Luovutan..

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Elina69
Starting Member
Starting Member

Luovutan..

Viesti Kirjoittaja Elina69 »

Eilen ostin kiekolle kuutta eri ruokaa eikä mikään kelvannut. Oli hiutaletta, raetta, pelettiä, tubia, väriruokaa, kasvisruokaa.. Kiekon kuva oli yhden purkin kyljessä, mutta ei näyttänyt olevan sekään mieleen. Kana ja seiti linja saa sitten jatkua.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Et voi tietää yhden ruokintakerran perusteella. Esim. New Life Spectrumin ruoilla olen itse opettanut luonnosta tulleita kiekkoja syömään kuivaruokaa. Taikasana on nälkä. Eli et tarjoa niille vaihtoehtoja! Tottahan ne syövät pakasteruokaa jos sitä on tarjolla ja ne ovat siihen tottuneet. Kaikki uusi vaatii totuttelua.
Niin ja sitäpaitsi.. jos itse saisit valita ruokapöydässä jossa olisi tarjolla sisäfilettä ja silakoita, kumpaa ottaisit [;)]
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Workkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Workkis »

Itsekkään en ole saanut niitä syömään viä tetran discusta. Kaksi tänään söi jo. Pikkuhiljaa annat sekaisin. =) Aamulla kuivaa ja vasta seuraavan kerran parin tunnin päästä jotain muuta. Muutosta huomattavissa pikkuhiljaa.
Väkitukko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Väkitukko »

Ei tosiaan kannata luovuttaa ensimmäiseen kertaan. Tarjoat sitä yhtä ja samaa sapuskaa jonkin aikaa, niin kyllä ne yleensä alkavat siihen tottua. Ja viimeistään kovassa nälässä sitten kyllä syövät. Vaikka en paras puhuja tässä asiassa olekaan.. Ei ollut näet meikäläisellä sydäntä totuttaa omia villejäni kuivaruokaan, viikon kestin paastoamista katsella. Mutta luulen, että viljellyt on tässä asiassa vähän helpompia tapauksia, joten älä luovuta.
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Täytyypä laittaa täällä kiekot "kuiva paastolle" :mrgreen:
Olen välillä tiputtanut altaaseen kuivarouhetta, mutta vain pari 11 kiekosta on suostunut maistamaan muonaa.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
JanneH
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JanneH »

Omasta kokemuksesta totean että kyllä alkaa kelpaamaan kun tulee nälkä... Vaatii pikkusen mielenlujuutta, mutta tehoaa. Kaikki kiekkoni joita olen omistanut on kyllä oppinut kuivaruuan syönnin hyvinkin nopeasti tällä systeemillä.
JanneH
* Itseäni olen aina kiittänyt ja kiitosta on riittänyt *
Kuvia
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Minulla viisi päivää sitten ostettu iso villikiekko ja ei ole viellä suostunut syömään edes pakasteita?
No on sillä senverran kokoa että varmasti pariviikkoa voi syömätti ollakkin.
Muuten kaveri on terhakka ja tulee kyllä siihen nurkaan mitä mistä kaloja ruokin mutta eipä tarjonta ole kelvannut.
Täytyy maanantaina soittaa Kurjen Karille ja kysästä millä on sitä ruokkinut. :D
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
Elina69
Starting Member
Starting Member

No pitää

yrittää tuputtaa. Kyllä se suuhun joitakin ruokia ottaa, mutta puhaltaa samantien ulos ja toisiin ei edes koske.

En tiedä raskinko nälissään pitää, koska oli varmaan aika nälkäinen jo tullessa eikä sille silloinkaan vielä ruoka kelvannut, paitisi tietysti se kana. Oli niin laiha, että pystyin melken laskemaan joka nikaman ja luun.

Jos sekottais kiekkoruokaa kanan sekaan ja kokeilis. Olen kyllä niin ennenkin tehnyt ja silloin ei mennyt ruoka kaupaksi. Yrittäis laittaa mahdollisimman vähän tällä kertaa..
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Re: No pitää

Elina69 kirjoitti:yrittää tuputtaa. Kyllä se suuhun joitakin ruokia ottaa, mutta puhaltaa samantien ulos ja toisiin ei edes koske.

En tiedä raskinko nälissään pitää, koska oli varmaan aika nälkäinen jo tullessa eikä sille silloinkaan vielä ruoka kelvannut, paitisi tietysti se kana. Oli niin laiha, että pystyin melken laskemaan joka nikaman ja luun.

