Entinen omistaja ei muistanut mitä kaloja altaassa oli joten kuvien perusteella olen aika varma mitä kaloja ovat, mutta laitan tännekkin jos joku tunnistaisi lajit.
Loppuun isompi kuva jossa kaikki 3 lajia
linkki
Valvoja: Moderaattorit
KiitosMiPiK kirjoitti:Siniraidallinen on Cyano. Samanlaisia uiskentelee omassakin altaassa. Komeita Cyanoita Zeldallakin.
Jos on liikaa niin minulle mahtuu, sillä noita tuli vain 2.Zelda kirjoitti:KiitosMiPiK kirjoitti:Siniraidallinen on Cyano. Samanlaisia uiskentelee omassakin altaassa. Komeita Cyanoita Zeldallakin.
Noita komistuksia uiskentelee yksi aikuinen sekä kymmenkunta keskenkasvuista. Lisäksi kävi hauskasti, että koiraana meille tullut aikuinen päättikin viikon päästä pulauttaa suustaan katraan vauvoja joten näitä piisaa nyt
Minun laittamassani kuvassa (aikaisemmin sama viestiketju) on satavarmasti cyanonaaras, todistetusti, koska kyseinen kala on saanut perheenlisäystäkin.jahonen kirjoitti:Cyano ja Johannii urokset ovat kovin samannäköisiä, joten tarkkana pitäisi olla. Naaraat helpottavat tehtävää, sillä Johanniin naaras on kokokeltainen kun taas cyaneorhabdos naaras on sininen (meillä vähän haaleampi sininen, kuin ukoilla).
Niin, nuo värien voimakkuudet voivat antaa osviittaa tai sit ei. On kait juuri kaksi vaihtoehtoa:paul kirjoitti:Noita sinisiä tosiaan tuli vain kaksi kappaletta altaan mukana ja tuntuu, että molemmat ovat uroksia sillä toisella on vaaleammat sävyt kun taas toisella selvärti tummemmat. Ilmeiseti nokkimisjärjestys selvillä?
Minkälaisiata pituuksista puhutaan?sannakatja kirjoitti:Eikös cyanot ole pienempiä kuin johanniit? Ja cyanolla taitaa olla selvemmät nuo " raidat". Itselle kyllä tuottaa vaikeuksia erottaa cyanoitten sukupuolet vaikka niitä on ollut jo jonkin aikaa. Pari kertaa olen luullut että kyseessä on uros ja sitten muutaman viikon kuluttua olenkin huomannut että kaveri on suu pullollaan poikasia... Ota näistä selvää