Mikä "kasvi"?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kavaljeeri
Junior Member
Junior Member

Mikä "kasvi"?

Viesti Kirjoittaja kavaljeeri »

Juurakkoon on kasvanut jotain juttua, ja nyt ihan mielenkiinnosta tahtoisin tietää mitä se on

Punaista, hiukan läpikuultavaa "nauhaa", paksuus alle milli, pyöreää, pituus pari senttiä. Haarautuu hiukan, tiukasti kiinni. Sitkeää, taipuisaa ja liukasta. On ollut siinä ehkä kuukauden, näyttää harmittomalta että en ole nypännyt pois. Tai yhden nyppäisin, mutta ei lähde harjaamalla vaan tiukasti vetämällä. Ei ole mitään levää, muttei oikein mitään muutakaan kasvia tai eläintä jonka minä tuntisin :mrgreen:

Mahtaisiko kukaan osata valaista asiaa?

Akvaario on muuten hyvinvoipa. 8-)
Äh. Keksiikö kukaan kivaa parikalaa 140-litraiseen, jonka ph 8?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kyllä se joltain punalevältä kuulostaa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Kuva olisi kiva. Mutta kuulostaa levältä, punainen väri huomioon ottaen punalevältä.
nallu80
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Näyttääkö se yhtään tältä? Väri on akvaariossa punaisempi, kuin tuo oranssi.

Kuva
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
kavaljeeri
Junior Member
Junior Member

Näyttää :P Jee, jollain muullakin on joku käsitys asiasta :mrgreen:

Mitä se on? Kertooko sen ilmaantuminen jostain? Hyviä vai huonoja uutisia? 8O
nallu80
Advanced Member
Advanced Member

Ei ole mitään tietoa mitä on. Täällä siitä kyselin, eikä selvyyttä löytynyt.
kavaljeeri
Junior Member
Junior Member

8O Uskomatonta, jos ei muka kukaan tiedä!

Ensimmäinen mielleyhtymä joka minulle tulee on jostain syystä sana "polyyppi", mutta se luultavasti kertoo enemmän mun alitajunnasta kuin siitä mitä altaissamme lillii :twisted:

No kerrohan mitä tiedät: leviääkö muualle kuin juurakoihin? Syökö sitä joku? Muuttuuko ajan myötä? Kauanko vei että se kasvoi noin "isoksi"?

Minulla tosiaan allas 250 litraa, ko juurakko ollut käytössä tuolla minulla kohta puolitoista vuotta ja edeltävällä omistajalla myös. Toistaiseksi tuota on vain se pari "tainta", mutta kun tarkkaan tihrustaa niin sitä saattaa olla tulossa enemmän..

Ja kuka vielä väittää ettei tavallinen kotiakvaario olisi itsenäinen ekosysteemi :roll: Mulla ainakin pullahtaa näkyviin milloin mitäkin hyppyhäntäisiä, ja se on tosi hauskaa :mrgreen:

Minkä niminen se ketju oli missä asiaa kysyit? Voisin lukaista sen.

--------------------

No löysin pienen selailun jälkeen tuon ketjun. Ei se paljoa kertonut, paitsi lisättäköön että minulla ei ole ollenkaan punaista levää joten luulisin että eivät ole yhteydessä toisiinsa. Nyt on allas pimenänä ettei näe, mutta ainakin luulisin..

Olisi hauska tietää mitä tuo on, eli edelleenkin täällä vihjepuhelin päivystää [;)]
nallu80
Advanced Member
Advanced Member

Ihmeellistä levää

Raavin tässä jo kauan aikaa sitten tuon kannon puukolla. Sain ainoastaan sillä lähtemään kunnolla tuon levän ja tuon pienen punaisen, mitä kuvassa myös näkyy. Mulla oli samaa "levää" kookoksessa. Nyt tuota "levää" kasvaa taas tuossa kannossa ja odotan kauhulla, että kasvaa pitkäksi. Sitten otan kyllä taas puukon esiin. En pidä tuosta yhtään, kun sitä ei mikään mun akvaariossa oleva kala syö.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Vaihtoehtoina voisi olla punalevä tai sitten esimerkiksi nallun tapauksessa ehkä myös sienieläimet (en tiedä onko niitä punaisina, järvisieni on esimerkiksi vihreä). kavaljeerin tapauksessa sanoisin punaleväksi kun kerran paksuus on alle millin. Pitäisi bongata jostain jokin hyvä leväkirja jossa olisi oikein valokuvia makeavetisistä punalevistä, hyvin isokokoiset punalevät ovat yleensä merivetisiä, mutta ehkäpä niitä löytyy myös makeasta vedestä.
Kai P
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kai P »

Tunnistaako kukaan kasvin? On puumainen varsi ja kovat "tuijamaiset" lehdet. Valitettavasti en saa kuvaa laitettua tänne.
akvaholisti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja akvaholisti »

Sanoisin, että tuo tuijamainen kasvi on hapsumähkä (viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä), eikä kyseinen kasvi ole alkuunkaan akvaariokasvi, vaan kuolee akvaariossa nopeasti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”