olohuonekelpoiseksi 8O
Mielestäni kun juuri sisältö merkkaa eniten, ei esim. lasien naarmut! :D

Kommentoikaa ihmeessä, haukutaan yhdessä akvaarion edellisiä omistajia :mrgreen:

http://kuvablogi.com/nayta/161467/
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
KARHU
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja KARHU »

Joo, duunia on :?
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Onnea projektille ja kärsivällisyyttä. [;)]
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Oikku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Oikku »

Mulla sormet kans syyhyäis ruveta jotain rojektia värkkään...
Jos saisin systin ostaan isomman altaan niin se myis mulle sen entisen(180 ltr)
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Ainakin on hyvä suodatin :)
Muuten kyllä ollut aika karu allas täytyy myöntää.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Toihan näyttää siltä kuin kaikki Huutonetissä myytävät akvaariot!

Ne on kaikki just sellasia, että on pari muovikasvia ja outoja koristeita ja ehkä joku elävä kasvi (luultavastikin miekkakasvi) sitten sellanen karmee taustakuva, ihan liian pieni valaisin....ja karmee kalasoppa. :twisted:

Oon muuten ihmetelly, että miksi tosi monien paljoakaan akvasta ja kaloista kiinnostumattomien kodin koristeeksi hommatut akvaariot on sellaisia?
Onko ne hienoja ihmisten mielestä vai eikö ne vaan jaksa/osaa/välitä saada parempaa? Ymmärtääkö kukaan?
Muo ainakin v*tuttais tollanen kodin kauhistus olkkarin nurkassa nököttämässä...
I'm #1 so why try harder?
cichlid
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja cichlid »

Tuostahan ei suunta voi enää olla kuin ylöspäin. Olen myös aina ihmetellyt vähän samaa kuin Mollylady; mikä ihme panee hommaamaan akvaarioon niitä muovisia laivanhylkyjä, luurankoja, ruukkuja, pääkalloja, aarrearkkuja ym. kamaluuksia? Minusta ne ovat aivan järkyttävän näköisiä ja sen jälkeen on ihan sama millaisia kaloja altaassa on; Ne eivät näytä enää miltään sellaisen romun keskellä.
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
toxic69
Member
Member

Olen kyllä pääni miettinyt puhki sitä asiaa, että mitä edellisten omistajien päässä on liikkunut. Tuolla akvaariossa oli kolme leväistä, rumaa ja vanhaa muovikasvia, joita ei tuossa kuvassa enää ole kun revin ne heti pois.

Lisäksi siellä oli yksi kardinaalikala (väittivät sen olevan kardinaalitetra) ja NELJÄ partamonnia. Kyseessä siis 60-litran purnukka.

Aikoivat käydä kippaamassa sisällön tunkiolle jos joku ei sitä ota. :roll:
No, sopivasti minä olen aina halunnut akvaariota! ^
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
cichlid
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja cichlid »

.Eli entiset omistajat ovat juuri sellaisia ihmisiä joille ei akvaariota pitäisi myydäkään. Miten joidenkin on niin vaikeaa tajuta että kalat ovat eläviä eläimiä siinä kuin kissat ja koiratkin? Aina tekee niin pahaa kuulla noita tunkiolle viemisiä ja vessanpöntöstä alas vetämisiä. Ja sitten ei yhtään välitetä kalojen elinolosuhteista [:I]
720 + 125 litraa (ja tyhjillään 240 + 40 litraa)
santam
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja santam »

Minkäsnäköinen tämä allas on nykypäivänä?

Varmasti pelkästään pohja-aineksen vaihtaminen tehnyt hurjasti eri näköiseksi. Puhumattakaan kasvien tuomasta viihtyvyydestä!
Member

No tässäpä on uudempaa kuvaa:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=R ... d=49319265

Taustakuva on revitty ennen kuvausta pois, sillä se toi vain epäselvyyttä. Ja tuo vanha kasvitaustahan meni heti tietenkin vaihtoon.
Lisäksi vesikin on vajaana altaassa, mutta eiköhän silti näytä hitusen paremmalta nykyään kuin alkutilanteessa :mrgreen:
Kuhan nuo kasvit tuosta vielä kasvaa niin olis kiva :D
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
matami
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja matami »

Ihan on kun kasvonsa pessyt! 8O Mitä kaikkea vielä seuraakaan... hyvin "pelastettu"
toxic69
Member
Member

Kiitosta vaan :mrgreen:

Tuokin uudempi kuva on jonkun viikon vanha, lisää kasveja on tullut ja onhan nuo jo jonkin verran kasvuunkin lähteneet. Pitäisi taas kohtapuolin ottaa uutta kuvaa. Eiköhän se tästä :D
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

No kyllähän se siitä. Näyttää jo nyt oikein inhimmilliseltä :D
Jatkaa vaan samaan tyyliin. :mrgreen:
I'm #1 so why try harder?
santam
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja santam »

Laitatko uuden taustan? Esim. yksivärisen kartongin, vai mitä suunnittelit siihen?
Member

Joo, menin ostamaan tuollaisen sinisen kartongin, siitä ajattelin väsätä. Kaupassa tuntui hienolta idealta täysin tummansininen tausta, mutta kun tökkäsin sen tuonne altaan taakse niin aika silmiin pistävä se olikin. Ajattelin päälle vaikka ohuesti laveerata vesiväreillä harmaata/mustaa, mutta saa nähdä meneekö koko kartonki pilalle... :mrgreen:
Leivinpaperista oon kans suunnitellu, mutta saapi nähdä. Pitää vain kokeilla, ei sitä muuten tiedä mikä miellyttää omaa silmää. Nyt kuitenkin tuo kirkkaan sininen on tuolla taustalla, ihan vaan sen takia ettei kalojen tartte olla täysin ilman taustaa.

No, jos nämä kartonki-vesiväri-leivinpaperi -kokeilut ei toimi, niin sitten lampsin akvaarioliikkeeseen ja ostan sellaisen kivitaustan. Sellaiset on mun mielestä hienoja. :D

Ehkä tuo tummansininenkin näyttäis ihan ok:lta jos nuo kasvit olis isompia. Jotkut nimeltä mainitsemattomat kasvit (jotka kasvais vaikka vessanpöntössä) on toki lähteneet kasvuun ja vauhdilla, mutta kaikki eivät vielä. Kiljunkin tuottamisessa on ollut hieman hankaluuksia :| Pitää kiikuttaa pullot isälle ja sanoa että keitä isi kiljua :mrgreen: Kaks satsia oon tosiaan laittanu pulloon muttei oo lähteny käymään. Voiskohan vikana olla vanhaksi mennyt hiiva..? Aika kauan se on nimittäin jääkaapissa maannut.
No, joululomalta palatessani kotiin pistän taas uuden satsin kokeiluun. :roll:

Joo, tulipa taas romaani kirjotettua. :mrgreen:
Mutta laitan uutta kuvaa tässä joskus, jos ketään edes kiinnostaa katella jonkun akvaarioprojektin kehitystä. :D Ompahan itellä ainakin hauskaa kun tänne raapustelee omia juttujaan...
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
IceQueen
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho ry

Viesti Kirjoittaja IceQueen »

Mulla on mun akvaarioni taustana ihan tiimarin turkoosi kartonki, ja mielestäni toimii taustana ihan mainiosti. :)
317 L (sekala)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”