Onko kellään tietoa, pitääkö ostaa uusi pumppu, vai saako tuota tikkua uutta? (jos tajuatte selostuksesta mitä tarkoitan)
Kiitän jo etukäteen kaikista vastauksista.
Valvoja: Moderaattorit

Haloo, puhut blondin kanssaMicke kirjoitti:Tarkista se varmuuden vuoksi !!!
Et välttämättä kuule mitään erikoista jos se hioo reunaa pikkuhiljaa ja tuhoaa magneettinsa.
Tarkista se vaikka tänään ja kerro näkyikö mitää kulumia.

En minä niitä mihinkään säästä vaan alkuperäisten irrottaminen koloistaan ei käy ihan helposti. Ne siis eivät uudemmissa Aquaballeissa tule akselin mukana kun akseli poistetaan vaan jäävät koloihinsa tiukasti.Micke kirjoitti: Eli niistä kumi tulpista sen verran että mihin niitä säästät.
Laita uudet kehiin ja jätä vanhat varastoon. Laita kuitenkin vanhat kumit pikkupussiin, ja kumeihin puhdasta valkovaseliinia pikkuisen niin ilma ei koveta niitä edes pitkässä säilytyksessä. Ilma pakkaa kovettamaan tommoisia nitriili-tyyppisiä kumeja.
Ne siis ovat tärinän vaimennuslaakerit, näin ainaskin olen ymmärtänyt asian. "Laakerit" vaikka akseli ei niissä pyörikään.

kit kirjoitti:Pitäskö siis Eheimin 2226:ssa ja 2213:sta olla kummassakin kaksi niitä tulppia? Tänään putsailin tuon 2213:n ja ei niitä kyllä ollu kun yksi... Enkä muista koskaan toisessakaan kahta nähneeni. Voiko se toinen tulppa jäädä sinne rupelin sisään?
Aquaballia en olekaan koskaan aukassu. Pitää varmaan katella huomenna miltä sen sisällä näyttää.
Kannattaa ne säästää, mulla meni yks viemäriin huolimattomuuttani. No, avasin viemäriputken ja löysin sen onneksi sieltä p*skan seasta. Kyseessä oli Eheimin "legenda" sisäsuodatin, eli se kulmikas malli, ja kun koitin, niin sepä ei toiminut edes ilman sitä toista kumia.Fisumamma kirjoitti: En minä niitä mihinkään säästä vaan alkuperäisten irrottaminen koloistaan ei käy ihan helposti. Ne siis eivät uudemmissa Aquaballeissa tule akselin mukana kun akseli poistetaan vaan jäävät koloihinsa tiukasti.