Kertokaa mitkä itse olette saaneet menestymään suuremmitta taisteluitta.

Valvoja: Moderaattorit
Mulla on ihan saman verran valaisutehoa ja rotalat (indica ja rotundifolia)Marika_ kirjoitti:valaistusta on 0,5W/l kohti.
Niin, tai oikeastaan se valo voi riittää vähän liikaakin jos ei ole mitään muuta varjostamassa ja seurauksena saattaa olla maata pitkin lehtensä levittävä kasvi. Sellaisina melalehdet ovat minusta hieman arveluttavia esteettisiltä arvoiltaan.klorofylli kirjoitti:Ruskomelalehdestä löytyy muitakin punertavia lajikkeita. Helppoja ovat ja varmasti riittää tuo sinulla oleva valo.
Kiitos! Täytyypä mennä ostamaan noita!Mandinka kirjoitti:Rusolehti Ludwigia repens "Rubin", se on varmaa laatua. Kaunis, nopea, punottaa vähässäkin valossa ja on näpsäkkä lisätä katkomalla latvuksia. Jäljelle jäänyt tynkä kannattaa jättää paikoilleen ja kohta se kasvattaa siitä useampaa uutta pistokasta istutettavaksi.
Kasvaako tämä 0,5W/l? Mikähän altaissani on mättänyt/mättää, vasta pinnan tuntumassa konjakki kasvaa kunnolla monimetallin alla.-riff- kirjoitti:Heitänpä vielä yhden lajin: Konjakkikasvi (Ammania gracilis). Upean näköinen kasvi!
Lannoitteena Tropican MasterGrow, kaliumnitraatti ja hiiilidioksidi. Pohjalannoitetta en konjakeille anna.akirpap kirjoitti:Minulla on tuo 150W 140-litraisen päällä (40cm korkea). Esim. 2*15W 40-litraisessa ei tuntunut riittävän. Pohjassa on saviturvemössöä, nestemäisenä PMDD:tä ja Easy-Lifen ProFito:a ja nestemäistä hiiltä. Sekä aktiivinen hiilidioksidin lisäys. Mitähän se vielä kaipaa kunnolliseen kasvuun.Millä lannoitat?
En olekaan hetkeen testaillut nitraattia, n. 10mg/l se viimeksi oli. Kiitos vinkistä!-riff- kirjoitti: Lannoitteena Tropican MasterGrow, kaliumnitraatti ja hiiilidioksidi. Pohjalannoitetta en konjakeille anna.
Olisiko syy heikkoon kasvuun nitraatin vähäisyys? Minulla sen pitoisuus on 10-20 mg/l. Kun tuolla valomäärällä ravinteitakin tarvitaan varmasti aika tavalla.
Papukaijalehti ei ole helpoimmasta päästä. Vaatii valoa, ravinteita ja hiilidioksidia.JohannaR kirjoitti:Mites tämmöinen kun papukaijanlehti (Alternanthera rosaefolia, A. splendens )?
Omakohtaista kokemusta ei kyllä tästä oo..