Asuinkumppaneidenne yleisimmät kommentit?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

"Eihän NUO ole niitä KALLIITA kaloja?" Kaloista jotka parveilevat pelottavan lähellä kissan suuta kansilasin nurkassa

"Kukahan nämä siirtää kun muutetaan?", muutto alkaa olla pelottavan lähellä...

"750litraa 50stä neliöstä, eihän se ole vielä paljoa mitään..." sarkasmia?

"hei miten tuo hiilarilevitin toimii?" kiinnostuen, "tarvisisin tuollaisen opinnäytetyöhön..." Rakas kemian opiskelijani :mrgreen:

"tuo jalusta olisi aika hyvä vauvan hoitopöytänä" 8O
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Meillä on vastaus kun olis jotain akvaarioon liittyvää ostettava niin,jaa tai aha.
Se on kyllä joka akvaario juttuun se jaa.
Ei laita kyllä mitään vastaan kun tietää että hankin kuitenkin ja on mielellään itsekin kaloja katselemassa lasten kanssa.
Eli kiteyteiitynä alkuperäiseen kysymykseen : jaa,aha,vai niin,
toisin sanoen ei kiinnosta tee mitä tykkäät.
Ainiin ja jokakerta kun putsaan akvaa niin kuuluu:siivoaisit tätä kotiakin noin useesti kun ronkin akvaariota... 8O , hänen mielestä liian usein on kerta viikossa akvan siivous mutta jokapäivä kun huushollin imusoin niin ei ole häiritsevää.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
tepi82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tepi82 »

"Kyllä se on kallista tuo lasi" -Hankinnassa toinen isompi allas.
"Ei kai meillä oo kohta 2 akvaariota?"
"En minä tiedä, en ymmärrä mitään noiden päälle"
"Siis en nyt ymmärrä, mikä on monni ja mikä monninen?"
"No eihän ny kukaan normaali ihminen laita niin isoa allasta" -Jos kerron että jossain oli vaikka 1000 litrainen allas.
"Mun mielestä tuo nykyinen allas riittää kyllä aivan hyvin"- 180 litrainen, no eihän se nyt riitä!!

Tuollasia nyt tuli mieleen. Miehen suusta siis. Ihan on kyllä ollut mukana ideoimassa kun etsin uutta allasta. Apua saan vedenvaihto operaatioon, mutta muuten hoidan kalat itse.
helzy
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helzy »

Aina, kun pikkusysteri tulee mun luokse kyläilemään, pyytää hän minua opettamaan kalojen nimiä. Heillä on kotonaan lehtikaloja, leväbarbeja ja monikaloja... Monikalat siis osoittautuivat miljoonakaloiksi, lapset on niin suloisia! :D
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Isäntä muistaa kaikkien kalojen lajit mitä meillä on ja taitaa muistaa monien tieteellisetkin nimet. Kutsumanimet, jollainen on yllättävän monella kalalla, se muistaa myös oikein hyvin. Suodattimista se tietää ihan mahottoman paljon, tietää mitä eroa on Eheimin 2028:lla ja 2226:lla ja mitä numeroita meidän suodatinpöntöissä on. Askarteli malawaarioon stryroksista taustan ja teki vielä mattosuodattimenkin. Osti oman altaan omille lehtikaloilleen ja kasvatti kymmenen pientä lehtikalan vauvaa. Käy ihan omatoimisesti akvaarioliikkeissä, "kun nyt sillä suunnalla olin". Muistaa tuoda kaupasta ison pussin katkarapuja ja pakasteherneitä. Ei pitsaan vaan kaloille. Raahaa akvaarioita paremmin sopiville paikoille ihan nurisematta ja värvää vielä kaverinkin mukaan. Käy säännöllisesti lukemassa Akvaveppiä ja on tänne rekisteröitynytkin.

