Asiantuntevaa porukkaa täällä meidän paikkakunnalla!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
Mä olen metalliartesaani ja tällä hetkellä syvennän manuaalikoneistajaksi. Viihdyn notkumassa rautakaupassa, ja kyllä siellä on tullut tiesminkälaista myyjää vastaan..
Yleisin on, että kaikki tulee kyllä palvelemaan auliisti mun nörttimiestä, mutta mua ei noteeraa kukaan. Siinähän ne on olleet ihmeissään, kun minä huidon vieressä ja mies sanoo, että tuo viereinen ihminen, kiitos..

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
toxic69 kirjoitti:Eipä aikaakaan kun lampsin apteekkin ostamaan alunaa. Siellähän se vasta kolmannen asteen ristikuulustelu alkoikin! Ilmeisesti aluna vähän "vaarallisempaakin" ainetta, luulisin ainakin kyselyistä päätellen. "Mihin käytät"-kysymyksestä alkoi kaikkien apteekin työntekijöiden yhteinen supinurkka. Korviini kantautui mm. lauseita "käytetäänkö sitä akvaariokasvien desinfiointiin? emmää tiiä... ehkä... no ei kai.. voi sitä ehkä käyttääkin".
Lopulta parin minuutin supattelun jälkeen apteekkarit ilmeisesti päättivät, etten aio myrkyttää alunalla itseäni (tai muita) ja pääsimme asiassa eteenpäin. Vähän alunaa jopa löytyikin takavarastosta, mutta kun kyselin annostelutapaa (jotta olisin osannut ostaa sopivan määrän) niin apteekkari vain sanoi ettei tiedä. Siis ei tiedä..?? Eikö se ole niiden hommaa, tietää paljonko mitäkin saa laittaa mihinkin??? No, sovittiimpa niin että otan itse selvää ja menen myöhemmin sitä ostamaan. VOIKO OLLA TOTTA
millia kirjoitti: Apteekki onkin sitten hankalampi paikka. Innokkaat farmaseutit ovat sitä mieltä, että asiakas aikoo aina joko murhata itsensä tai jonkun muun...no, laastaria voi ostaa melko vapaasti. Siispä mukaan pitää ottaa mahdollisimman perusteelliset ohjeen kyseisen aineen käytöstä ja annostelusta. Kannattaa myös selittää mahdollisimman yksityiskohtaisesti siitä mihin ainetta käytetään ja miksi sitä käytetään ja mitä tapahtuu sitten jos sitä ei käytä tai jos ainetta annostelee väärin. Näin saadaan farmaseutti vakuuttuneeksi siitä, että et ehkä kuitenkaan ole niin vaarallinen murhaaja kuin ensisilmäyksellä voisi päätellä.
SeijaKK kirjoitti:Apteekin täti totesi, että sallittua on myydä vain paketti kerrallaan per asiakas, naurahti sitten ja totesi että "sovitaan niin että toinen paketti on menossa tuolle taksille ja onhan sinulla varmaan kotona muita perheenjäseniä joten saat ne kolme kerralla."
Oikeasti, kuka saa itseltään niillä hengen tai jaksaa edes niin monta tuollaista Burana capsia niellä että pääsee hengestään eroon ? Ja jos onkin niillä tuumannut päivänsä päättää niin kai sitä nyt osaa sitten käydä useammassa apteekissa hakemassa sen yhden sallitun pakkauksen kerralla ja saa sitten monta pakkausta tarpeeseensa.
Apteekissa kysytään _aina_ mihin käytetään, kun asiakas tulee kysymään jotain kemikaalia. Tämä on ihan turvallisuuskysymys. Päivittäin apteekissa käy kysymässä vino pino hörhöjä mitä erilaisempia kemikaaleja, joita voi käyttää kaikkeen "haitalliseen" ja näille jätetään myymättä kun apteekkien on tarkoitus välttää aineiden myymistä "vääriin tarkoituksiin". Eikö tämä ole ihan tervettä?
Supattelu on tottakai valitettavaa, mutta apteekissa työntekijät kysyvät toisiltaan, jos eivät itse tiedä. Alunankaan käyttötarkoitusta akvaarioiden yhteydessä ei kovinkaan moni farmaseutti tiedä. Koulutuksessa kun tunnutaan keskittymään lähinnä lääkkeisiin.
