Olisiko kenelläkään laittaa hunajarihmakaloista kuvia?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Anumaarit
Member
Member

Olisiko kenelläkään laittaa hunajarihmakaloista kuvia?

Viesti Kirjoittaja Anumaarit »

Haluaisin kuvan/ kuvia joissa olisi naaras ja uroskalasta kuva ? Itse ostin omaan altaaseeni hunajarihmakaloja, mutten erota ovatko tyttöjä vai poikia :roll: Kaupassa katsottiin että tyttö ja poika, mutten ole enää siitä varma.

Toisella on leuan ja mahan alla ihan selvästi mustaa ja mustenee, kun toinen kala tulee lähellä.KUitenkin mietin, että oliko nämä sittenkin poikia molemmat. Isompi ja se mustaleukainen lymyilee suodattimen takana enkä saa kuvaa napattua. Toinen on rohkeampi, näyttäytyy koko ajan jne.

Kuvat olisi ihna kiva nähdä jos jollakin olisi!
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Google antaa mukavasti apuja.
Linkki
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Aika näyttää. Itse ostin toisesta kaupasta "pariskunnan", toisesta kaksi "naarasta" = yksi naaras ja kolme koirasta, joista yksi kuoli uimarakontulehdukseen kaksi päivää kotiutuksen jälkeen. Kaupassa on miltei mahdotonta tunnistaa säikkyjen ja nuorien kalojen sukupuolta.

Toiset sanovat että paras keino saada haluamansa sukupuolet on ostaa parvi, kasvattaa niitä ja myydä/lahjoittaa/tuhota "turhat" kalat.

Kärsivällisyyttä...
Elämä on rankkaa.
Anumaarit
Member
Member

Niinhän se on, että kärsivällisyttä sitä kaivataan näissä asioissa. :mrgreen:
Nuista puskajusseista ei vaan ota selvää mitä sukupuolta ovat..jospa se joskus selviäisi. Epäilen vain suuresti, että kyseessä on urospuoleiset fisut :roll: Odotellaan, että kasvavat. Noista guukkelin kaloista ei kyllä selvennyt. Kiitos vaan linkistä!!!
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
viivis
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja viivis »

Omasta kokemuksesta olen todennut, että noita on äärimmäisen hankala tunnistaa. Etenkin, kun on kaksi eri väristä hunista.
Poika on ns. normaalin värinen, päästä vatsaevän takareunaan ihan pikimusta. Kuvassa vielä oli niin pieni.

Ja tytön sukupuolen erottamista häiritsi keltainen väri, eli ei tullut sitä raitaa kylkeen.

Selkäevän takanurkasta nuo parhaiten erottaa. Poika kalalla on terävä selkäevän loppu, tytöllä pyöreä.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
Anumaarit
Member
Member

Joo kyllähän ne poikia taitaa olla molemmat, just tätä mun tuuria. Mitä nyt, voikohan niitä vaihtaa liikkeeseen? Olisiko ehdotuksia...
Toiseen altaaseenkaan en voi laittaa, kun vesi-olot ovat erit!!
*puistelee harmistuneena päätään :roll: *
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
viivis
Senior Member
Senior Member

Soitat liikkeeseen ja sanot, että tulet joku päivä vaihtamaan toisen uroksen naaraaseen. Minulle luvattiin kun nuo pojat ostin, että saa vaihtaa, ellei ole sitä mitä piti.
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Itse ainakin jo ostaessa (Taitotassusta ostin) sovin että jos ei satu pariskuntaa niin saa vaihtaa. Yksi mistä kaloja voi kans yrittää tunnistaa, on se että naaraat ovat yleensä vähän poikia pulskempia.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Itselläni kävi niin onni että kalat olivat jo liikkeessä komeissa väreissä. Tytöt mahtavan pulleita ja pojat kututakeissaan :mrgreen: ! Sen olen huomannut noissa että rihmakaloissa ei mene tasan kalaerän sukupuolijakauma lähes koskaan, hyvin usein koiraita on jopa 2/3.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Anumaarit
Member
Member

Taitotassustahan minäkin ostin. Nyt vaan on ollu niin kiirettä etten ole ehtinyt soittamaan(työt pitää kiireisenä). toinen uroksista oli puhaltanut kulpapesän akvan nurkkaan, reppana ei vaan kimulia ole sille nyt kaveriksi.
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
Anumaarit
Member
Member

Tänään kävin sitten vaihtamassa pojan tyttöön, ainakin näin toivon! Myyjätär oli kyllä ihan varma että kyseessä tyttö. Oli juova kyljessä ja vaaleampi kuin tämä yli-innokas poikakala. Heti, kun laiton tytön altaaseen alkoi kauhea pörhistely jne...ei kuitenkaan ajaneet toisiaan pois kuten 2 urosta tekivät. Toivotaan nyt että tämä olisi tyttö!! :mrgreen:
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
viivis
Senior Member
Senior Member

Hienoa! Toivotaan, että nyt olisi tyttönen kyseessä. Tytöillä nimenomaan on juova kyljessä, pojilla masun alus musta.
Anumaarit
Member
Member

Jep vielä on vaalea väri säilynyt ja se raita näkyy selvästi! Kovin ei ole innokas tyttö, poika pörrää ympäriinsä ja esittelee suodatin taustaa. Liekkö pesä aikeita! veden virtaus on kyllä aika isolla ettei taida heti onnistua pesän puhaltelut!! :mrgreen: Suloisia ovat, kun toisiaan rihmoilla "tökkivät!!"
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
Pipa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Pipa »

Voiko koiraallakin ollamusta viiva kyljessä? Meillä ns. koiras on vielä kovin pieni (siis nuori), joten kutuvärejä ei vielä ole näkynyt. Mielestäni sillä on terävä evän pää, mutta myös selvä viiva kyljessä. Aluksi vanha (ja varma) naaras hätisti sen pois ruoan kimpusta, mutta nyt tulevat kyllä toimeen. Uusi 'koiras' siis ollut akvassa pari viikkoa.
Anumaarit
Member
Member

voi herranjestas tätä touhua! Taasen oli poika merkkinen se "uusi" hunis!!! Kävimpä vaihtamassa jälleen kerran sen. En usko että tuokaan voisi olla tyttö! Saapa nähdä kuijs jälleen käy!
Kyllä meillä on kaikilla ukoilla ollut ns. musta viiva ja haaleat värit. Sitten ku olivat kotiutuneet väri muuttui oranssiksi ja musta masun alus!!
~ NÄHDÄÄN NÄKYJÄ ~
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Nuorilla koirailla on kaikilla raita kyljessä. Vanhemmilla naarailla se ei taas aina erotu kovin selvästi, varsinkaan jos on kutuasussa tai muuten viihtyvät hyvin. Ota noista selvää.. :)

Kun naaras pullistuu kutukuntoon, sen kyllä tunnistaa helposti.
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Pipa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Pipa »

Ilmeisesti meidän uusi tulokas on siis koiras niinkuin pitikin, kiitos vastauksesta Tassu! Koko ero naaraan kanssa on huima, saa nähdä tuleeko näistä paria.:D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”