Ei, minun mieheni ei harrasta akvaarioita. Minun mieheni harrastaa niitä tietokonejuttuja. 8-) Tai niin se ainakin sanoo. ;)
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Itselläni nyt ei sitä asuinkumppania ole, mutta kohtuullisen usein täällä majaileva mies kuitenkin. Täytyy sanoa että sikäli on tullut osuttua kultasuoneen, että viikko sitten muuttaessani herra oli nurkumatta kantamassa kaikkia altaitani uuteen kotiin, ja kertaakaan ei kuulunut sitä odottamaani kommenttia "miks ****:ssa näitä on näin monta/näin isoja, mitä sä näillä teet?" Päin vastoin, oli jopa huolissaan kalojen voinnista, veden sameudesta pohjalannoitteiden pöllähdeltyä, ja siitä, etteivät bakteerit (ulkosuodattimessahan niitä asuu, jotain on poika oppinut) vilustu matkalla :mrgreen: Huolekkaasti laittoi myös lämpöpuhaltimet pakun takaosaan, kun oli ne mukavat pakkasetkin siinä sopivasti.

Tänään selvisi myös että kaloista on puhuttu kavereillekin, tänään täällä vieraillut miekkonen tunnisti jo saman tien "töyhtöhyypän" (purjesamppari) ja "ne kalat mitkä on aina sivuttain" eli lehtikalat. Kaverille osattiin kertoa myös niistä "selällään uivista kaloista" ja siitä, että tetrat ovat samaa sukupuuta piraijoiden kanssa :mrgreen:

Tiedäppä sitä, vaikka siitä meidän rokkarista vielä sukeutuisi akvaristi 8-)
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Tälläinen ilouutinen täytyy jakaa muidenkin kanssa: meillä tuo toinen puolisko on saatu kiinnostumaan ja jopa innostumaankin akvaarioista!

Aivopesukoneisto toimii :mrgreen:

Hää ihan mielellään seurailee kalojen elämää ja jos yhdestäkään kalasta puhun, että pitäisi luopua (oli kyse sitten vaikka molli poikasista), niin 'ei, ei' tulee vastaukseksi. Ja mun touhotusta kuunnellessa on tietoakin tainnut karttua päähän enemmän kuin keskivertoakvaristilla yleensä.

Ahveniin, rapuihin (isoihin) ja kaikkiin isoihin kummallisin otuksiin (:) joita Leppävaariossakin on käyty ihmettelemässä) mies on aivan ihastunut.
Hänkin haluaisi oman [=sellainen, johon mä en taitaisi siis näppejäni saada tunkea] akvaarion, mutta se pitäisi olla ehdottoman avara ja vähäkasvinen ja niinpä nämä Malawi- ja Tangajikalaiset taitavat odottaa nurkan takana. :D

Kohta kait se on niin, että ukko katselee kaloja ja kokkaa gurmeeta ja eukko istuu töllön edessä kalja kädessä katsomassa fudista... 8-)

Hyvin menee täälläkin.

Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen vastaten: meillä keskustellaan ihan henkeviä kalasista ja kysytään tarviinko apua, kun puljaan purkkien kanssa.
I'm #1 so why try harder?
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Ukko juuri viimeksi kehu ostettua kulma-akvaa, että sepäs onkinhieno. Tuskailinsitten pystyttäessä, että lykkääntyykohön huomiseen akvan täyttö, kun ei ole retkipatjaa. Varastosta kuiteknin löytyi, mutta ukko oli kovasti että"joo mennää vaa ostamaan sitten jos ei oo, eihän tästä kauaa kauppaan aja" :D Siis kiire nähdä miltä näyttää täytettynä 8-)

Joka kerta kun käyn eläinkaupassa, kysyy, että en kai taas ostanut uutta akvaa. silti esittelee kavereilleen, että kato mitä meillä on (sukarapuja) ja joo toi iso on semmoset 300 litraa, mut sehän on aika pieni.. :mrgreen:
*laa la laa*
NINA.M
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja NINA.M »

Meilläkin ukko on sinnikkään aivopesun ja kevyen :roll: pakotuksen avulla jo ihan innostunut! Pakotus on ollut lähinnä sitä, ettei pienen naikkosen voimat riitä ihan kaikkeen, eikä kyvyt, esim. akvan jalustan puuverhoiluun ym.