Ei apteekissa mitään murhaamista (välttämättä) pelätä, vaan ihan sitä että asiakas mahdollisesti tietämättään myrkyttää itsensä aineen huolimattomalla / väärällä käsittelyllä. Asiakkaan parasta tässä ajatellaan. Jos asiakas ei osaa vastata kyselyyn tai alkaa käyttäytymään oudosti, on tällöin todennäköisesti jokin asia vinossa.
Lääkelaitos on määrittänyt kuinka monta pakkausta apteekki saa myydä lääkkeitä. Näin on, koska lääkkeet väärinkäytettyinä ovat vaarallisia ja voimakkaitakin. Itsehoidostakin saa lääkkeitä, joilla pystyy vaikkei tappamaan niin tuhoamaan vaikka maksansa helpostikin, ja tätä apteekissa pyritään estämään.
Suomessa lääkemyrkytyksiä sattuu huomattavasti vähemmän kuin muissa maissa, ja kyllä se johtuu mm. siitä että täällä annetaan apteekissa informaatiota, eikä vain välitetä lääkkeitä kuin kaupasta. Valitettavasti poikkeuksiakin löytyy, mutta onneksi apteekeissa joissa olen yleensä saanut hyvää neuvontaa.
pH=7,5...8,0 ; GH=8-12°dH ; KH=8-10°dKH ; NO3=10ppm
Minä olen muutaman kerran käynyt siskoni apuna autonostossa. Joka ikinen kerta myyjät puhuvat vain minulle (varsinkin teknisistä tiedoista) sivuuttaen siskoni täysin. Vaikka sisko astelee liikkeeseen sisään ensimmäisenä ja mainitsee etsivänsä itselleen autoa, vähän ajan päästä huomaan myyjän keskustelevan kanssani.crisse_83 kirjoitti:Aiheesta tosi paljon ohi, mutta oikeasti itseä ainakin sieppaa miesmyyjien suhtautuminen naispuoliseen asiakkaaseen esim. juuri edellä mainitussa rautakaupassa saatikka sitten autoliikkeissä
Joka kerta täytyy mainita, että minä en ole autoa ostamassa ja myyjän kannattaa suunnata myyntipuheensa muualle jos meinaa kauppoja tehdä.
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Aika älyttömiä syytöksiä lähtee välillä tuolta asiakkaiden puolelta. Ei myyjän asemassa ole niin helppoa olla kuin moni luulee. Asiat joista esimerkiksi en itse loukkaannu, voi joku toinen loukkaantua ja päin vastoin. Itse olen välillä asiakaspalvelutyössä, ja voin kyllä sanoa että asiakkaat osaavat olla välillä todella vaikeita! Näitä teidän kirjoituksia lukiessa tulee ihan sellainen olo, ettei kohta uskalla sanoa kellekään mitään tai kysyä mitään kun kuitenkin tuli sanottua jotain väärin!
Toki on hyvää ja on huonoa asiakaspalvelua, mutta... jos vaikka muotoilee kysymyksensä hieman väärin, ei siitä ehkä kannata vetää noin kovasti herneitä nenäänsä!
Toki on hyvää ja on huonoa asiakaspalvelua, mutta... jos vaikka muotoilee kysymyksensä hieman väärin, ei siitä ehkä kannata vetää noin kovasti herneitä nenäänsä!

No etpä varmasti ole ainoa asiakspalvelutyössä oleva täällä... Niin että ne herneet pois nenästä vaan, saa kait sitä keskustella.tinzue kirjoitti:Aika älyttömiä syytöksiä lähtee välillä tuolta asiakkaiden puolelta. Ei myyjän asemassa ole niin helppoa olla kuin moni luulee. Asiat joista esimerkiksi en itse loukkaannu, voi joku toinen loukkaantua ja päin vastoin. Itse olen välillä asiakaspalvelutyössä, ja voin kyllä sanoa että asiakkaat osaavat olla välillä todella vaikeita! Näitä teidän kirjoituksia lukiessa tulee ihan sellainen olo, ettei kohta uskalla sanoa kellekään mitään tai kysyä mitään kun kuitenkin tuli sanottua jotain väärin!

