Mutta koska noista kokeiluista ei ole tieteellistä näyttöä, ne ovat arvotonta tietoa. Älä vaan mene neuvomaan ketään tekemään mitään hyväksi havaitsemallasi tavalla. Jokuhan voi vaikka suutahtaa ja kirjoittaa muutaman rivin tänne palstalle siitä kuinka kukaan ei tiedä mitään.frank kirjoitti: (Hier hier)![]()
Keskustelu on virinyt, tosin ihmettelen "kuumana käymistä".
Ajat muuttuu tavat muuttuu, ainoa mikä pysyy vakiona on akvaariot ja niiden asukkaat.
Mulla akvaarion asukit voi hyvin.
Tietoa on ongittu sieltä ja täältä, oikeaa ja väärää. Kokeiltu on monia asioita , juuri niinkuin itse olen halunut.
Voi vain todeta omista akvaarioasioista : Paljon menee oikeinkin
Tästähän se soppa syntyy
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit
*reps*Thompson kirjoitti:Mutta koska noista kokeiluista ei ole tieteellistä näyttöä, ne ovat arvotonta tietoa. Älä vaan mene neuvomaan ketään tekemään mitään hyväksi havaitsemallasi tavalla. Jokuhan voi vaikka suutahtaa ja kirjoittaa muutaman rivin tänne palstalle siitä kuinka kukaan ei tiedä mitään.frank kirjoitti: (Hier hier)![]()
Keskustelu on virinyt, tosin ihmettelen "kuumana käymistä".
Ajat muuttuu tavat muuttuu, ainoa mikä pysyy vakiona on akvaariot ja niiden asukkaat.
Mulla akvaarion asukit voi hyvin.
Tietoa on ongittu sieltä ja täältä, oikeaa ja väärää. Kokeiltu on monia asioita , juuri niinkuin itse olen halunut.
Voi vain todeta omista akvaarioasioista : Paljon menee oikeinkin

I'm #1 so why try harder?
-
- Starting Member
Re: Soppa keitetty, milloin se palaa pohjaan??
Kannatetaan ostaisin sen itsekkin.maisu kirjoitti: Elävästä akvaariosta pitäisi saada markkinoille uudistettu laitos josta tehtäisiin pakollinen tentittävä kaikille harrastusta aloittaville.
Etsiskelin eilen omaa kirjaani mutta en löytänyt, tai sanotaan että oletan tietäväni missä se on mutta laiskuus yllätti kun olisi pitänyt tyhjentää yksi kaappia. Ja sitten huomasin että täällä olikin jo luettu kirjaa ja oijottu mollyladyn väitteet kultakalan lasimaljasta ym.
Oletkohan mollylady koskaan edes avannut kyseistä opusta epäilen?
Varjon kirjahan on hyvä tapa tsekata, ennenkuin säheltää. Niin mä teen.maisu kirjoitti:1980-luvulla metrin mittainen akvaario oli jotakuinkin suurinta, mitä tavallinen ihminen pystyi kotiinsa hankkimaan. Nykyäänhän näin ei ole. Tämä ei ole mikään syy esittää kummallisia näkemyksiä ja mielipiteitä kirjasta jota ei selvästi ole koskaan avannutkaan. Ei niitä kaloja tee onnelliseksi saada kuolla nykypäivän tilasuositusten mukaisessa altaassa, jos harrastajalla on perustietämys "nettitasolla" ilman mitään kunnollista pohjaa. Jos minulta kysyttäisi, Elävästä akvaariosta pitäisi saada markkinoille uudistettu laitos josta tehtäisiin pakollinen tentittävä kaikille harrastusta aloittaville.
Olen ostellut vanhoja akvaariokirjoja mielenkiinnosta. Vanhimmissa tosi hyviä piirroskuvia, huomattavasti hyödyllisempiä, kuin digikameralla otettuja. Mm. Erkki Siltaman Akvaariokalat värikuvina .
Lukekaas nuoriso muutakin kuin nettiä

Tyhmä saa olla muttei köyhä!
Tähän ei voi sanoa kuin että AAMEN! Tieteeseen perustuva käytännössä testattu pohjatieto uusilla nykypäivän vesikemiaan perustuvilla hoito-ohjeilla kypsytyksineen, niin pitäisi aika hyvä soppa tulla.frank kirjoitti:Lukekaas nuoriso muutakin kuin nettiämaisu kirjoitti:... jos harrastajalla on perustietämys "nettitasolla" ilman mitään kunnollista pohjaa. Jos minulta kysyttäisi, Elävästä akvaariosta pitäisi saada markkinoille uudistettu laitos josta tehtäisiin pakollinen tentittävä kaikille harrastusta aloittaville.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)