Välillä tosin vieläkin kuluu napinaa tyliin -tää on sun harrastus, mut mä joudun tässä kuskaamaan/kantamaan/nostamaan...maksamaan...
Kuitenkin saattaa viettää helposti puolikin tuntia nenä kiinni lasissa raportoiden tyyliin -nyt noi saumakirjoahvenet taas riitelee -ootko sä nyt ihan varma, että toi vanha monni ei ole kipeä? Pitäiskö niille antaa ruokaa, vai...

Tulisuihin mies on erityisen ihastunut, niistä on tullut hänen "omiaan". Meinasi tulla riitaa, kun mietin kalaston uusimista ja tulisuista luopumista 8O !
Järkyttyneenä moisesta ukko ilmoitti hommaavansa oman akvaarion :mrgreen: , ja adoptoivansa tulisuut sinne!

Samoin vieraille kaloja ja allasta yleensäkin esitellään asiantuntijan elkein [;)] .
toxic69
Member
Member

Viesti Kirjoittaja toxic69 »

Meillä tuo tietämätön vain kyselee että

"Mihin tuota tarvitaan?"
"Mikä tuo on?"
"Jos ostan sulle isomman akvaarion niin eikö siihen voi siirtää nuita nykyisiä juttuja?"

Jutuilla meinaa suodatinta, valaisinta ja lämmitintä. Pitipä sitten selittää miksei 60-litran akvaarion vermeitä voi laittaa 200+ -litraiseen :mrgreen:

Kun vielä selitin että joo osta vaan isompi akvaario, mut siihen tarttee kans kunnon jalustan, ulkosuodattimen, uuden lämmittimen ja valaisimen, enemmän hiekkaa ja kasveja ja kalasto uusiksi, niin totesi että jos hän ostaisikin sen akvaarion mulle myöhemmin (eli joskus kun opiskelijalla sattuu olemaan muutama satanen ylimääräistä :roll: )
2 frettiä. <3
Okahiiri. <3
Koira. <3
Akvaario 60l + 400l <3
Damae
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Damae »

Isäpuolen vakiokommentti:

"Joko se nyt kohta syö nuo muut, onha se jo nii paljon isompiki kun ne. Varmaan on syöny viime yönä muutaman!" Isopurjeen suhteesta muihin kaloihin..
Pessimisti ei pety.
Hairfuse
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Hairfuse »

Minä: Aattelin ostaa uusia kaloja..
Tyttöystävä: EI SINNE MAHDU ENÄÄÄ!!
375L allas
KARHU
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja KARHU »

Naisellani on akvaarioon liittyen samat kommentit kuin minulla
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Minä olen aivopessyt miestäni nyt jo niin monta vuotta ettei hän enää sano mistään juuri mitään :mrgreen: minulle vastaan.

Jossain vaiheessa kesällä hän mietti ääneen "eikös näiden altaiden pitänyt vähentyä, ihan kuin näitä nyt tulisi entistä enemmän ja koko ajan vaan suurempia..."

Ja totesi kun kerroin päätöksestäni hommata yläaulaan vielä yhden isohkon, sellaisen 3-400 litraisen, altaan että "yrittäisit sitten kuitenkin säästää tuolle lasipöydälle tilaa, joohan ?". Mies siis tykkää että meillä on yksi huonekalu jota ei saisi poistaa, muut saanevat lähteä jos on tarvis kun kerran niiden säilyttämisestä ei ole esitetty toiveita...niinhän ?
Pikkupiipero
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikkupiipero »

Omasta pienestä kotilo-akvaariostani kuulen yleensä kavereilta kommentteja:
"TAASKO uus kotilo/rapu???"
"Mikä sen nimi on?" (katseli n.80 ompun poikasta joista osoitti yhtä..)
"En mä vois saada tota palloa?" (pallolevästä)
"Olishan ne kivoja jos ne liikkuis..."
"Miks noi kasvit näyttää aina niin huonoilta?" (EN osaa hoitaa niitä siis yhtään :roll: )

vanhemmilta kuulee kommentteja:
"Ei kai taas tarvita jotain tavaraa niille?"
"Ei noita testiliuskoja voi kulua NOIN paljon!"
"Mitä pikku Tofulle kuuluu..." (Puhelee kotiloille :mrgreen: )
"Eihän täällä oo niitä rapuja missään!"
"Kattelin tässä yks päivä noita etenareseptejä netistä...."
Dragolainen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Dragolainen »

Sukulaisilta näitä kommentteja on tullut. Kun sinirapu tulee esiin kolostaan niin huuto käy: "Herranjestas kun on iso! Hei tulukaa kahtomaan! Täähän on valmis pataan!" "Vesi kiehuu jo".

