Mikähän mahtaisi olla?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
akvaario530
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Mikähän mahtaisi olla?

Viesti Kirjoittaja akvaario530 »

Kyseessä on kala, joku ahven .. en omista digikameraa joten kärsivällisyyttä.. [:I]
Mikä kala tulee ekana mieleesi tuntomerkillä "neon" oranssit suunpielet ja hiven samaa säväystä yläevän ylälaidasta?
koko nyt n.10cm, iästä ei tietoa koska tuli akvan mukana..
Laittaisitteko linkkejä sivuille jossa voisi olla tuntomerkit täyttävä kala niin vastailen sitten.
Kalalla on tapana "möyhiä" hiekkapohjaa siis ottaa sitä suuhunsa ja sitten poistaa sen kidusten kautta.
T:Jos tietäisi mikä kala on kyseessä niin voisi joko hankkia sille kaverin tai sitten etsiä uusi koti jossa olisi kaveri valmiina. [;)]
Rihmis
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Rihmis »

Noilla tuntomerkeillä löytyi tälläinen
http://www.cichlidlovers.com/p-aurora-moz.JPG

En tiedä onko etsimäsi.
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Aivan täyttä hakuammuntaa, mutta voisi olla joku tonkija? Googlen kuvahaku antaa hakusalla Geophagus tällaisia kuvia, näyttääkö mikään samalta kuin kalasi?

Edit: lyhennetty pitkä linkki
Vinkki kirjoitti:

Koodi: Valitse kaikki

Tämän linkin: http://www.aqua-web.org/, voi lyhentää näin [url=http://www.aqua-web.org/]AW[/url].
Jolloin se näkyy näin, AW...siinä tapauksessa että teillä ei ole ruksia kohdassa "Älä salli BBCode muotoiluja tässä viestissä".
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
akvaario530
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Geophagus steindachneri?

KIITOS, tuolta Geophagus steindachneri;lta se kyllä epäilyttävästi näyttää, onko teillä minkälaisia kokemuksia ko. kalasta? Ja olisiko jollain omilla sivuilla omassa akvaariossa otettuja kuvia kalasta? Tuolla sivulla kun näytti värit olevan "kateissa" kun oli erillisessä kipossa kuvausta varten..
mutta tuolla kuitenkin kuvat:
Geophagus steindachneri.jpg
20.22 KB
ja pari seuraavaa näyttävät kyllä tutun oloisilta

Edit: ylileveä linkki lyhennetty
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Suomenkielinen nimi näyttäisi olevan kyhmytonkija, sillä voisi yrittää tuolla A-W: haulla. Itse en tonkijoista tiedä hölkäsen pöläystä [;)]
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
akvaario530
Starting Member
Starting Member
Viesti:

KIITOS! Kyhmytonkija se luultavastikin on, mutta nyt onkin sitten hankaluutena se että kun lueskelin noita juttuja siitä. Niin sepä onkin parvikala ja onhan se ollut ihan kiva mutta.. en minä niitä kyllä altaallista halua ja varsinkin jos sitten innostuvat lisimään niin mihin sitten ne poikaset eli jos jonkun parveen sopii jatkoa niin täällä olisi yksi yksinäinen, eikä sillä kyllä ole tuota kyhmyä eli voisin veikata että naaras onpi kyseessä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”