huulirihma ja sukaravut

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mandariini
Starting Member
Starting Member

huulirihma ja sukaravut

Viesti Kirjoittaja mandariini »

eli sopiiko nuo kaksi samaan altaaseen? Olen pikkuisen haaveillut tuosta huulirihmasta, mutta altaassa on jo sukarapuja. Kiusaako rihma rapuja? Eli jos ei niitä voi samaan laittaa niin mietin kalan uudelleen.
Tarvitseeko huulirihmalla olla kansilasit? Onko pomppivainen vai rauhallinen? Mieluummin pitäisin ilman että pintakasvit viihtyy ja akva kosteuttaa kivasti huoneilmaa...
Muuten olen kyllä selvittänyt että ne meille sopisivat, mutta nuo tiedot on jääneet uupumaan.
Kiitos vastauksista jo etukäteen :D
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

huulirihmakala

Itse en välttämättä laittaisi samaan sillä suurella todennäköisyydella sukarapukanta pienenee
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
mandariini
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mandariini »

Entä jos nuo eivät koskaan ole saaneet elävää ravintoa? Miten todennäköistä on, että oppivat syömään rapuja silti?
Allas on rihmoille iso, 230l (110cmx45cmx50cm suurinpiirtein) ja kasvillisuutta runsaasti. Ravut mönkivät useimmiten pohjalla ja kasvien alaosassa. Oppisivat varmasti varomaan ylös menoa. Antavat kyllä kyytiä partiksellekin jos se häiritsee heidän touhujaan :roll:

Ja ajattelin tuohon altaaseen ottaa sen 1+2 rihmaa. Tai 1+3....
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Silti on suuri todennäköisyys että sukaravut maistuu. Kaikkien kalojen vaistot herää kun näkevät liikkuvaa ravintoa :)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”