Tästähän se soppa syntyy

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Thompson »

frank kirjoitti: (Hier hier) [}:)]

Keskustelu on virinyt, tosin ihmettelen "kuumana käymistä".

Ajat muuttuu tavat muuttuu, ainoa mikä pysyy vakiona on akvaariot ja niiden asukkaat.

Mulla akvaarion asukit voi hyvin.

Tietoa on ongittu sieltä ja täältä, oikeaa ja väärää. Kokeiltu on monia asioita , juuri niinkuin itse olen halunut.

Voi vain todeta omista akvaarioasioista : Paljon menee oikeinkin 8-)
Mutta koska noista kokeiluista ei ole tieteellistä näyttöä, ne ovat arvotonta tietoa. Älä vaan mene neuvomaan ketään tekemään mitään hyväksi havaitsemallasi tavalla. Jokuhan voi vaikka suutahtaa ja kirjoittaa muutaman rivin tänne palstalle siitä kuinka kukaan ei tiedä mitään.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Thompson kirjoitti:
frank kirjoitti: (Hier hier) [}:)]

Keskustelu on virinyt, tosin ihmettelen "kuumana käymistä".

Ajat muuttuu tavat muuttuu, ainoa mikä pysyy vakiona on akvaariot ja niiden asukkaat.

Mulla akvaarion asukit voi hyvin.

Tietoa on ongittu sieltä ja täältä, oikeaa ja väärää. Kokeiltu on monia asioita , juuri niinkuin itse olen halunut.

Voi vain todeta omista akvaarioasioista : Paljon menee oikeinkin 8-)
Mutta koska noista kokeiluista ei ole tieteellistä näyttöä, ne ovat arvotonta tietoa. Älä vaan mene neuvomaan ketään tekemään mitään hyväksi havaitsemallasi tavalla. Jokuhan voi vaikka suutahtaa ja kirjoittaa muutaman rivin tänne palstalle siitä kuinka kukaan ei tiedä mitään.
*reps* :mrgreen: Ihan kympillä, mahtavaa, alkoikin tuntua jo päivä vähän puisevalta, kun kalat katoilee akvaarioista ja päätä jomottaa. :mrgreen:
I'm #1 so why try harder?
piriki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piriki »

^mollylady ehti repsahtaa ensin :mrgreen:
Toinen repsahdus tulee täältä: *REPS* :P
SEEPRARIPSIMONNI
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja SEEPRARIPSIMONNI »

Ainakun jossain ketjussa paljon viestejä niin siellä riidellään :D

Onhan se kiva lukee kun samat ihmiset jaksaa täällä kinastella.
500l käytössä+300l monniallas tyhjänä......
2 kissaa nasu ja rasu
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Re: Soppa keitetty, milloin se palaa pohjaan??

Viesti Kirjoittaja karihe »

maisu kirjoitti: Elävästä akvaariosta pitäisi saada markkinoille uudistettu laitos josta tehtäisiin pakollinen tentittävä kaikille harrastusta aloittaville.
Kannatetaan ostaisin sen itsekkin.

Etsiskelin eilen omaa kirjaani mutta en löytänyt, tai sanotaan että oletan tietäväni missä se on mutta laiskuus yllätti kun olisi pitänyt tyhjentää yksi kaappia. Ja sitten huomasin että täällä olikin jo luettu kirjaa ja oijottu mollyladyn väitteet kultakalan lasimaljasta ym.

Oletkohan mollylady koskaan edes avannut kyseistä opusta epäilen?
piriki
Junior Member
Junior Member

SEEPRARIPSIMONNI kirjoitti:Ainakun jossain ketjussa paljon viestejä niin siellä riidellään :D

Onhan se kiva lukee kun samat ihmiset jaksaa täällä kinastella.
Miten niin riidellään :) . Onhan se nyt ihan selvää, että KESKUSTELUPALSTALLA keskustellaan :P .
frank
Member
Member

Viesti Kirjoittaja frank »

maisu kirjoitti:1980-luvulla metrin mittainen akvaario oli jotakuinkin suurinta, mitä tavallinen ihminen pystyi kotiinsa hankkimaan. Nykyäänhän näin ei ole. Tämä ei ole mikään syy esittää kummallisia näkemyksiä ja mielipiteitä kirjasta jota ei selvästi ole koskaan avannutkaan. Ei niitä kaloja tee onnelliseksi saada kuolla nykypäivän tilasuositusten mukaisessa altaassa, jos harrastajalla on perustietämys "nettitasolla" ilman mitään kunnollista pohjaa. Jos minulta kysyttäisi, Elävästä akvaariosta pitäisi saada markkinoille uudistettu laitos josta tehtäisiin pakollinen tentittävä kaikille harrastusta aloittaville.
Varjon kirjahan on hyvä tapa tsekata, ennenkuin säheltää. Niin mä teen.
Olen ostellut vanhoja akvaariokirjoja mielenkiinnosta. Vanhimmissa tosi hyviä piirroskuvia, huomattavasti hyödyllisempiä, kuin digikameralla otettuja. Mm. Erkki Siltaman Akvaariokalat värikuvina .

Lukekaas nuoriso muutakin kuin nettiä :mrgreen:
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
piriki
Junior Member
Junior Member

frank kirjoitti:
maisu kirjoitti:... jos harrastajalla on perustietämys "nettitasolla" ilman mitään kunnollista pohjaa. Jos minulta kysyttäisi, Elävästä akvaariosta pitäisi saada markkinoille uudistettu laitos josta tehtäisiin pakollinen tentittävä kaikille harrastusta aloittaville.
Lukekaas nuoriso muutakin kuin nettiä :mrgreen:
Tähän ei voi sanoa kuin että AAMEN! Tieteeseen perustuva käytännössä testattu pohjatieto uusilla nykypäivän vesikemiaan perustuvilla hoito-ohjeilla kypsytyksineen, niin pitäisi aika hyvä soppa tulla. [;)] Ja kriittinen ote myös niitä kirjoja luettaessa, aivan kuin täällä netissäkin, kaikki vanhat kirjat eivät kestä ajan hammasta yhtä hyvin kuin Varjon opus. [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”