Huomannut, että niitä vaikeuksia voi olla tiskin puolin ja toisin.
nimim. ollut pitkään myyjänä ja asiakkaana
I'm #1 so why try harder?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Periaatteessa voisi jopa sanoa että olen yhdessä niissä *piipmäisimmistä* asiakaspalvelutöistä, työskentelen ravintola-alalla. On tullut kokeiltua mm. kaupankassaa, vakuutusmyyjää, tallityöntekijää, maatalouslomittajaa, tuote markkinointia, lastentarha-avustajaa... On meinaan aika erilaista tuo ravintola-ala, kuin istua esim. kaupan kassalla jossa sentään yleensä asiakas sen verran selvinpäin että kykenee mahdollisen ongelmatilanteen sattuessa keskustelemaan siitä myyjän kanssa. On tullut kokeiltua mm. kaupankassaa, vakuutusmyyjää, tallityöntekijää, maatalouslomittajaa, tuote markkinointia, lastentarha-avustajaa...
Kyllä minua ainakin häiritsee jos kerron myyjälle mitä haluan ja jopa vielä suht'tarkalleen erittelen millaisen ja minulle koitetaan myydä jotain aivan ihan muuta.
Ei itselleni tulisi mieleenkään nimittäin myydä ison kolmosen tilanneelle asiakkaalle lasillista siideriä. Tai vauvanvaippoja kysyvälle kuukautissuojia
...
Myöskään se ei todellakaan ole mikään ihanteellinen teko myyjältä pariskunnan tullessa esim. juuri rautakauppaan naisen ilmoittaessa haluavansa sitä ja tätä, kääntyä miehen puoleen ja kysellä tältä lisätietoja.
Tämä on sellaista ns. nykypäivän sovinismia jota näkee suhteellisen useinkin alasta/ liikkeestä riippumatta ja kummankin sukupuolen harrastamana. Esim. Kuinka moni menee vastakkaisen sukupuolen edustajalta kysymään liikkeessä missä ovat kondomit/ kuukautissuojat tms. muita vastaavia tuotteita.
Asiakaspalvelutyö on tavallaan jopa vähän kaksipiippuinen -> "asiakas on aina oikeassa", vai onko? Useimmiten sitä vain nielee oman ketutuksensa ja päästää toisesta korvasta sisään, toisesta ulos ne kaikkein idiootimmat jutut, mutta kyllä välillä tulee oiottua vääriä käsityksiä. varmastikaan kaikki asiakkaat eivät siitä tykkää, osa taas arvostaa pitkältikin. Samaa mieltä siinä että älytömiäkin syytöksiä esiintyy asiakkaidenkin puolelta, mutta tässä kohtaa olis myyjän mietittävä olisiko mitään tehtävissä moisten älyttömyyksien ehkäisemiseksi.
Useinhan myyjä saattaa olla tulilinjalla jopa syyttä suotta, se kun ei nimittäin ole myyjän vika jos varastosta haettu dvd soitin ei toimikaan vaan vika saattaa olla jossain ihan muussa-> varastoinnissa, kuljetuksessa, valmistuksessa... Mutta tähänkin asiaan on vähän osattava suhtautua, ts. myyjän asetuttava asiakkaan tilanteeseen ja keksittävä helpoin mahdollinen ratkaisu oman myymälän sallimissa puitteissa ja myytävä tämä ratkaisu asiakkaalle puolestaan. Se on yksi tärkeä osa asiakaspalvelutaitoa.
Samoin kuin ns. "persoonan muuttaminen" asiakkaan vaihtuessa, toinen tykkää asiallisesta, toinen vitsikkäästä ja jopa yltiöystävällisestä. Ja ainakin oman alani puitteissa on osattava olla milloin virallinen, milloin jutusteltava asiakkaan kanssa vaikkei pätkääkään kiinnostaisi, milloin perheterapeutti / olkapää jota vasten itkeä, milloin tiukka täti joka määrää säännöt siellä laste leikkikentällä ja laittaa rettelöitsijät häpeämään.
Itse ainakin kiitän aina hyvästä palvelusta ja yleensä käynkin sellaisessa liikkeessä uudestaan josta olen hyvää palvelua saanut. Yleensä koitan jopa päästä saman myyjän kanssa asioimaan, koska olen kokenut hänen osaavan asiansa ja arvostan hänen tekemäänsä työtä.
Kyllä minua ainakin häiritsee jos kerron myyjälle mitä haluan ja jopa vielä suht'tarkalleen erittelen millaisen ja minulle koitetaan myydä jotain aivan ihan muuta.
