Mitä kaloja äkäisen tulisuun seuraksi?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Vedetär
Starting Member
Starting Member

Mitä kaloja äkäisen tulisuun seuraksi?

Viesti Kirjoittaja Vedetär »

Minulla on 250 litran akvaariossani tällä hetkellä tulisuupariskunta ja kaksi täpläpartamonnia.

Ongelmana on tulisuu-uroksen aggressiivisuus kaikkia muita kaloja kohtaan. Mitkähän kalat voisivat pärjätä tulisuiden kanssa? Olen jo harkinnut vakavasti tulisuun poistamista ja seeprakalojen, neontetrojen ja kardinaalitetrojen ostamista tilalle. Mutta vielä ajattelin, että jos sille antaisi vielä mahdollisuuden...
Suomu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Suomu »

Itselläni oli Tulisuu plekon kanssa 400-litraisessa,ja tulivat hyvin toimeen. Viime viikolla ostin 2 keskenkasvuista Riikinkukkoahventa tuohon altaaseen ja sehän ei Tulisuulle sopinut. Se jahtasi täysillä oskareita eikä antanut niille minkäänlaista armoa. Oskut uivat edellä karkuun minkä evistä pääsivät ja Tulisuu kiukkuisena perässä. Ilmeisesti Tulisuu katsoi että uudet kalat tulivat sen reviirille. Niinpä ainoaksi vaihtoehdoksi jäi siirtää Tulisuu 300-litraiseen jossa se käyttäytyykin aivan sopuisasti muita kaloja kohtaan, se allas kun on sille outo maailma eikä sillä ollut siellä reviiriä valmiina. Eli jos mahdollista, niin siirrä Tulisuusi toiseen altaaseen, sen luulisi rauhoittavan menoa [;)]
Santte
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Santte »

Tai sitten voi otta sen ämpäriin ja pistää sillä välin altaan sisustuksen uusiksi ja antaa muiden totutella uuteen sisustukseen n.tunnin ja sitten päästää tulisuun altaaseen. Tämä konsti on toiminut minulla yli agressiivisten kalojen kanssa...
kenneattunen
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja kenneattunen »

tulisuiden kanssa voisi sopia myös siniseeprakalat, ovat virkeitä ja kestäviä kaloja, eivätkä stressaanu vähästä... Ovat mokomat vaan kovia pomppimaan pois akvaariosta... Kannattaa olla hyvät kansilasit.
:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”