Eipä tässä mitään sen kummempia. Kaikki kalat ja rapuset kunnossa, eilen sai taas seurata kiilakylkien kutupuuhia.Mimosa X kirjoitti:Morrgan, miten teidän kalat voi, onko ok ?

Mutta juu, eipä näytä täällä olevan mitään ongelmia tuon PMDD:n suhteen.
Valvoja: Moderaattorit
Eipä tässä mitään sen kummempia. Kaikki kalat ja rapuset kunnossa, eilen sai taas seurata kiilakylkien kutupuuhia.Mimosa X kirjoitti:Morrgan, miten teidän kalat voi, onko ok ?
Opiskelinkin tuolta sinun sivuiltasi karanteenialtaasta ! Tosi hyvä tietopaketti siellä muutenkin !jarvij kirjoitti:Karanteeniakvaario on valmis muutamalle kalalle päivässä parissa. Tarvitsee vain kypsyttää suodatin erikseen vaikka ämpärissä.
Olen huomannut ettei monissakaan tippatestipakkauksissa ole parasta ennen merkintää. Kummallinen juttu tosiaan. Onneksi nyt JBL ainakin nykyään merkitsee päiväyksen.-Tassu- kirjoitti: Testit ilmeisesti valehtelevat aika usein, mitä olen täällä keskusteluja niistä seurannut. Kaupassa kannattaa aina muistaa tarkistaa parasta ennen-päiväykset, ainakin vanhat testiliuskat näyttävät ihan mitä sattuu
Hmm, bufferi, laskee siis pH.ta. Onkohan aiheellista hankkia myös joku luotettavampi ja tarkempi Ph-testi jos alan muuttamaan pH.ta ? Mikä olis hyvä ? Onko elektroniset mittarit kalliita ? Jossain sivustolla kehuttiin jotain pH-testiä tarkaksi, nyt en muista mikä se oli. Oisko ollu Sera?Taju kirjoitti: Kannattaa selvittää kuinka tuon pH:n mahdollisen eestaas sahaamisen saisi tasattua ennenkö hommaa lisää kaloja. Esimerkiksi tuolaisella 6.5-bufferilla voisi olla toivottu vaikutus. Laskee pH:mm kalastollesi sopivaksi (eli 6.5) ja ankkuroi sen siihen.
Juu, taitaa ne tosiaan olla aika herkkiä kavereita, kuten tässä on jo useampi todennut ja ennen hankintaanikin tuo tieto oli tullut monessa kohtaa vastaan.urmutti kirjoitti:Olen itse havainnut saman,että nykyisin kääpiörihmat on todella herkkiä kavereita.Mitään suurempaa muutosta eivät kestä.Kiekotkin tuntuu selviävän paremmin jos esim:on pakko tehdä suuri vedenvaihto tjms.Toivon teille parempaa jatkoa akvaarion kanssa,ja älä lannistu kyllä se siitä.