Hiilari sekoiluu

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ezall
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Hiilari sekoiluu

Viesti Kirjoittaja Ezall »

Mites tässä pähkäilen sellaisen asian edessä kuin että =D . Mitäs ootte mieltä jos isken hillari letkun aquaballin siihen ilma letkun paikalle. Onko kellään kokemusta moisesta. Tuli myös sellainen mieleen että jospas sitä laittais sellaasen haarakkeen että tuli toisesta ilimaa ja toisesta hiilarii. Heittäkää kommenttia. Sitte viel yks juttu. Heittäkääs mulle kaikist tykein kilju resepti niin saan sitte hommat vörkkimään kybällä, tarkoitan lähinnä niitä aineiden suhteita. Mulla on sellia nutrafinnin hiilidioksidi purkki johon aattelin juomani..ei kun siis hiilidioksiidi litkuni tehdä =)
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Hiilari sekoiluu

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

Ezall kirjoitti:Mites tässä pähkäilen sellaisen asian edessä kuin että =D . Mitäs ootte mieltä jos isken hillari letkun aquaballin siihen ilma letkun paikalle. Onko kellään kokemusta moisesta.
Kyllä se toimii ihan hyvin noin. Minulla on letku liitettynä suodattimen diffuusorin ja hyvin toimii. Riippuu tietysti myös akvaarion koosta ja muista seikoista, että riittääkö tuollainen viritys.
96l+38l+20l
Ezall
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ezall »

mulla on 63 litranen pömpeli missä on rapuloisii, taisto ja 4 sysievämonnista. joten tyypit tarttis hiuga dioksiideja =). et millasel suhteel 63:seen pitäs laittaa noit hiivoi sokrui ja vesiii
lafe
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lafe »

Kannattaa tutustua palstan hakuun, sieltä löytyy vaikka mitä. ;)
Hiilidioksidilannoitus [kuvia]
Hiilidioksidilevitin
Toimiiko tämä näin? (CO2)

muoks:
Ezall kirjoitti:mulla on 63 litranen pömpeli missä on rapuloisii, taisto ja 4 sysievämonnista. joten tyypit tarttis hiuga dioksiideja =).
Vielä pilkkua viilatakseni, ethän kaloja varten hiilaria pönttöösi laita, vaan kasveja varten. Onko sinulla paljonkin kasveja? Myös valaistus + lannoitus vaikuttaa kasvien kasvuun.
tikkar
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tikkar »

Moi! Tuun tähän väliin, kun tuli kyse noista lampuista. Elikkäs minkälainen valaistus ois riittävä 130l akvaan?
lafe
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lafe »

tikkar kirjoitti:Moi! Tuun tähän väliin, kun tuli kyse noista lampuista. Elikkäs minkälainen valaistus ois riittävä 130l akvaan?
Riippuu altaan syvyydestä ja minkälaisia kaveja haluat siellä kasvatella. :)
tikkar
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tikkar »

Se on noin 40cm syvä eikä siellä pitäis mitään ihmeelisiä kasveja olla. Elikkäs aika helppoja kaikki. Valona on yksi 18w putki. Mua kyllä arveluttaa eittei se riitä.
akirpap
Member
Member

Viesti Kirjoittaja akirpap »

tikkar kirjoitti:Se on noin 40cm syvä eikä siellä pitäis mitään ihmeelisiä kasveja olla. Elikkäs aika helppoja kaikki. Valona on yksi 18w putki. Mua kyllä arveluttaa eittei se riitä.
Toinen samanlainen kasvattelee helppoja kasveja. Valoa kannattaa "normialtaaseen" olla n. 0,3-0,5 W/litra. Myös hyvät heijastimet auttavat. Ja kasveille tietysti sopivaa lannoitetta (nestemäistä ja pohjalle) sekä mielellään hiilidioksidia.
Jos haluaa vaativampia kasveja, ihanne huitelee wattia per litra.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”