Jos sekottais kiekkoruokaa kanan sekaan ja kokeilis. Olen kyllä niin ennenkin tehnyt ja silloin ei mennyt ruoka kaupaksi. Yrittäis laittaa mahdollisimman vähän tällä kertaa..
Siis mistä olet kiekot ostanut jos ne kerran ovat noin laihoja?
Saattaahan olla kysymysessä että kalat ovat sairaita?
Missä muodossa kanaa olet syöttänyt raakana?
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Re: No pitää

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Elina69 kirjoitti:yrittää tuputtaa. Kyllä se suuhun joitakin ruokia ottaa, mutta puhaltaa samantien ulos ja toisiin ei edes koske.
Ymmärränkö oikein, että kiekkosi on yksin? Parvikalana saattaa yksin ollessaan stressaantua ja lakata syömästä vaikka tippuisi mitä herkkuja nenän eteen.
Elina69
Starting Member
Starting Member

Sain kalan

akvaarion mukana (+ muita kaloja). Kaveri sillä oli ollut mutta oli kuollut. Luulisin, että oli ollut sellainen pahnan pohjimmainen. Ja yksin on koska ei ole ollut varaa ostaa sille vielä kaveria, vaikka kysellyt olen (hinnat ovat järkyttäviä! En edes tiennyt että kiekot ovat noin kalliita, mutta käynti eläinkaupassa valaisi asiaa.) Vähän päälle 2 kk on ollut minulla ja kanalla on pulskistunut pari senttiä joka suuntaan. Ostan kaupasta broilerin jauhelihaa, laitan pakastimeen, vuolen siitä pienen palasen, virutan veden alla enimmät "samennusaineet" pois ja tarjoan kiekolle.

Haaveilin, että tässä kuussa saisin sille edes yhden kaverin, mutta rahatilanne on aika ankea ja jos rahat riitäisikin niin kyyti voi olla sitten kiven takana. Olen kyllä harkinnut, että voisin tietysti lahjoittaa pois, mutta kuka haluaa akvaansa koristamaan vähemmän kaunista kalaa. Vaikka on se kyllä minun silmissäni kaunis, koska olen siihen tottunut. Oikeat kiekot näyttävät minusta paljon omituisimmilta, kun evät ovat niin korkeat jne. Tosin eläinkaupan kiekota kyllä olivat kyllä todella kauniita. Johtui ehkä värityksestä eli olivat rusehtavia. Oranssit ja muut räikeän väriset eivät oikein istu minun silmääni.
jorge13
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

täältä kiekko-osastolta joskus lukenut ja itse myös kokeillut seuraavaa:
sekoittaa keskenään vanhaa ja uutta ruokaa.
Esim. jos suostuvat syömään mixiä, niin sen sekaan sekoittaa uutta kuivaruokaa tai päinvastoin.
Elina69
Starting Member
Starting Member

Sain tosiaan

akvan mukana mixiä, mutta sekään ei ole kelvannut. Paitsi muille kaloille tietysti.. mitäpä ne ei söisi..
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Meidän iso villi alkoi syömään kun Akvaario Kurjesta isoja surviaisia ostin.
Kaverit siellä kertoivat niillä sitä ruokkineen.
Olihan altaassa menoa kun niitä sinne laitoin.
Osku (vaimon antama nimi) kävi surviaisten kimppuun tosi nälkäisen näköisenä, no nälkä varmaan oli kun ei viikkoon ollut suostunut muutakaan suuhunsa laittamaan.
Ihme homma että vastaava pienikoikoinen surviainen ei kelvannut.
No isolle kiekolle isoja surviaisia. :mrgreen:
Elina69
Starting Member
Starting Member

karihe kirjoitti:Meidän iso villi alkoi syömään kun Akvaario Kurjesta isoja surviaisia ostin.
Kaverit siellä kertoivat niillä sitä ruokkineen.
Olihan altaassa menoa kun niitä sinne laitoin.
Osku (vaimon antama nimi) kävi surviaisten kimppuun tosi nälkäisen näköisenä, no nälkä varmaan oli kun ei viikkoon ollut suostunut muutakaan suuhunsa laittamaan.
Ihme homma että vastaava pienikoikoinen surviainen ei kelvannut.
No isolle kiekolle isoja surviaisia. :mrgreen:
Täytyy kokeilla.. syöhän ne muuta kalat jos ei kiekolle kelpaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”