Ostoskeskus Tuurin "kalakauppa"

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

ampi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja ampi »

Samaa "ketjua" Tuurin Kalajutun kanssa ovat Pirkkalan citymarketissa ja Tampereen Tesomalla sijaitsevat Lemmikkijutut.
TASilaiset saavat kyseistä liikkeistä seura-alejakin.
Joka ei kasva, yhdistettynä sellaiseen joka ei osaa kasvattaa, voi olla ihan hyväkin ajatus. -Ihaa-
meirän elämää
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Itse visitoidessani kaupassa olin kyllä positiivisesti yllättynyt. Muunmuassa 20 e kiekkokaloja näin ja kaikenlaisia muitakin mielenkiintoisia fisuja. Ehkäpä kasveja ei siksi pidetä samassa akvaariossa kalojen kanssa etteivät mahdolliset sairaudet siirtyisi kaloista kasveihin joista ostajan altaaseen. Eivät mielestäni vaikuttaneet mitenkään tyytymättömiltä elämäänsä niin kiekkokalat kuin lasimonnitkaan.
Elämä on rankkaa.
Raffu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Raffu »

Siitä "leopardiplekosta" sen verran, että niitä on myyty jo pidemmän aikaa Kala- ja Lemmikkijutuissa ja ovat siis todellisuudessa helmipurjeplekoja. Itse ostin Pirkkalasta yhden ja myyjä sanoikin jo, että ovat tukusta saaneet kyseisellä nimellä, mutta todennäköisesti ovat helmipurjeplekoja. Tämä vahvistuikin myöhemmin.
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. - Winston Churchill
Tike88
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tike88 »

Itseä häiritsi kyseisessä kaupassa se, että kovan veden kalat ja pehmeänveden kalat näytti olevan ihan sekaisin. Kasvit ovat aika halpoja ja siellä on joskus sellaisia alennuksia että osta kolme ja maksa kaks. Kala- ja kasvivalikoima on laaja.

Se kauppias mikä siellä on ollut kun olen käynyt tietää asioista kohtuullisesti. Sen mitä tenttasin niin vesikemia nyt ei ihan täysin ollut kohdallaan, mutta yllättävän hyvin. Kasvattaa kuulemma itse kiekkoja. Perus kauppias kuitenkin, että tuntui neuvovan aloittelijoita vähän kuinka sattuu.

Akvaariopaketit on hinnaltaan ihan ok, mutta ainakin siinä paketissa minkä itse ostin niin suodatin ei ollut hyvä tuohon altaaseen, eikä valotkaan olleet riittävät.
Etelä-Pohjanmaan akvaarioharrastajat facebook-ryhmä: https://www.facebook.com/groups/387388484649052/
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

ampi kirjoitti:Samaa "ketjua" Tuurin Kalajutun kanssa ovat Pirkkalan citymarketissa ja Tampereen Tesomalla sijaitsevat Lemmikkijutut.
TASilaiset saavat kyseistä liikkeistä seura-alejakin.
Itse asiassa TAS:n kortilla pitäisi saada alennusta Tampereen ja Pirkkalan Lemmikkijuttujen lisäksi myös Tuurin Kalajutusta... ainakin he mainostavat TAS:n lehdessä samassa mainoksessa Lemmikkijutun kanssa. Voin vielä varmistaa tämän mutta muistelen asian olleen näin.
I R K K U
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja I R K K U »

Tike88 : Muistatko minkä hintaisia akvaariopaketit olivat? Esim. joku 200 litrainen?
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

I R K K U kirjoitti:Tike88 : Muistatko minkä hintaisia akvaariopaketit olivat? Esim. joku 200 litrainen?
http://www.kalajuttu.fi Tuoltahan ne löytyy. [;)]
96l+38l+20l
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

skare kirjoitti: Itse asiassa TAS:n kortilla pitäisi saada alennusta Tampereen ja Pirkkalan Lemmikkijuttujen lisäksi myös Tuurin Kalajutusta.
Tarkistin vielä ja näin se on, eli TAS:n kortilla saa samat alenukset myös Tuurin Kalajutusta:
- akvaariopaketit -10%
- muut akvaariotuotteet -15%
Tike88
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Tike88 »

Oma 156 litranen akvaariopaketti myytiin kalajutussa 160 litrasena ja maksoi sen 160 e. Suodatin on ihan hyvä ja toimii, mutta ei kyllä noin pienessä akvaariossa ole hyvä. Valo on aivan susi, ei riitä kunnolla valoa kasveille, koska tossa on vain yks putki.
Etelä-Pohjanmaan akvaarioharrastajat facebook-ryhmä: https://www.facebook.com/groups/387388484649052/
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Tike88 kirjoitti:Valo on aivan susi, ei riitä kunnolla valoa kasveille, koska tossa on vain yks putki.
Nillin nillin nii, omassa parikytä litraa pienemmässä on 1-putkinen ja toimii oikein hyvin. Valo ei ole "susi" jos se on riittämätön esim. brasiliankääpiöruoholle tai papukaijalehdelle, kasvimakusi vain on liian vaativa :mrgreen: !
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”