Ei itselleni tulisi mieleenkään nimittäin myydä ison kolmosen tilanneelle asiakkaalle lasillista siideriä. Tai vauvanvaippoja kysyvälle kuukautissuojia

Myöskään se ei todellakaan ole mikään ihanteellinen teko myyjältä pariskunnan tullessa esim. juuri rautakauppaan naisen ilmoittaessa haluavansa sitä ja tätä, kääntyä miehen puoleen ja kysellä tältä lisätietoja.
Tämä on sellaista ns. nykypäivän sovinismia jota näkee suhteellisen useinkin alasta/ liikkeestä riippumatta ja kummankin sukupuolen harrastamana. Esim. Kuinka moni menee vastakkaisen sukupuolen edustajalta kysymään liikkeessä missä ovat kondomit/ kuukautissuojat tms. muita vastaavia tuotteita.
Asiakaspalvelutyö on tavallaan jopa vähän kaksipiippuinen -> "asiakas on aina oikeassa", vai onko? Useimmiten sitä vain nielee oman ketutuksensa ja päästää toisesta korvasta sisään, toisesta ulos ne kaikkein idiootimmat jutut, mutta kyllä välillä tulee oiottua vääriä käsityksiä. varmastikaan kaikki asiakkaat eivät siitä tykkää, osa taas arvostaa pitkältikin. Samaa mieltä siinä että älytömiäkin syytöksiä esiintyy asiakkaidenkin puolelta, mutta tässä kohtaa olis myyjän mietittävä olisiko mitään tehtävissä moisten älyttömyyksien ehkäisemiseksi.
Useinhan myyjä saattaa olla tulilinjalla jopa syyttä suotta, se kun ei nimittäin ole myyjän vika jos varastosta haettu dvd soitin ei toimikaan vaan vika saattaa olla jossain ihan muussa-> varastoinnissa, kuljetuksessa, valmistuksessa... Mutta tähänkin asiaan on vähän osattava suhtautua, ts. myyjän asetuttava asiakkaan tilanteeseen ja keksittävä helpoin mahdollinen ratkaisu oman myymälän sallimissa puitteissa ja myytävä tämä ratkaisu asiakkaalle puolestaan. Se on yksi tärkeä osa asiakaspalvelutaitoa.
Samoin kuin ns. "persoonan muuttaminen" asiakkaan vaihtuessa, toinen tykkää asiallisesta, toinen vitsikkäästä ja jopa yltiöystävällisestä. Ja ainakin oman alani puitteissa on osattava olla milloin virallinen, milloin jutusteltava asiakkaan kanssa vaikkei pätkääkään kiinnostaisi, milloin perheterapeutti / olkapää jota vasten itkeä, milloin tiukka täti joka määrää säännöt siellä laste leikkikentällä ja laittaa rettelöitsijät häpeämään.
Itse ainakin kiitän aina hyvästä palvelusta ja yleensä käynkin sellaisessa liikkeessä uudestaan josta olen hyvää palvelua saanut. Yleensä koitan jopa päästä saman myyjän kanssa asioimaan, koska olen kokenut hänen osaavan asiansa ja arvostan hänen tekemäänsä työtä.
Mulla oli kanssa 10kg punasavimöntin kanssa selittämistä, kun jouduin kotiintulomatkalla poikkeamaan vielä keskustassa jututtamassa kaverianiKiiki74 kirjoitti:Minä saan lähinnä tommosia ilmeitä ihmisiltä, jotka eivät tiedä akvaarioharrastuksesta hölkäsen pöläystä. Ja välillä tietenkin tulee joskus innostuttua höpisemään nitraateilla ja nitriiteillä yms. moisilla kemiajutuilla.

180l ja toivottavasti lisää tulossa;)
-
- Senior Member
Hyvää palautetta... niin ja kiitosta... sitä on mukava antaa!
Viimeksi kiiteltiin ihan vaan kebabin laatua. Mistään muualta ei saa niin hyvää ja suuhun sopivaa kebabia, ku.... Ja se sanottiin ääneen. Tiedettiin, että he tekevät ja maustavat lihan itse! *nam*
Viimeksi kiiteltiin ihan vaan kebabin laatua. Mistään muualta ei saa niin hyvää ja suuhun sopivaa kebabia, ku.... Ja se sanottiin ääneen. Tiedettiin, että he tekevät ja maustavat lihan itse! *nam*
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...