Ja kulmatetrat kuulemma muistuttaa särkiä (tai jotain suomenkalalajia).

Ja siiaminpiikkisilmät ovat matoja. "Hui! Mitä nuo madot on?" "Mitä lierokieroja nuo on?". :roll:
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Tänään kävin Leppävaariossa, missä oli todella upeita isoja kultakaloja. Mainitsin niistä miehelleni kotiin tullessani. "Hävitetään makuuhuoneesta noi Chippendale-nojatuolit, niin mahtuu allas niille. Laita ne Huuto.nettiin myyntiin." 8O 8O Huh huh!
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
justiina8
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

MINÄ halusin akvaarion vuosien jälkeen... ja touhusin ekan altaan kanssa tiiviisti. Uusi mies katteli vähän aikaa vierestä ja luki kirjaa ja aw:n sivuja.

Kohta yhessä suunniteltiin isompaa allasta.. ja mies oli niin innokas, että se piti lähtä hakemaan heti vaikka toiselta puolelta Suomea. Nyt loppupeleissä meillä menee niin, että mies hoitaa altaat ja mä katon sohvalta... 8-)

Hassua myös se, että mä jotain sanon uusista kaloista tai kasvien sijoittelusta uudelleen, mies käärii hihat ja panee toimeksi... ja on kaikessa samaa mieltä!! IHANAA!!

... tuolta nurisee... *en oo kaikesta samaa mieltä... PIIKKISILMISTÄ!! :twisted: *

Nii.. ja sai mies minut ylipuhuttua oskareiden suhteen... :roll:
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

"Ei kai taas!?"

(lapset uusista kaloista, kasveista, muista elävistä tai kokonaisista akvaarioista :) )
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
piude_85
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piude_85 »

Eilen kävin kalakaupassa ja aikaa kului ilmeisesti aika paljon kun ukko tuli sinne perässä, käskin olla autossa.
"Hei täällä on niitä pääkalloja!!!!" On sellaista toivonut jo pitkään, eikä ole mieleistä löytynyt.
Sitten huomasi svinksin (mikä se nyt olikaan) "Tuo on paljo parempi, jostain jos vielä pikku ukkelin löytäs, laittas siihen viereen nii se vois olla Mika Waltari.." Jotain jäi vielä höpöttämään ja oli pakko sanoa että no osta jos sillä pääset mieles päähän.
Autossa ihmetteli vain vinksinsä hintaa, "aika paljon tämäkin maksoi.."

Joku aika sitten myin huuto.netissä tavaraa, ja katselin siinä josko myisi akvan että vois toisenlaisen laittaa (ajattelin siis ääneen), ukko tuli hirmu hädissään että sitä et kyllä myy! :twisted: -No en en.

Ja usein sanoo että on se kyllä niin rauhoittava tuo kalapytty.. 8-)
Nostalgiakaan ei ole enää sitä, mitä se ennen oli.
kurnu_ja_loikka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kurnu_ja_loikka »

Meillä:

"Muija sun vedet valuu taas lattialle!"

"Että toi kalanruoka haisee PAHALLE!"

"Niitä kotiloita on miljoona mikset sä tee jotain?"

"Eihän toi suodatin oo ees päällä kun ei lorise?"

"Miks noi kansilasit on pois päältä?"

"Miks toi valo nyt jo sammu?"

"Ei meillä mitään partamonnia ole huijaat vaan kun en mä oo nähny sitä kertaakaan"

"Joku kaunis päivä sä kastelet ton jatkojohdon ja sit kaikki telkkarit ja kaikki kärähtää"

"Mitä tää musta töhnä vessassa on?"

"Mikä noiden kummituskalojen nimi taasoli?" (musta-aavetetroja katsellessa)
-Alix- kirjoitti:"täähän on ihan liian pieni, kun me muutetaan mä haluan ainaski 250-litraisen altaan plekoille. "
Mikähän siinä mahtaa olla, että sekä kissojen että kalojen kohdalla just ne tietyt lajit aina viehättävät miehiä? Plekot kalojen kohdalla ja maine coon/norjalainen metsäkissa.
JJf
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJf »

kurnu_ja_loikka kirjoitti: Mikähän siinä mahtaa olla, että sekä kissojen että kalojen kohdalla just ne tietyt lajit aina viehättävät miehiä? Plekot kalojen kohdalla ja maine coon/norjalainen metsäkissa.
En tiedä miksi sitä kutsutaan, mutta varmaan sama juttu kuin esimerkiksi siinä, että aika moni ihminen ostaisi urheiluauton jos olisi varaa, vaikka niillä ei oikeasti tee mitään.

Meillä vaimo sai siskoltaan tuon ensimmäisen akvaarion ilmaiseksi. Minun mielipidettäni ei kysytty, koska en luultavasti olisi halunnut sitä. Nyt olen sitten hankkimassa jatkuvasti jotain lisää akvaarioon ja vaimo on sitä mieltä, että pitäisi muka johonkin muuhunkin riittä rahaa. :roll:
"Äiti toivoi pojasta poliisia tai pappia, mutta tuli intiaani" Jarkko Martikainen, YUP
Hermis
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hermis »

kurnu_ja_loikka kirjoitti:Mikähän siinä mahtaa olla, että sekä kissojen että kalojen kohdalla just ne tietyt lajit aina viehättävät miehiä? Plekot kalojen kohdalla ja maine coon/norjalainen metsäkissa.
Niin, töihin olen perustamassa akvaariota ja siellä miesväeltä tuli heti kalastoa miettiessäni, että akvaariossa pitää olla paljon monneja! (ja heti perään haluttiin kauko-ohjattavaa sukellusvenettä :roll: ).
merituuli82
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja merituuli82 »

Alku oli hankala. 120l altaan lisäks kun halusin 60l niin alko hirvee jupina

-mitä sä sillä teen
-tääl on liian ahdasta
-toi on ihan tyhmä kun on eri tasossa (vierekkäin)
-toi haisee
-noi pallokalat on ihan tyhmän näkösiä edestä
-Yöök! mä en voi kattoo tonne (Omenakotilot kuvottaa)

Ja se mikä jatkuu vielläkin:

-TOS ON VETTÄ!! (pari tippaa)
-kai sä siivoot jälkes.
-ois kiva päästä joskus vessaan
ja sit se yleisin:
-sä oot aina netissä tai räpläämässä noita akvaarioita. Raksukaan (kissa) ei saa enää huomiota!!

Mutta edistystä on ilmassa. Kun toi 220L tuli taloon on sitä esitelty jokaiselle kaverille ja halus se oman lehtikalankin. (jonka mä nimesin Rääpäleeks kun se oli pienin ja tempperamenttisin)
Nyt se aina välillä tulee huolehtimaan onko Rääpäle saanu tarpeeks ruokaa että kasvaa isoks :mrgreen:
Ja ite se ehdotti jos hankittais isompi. Semmonen joka upotettais keittiön ja makuuhuoneen seinän väliin. :D
tiinu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tiinu »

Hermis kirjoitti:
kurnu_ja_loikka kirjoitti:Mikähän siinä mahtaa olla, että sekä kissojen että kalojen kohdalla just ne tietyt lajit aina viehättävät miehiä? Plekot kalojen kohdalla ja maine coon/norjalainen metsäkissa.
Niin, töihin olen perustamassa akvaariota ja siellä miesväeltä tuli heti kalastoa miettiessäni, että akvaariossa pitää olla paljon monneja! (ja heti perään haluttiin kauko-ohjattavaa sukellusvenettä :roll: ).
Sukellusvene, haha! Kaikenlaisia leluja ne haluaisi ;)

Meillä taitaa useimmiten olla kommentteina "miten sä jaksat/etkö jo kyllästy" tai vaan sellainen säälivähkö hymy kun selitän kuinka etsin sitä tai tätä tiettyä kasvia tai mitä nyt milloinkin, pähkäilen ääneen akvaarion sisustusta ja niin edelleen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”