Mitä kaloille piiloksi?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SP
Member
Member

Mitä kaloille piiloksi?

Viesti Kirjoittaja SP »

Minulla on 112-litranen akvaario, jossa on keraaminen kanto (täytyy myöntää, että tykkään siitä, vaikkei mitenkään alyttömän kaunis olekaan). Haluaisin altaaseen kuitenkin toisen piilon ja mietinkin, että minkälainen olisi kivan näköinen? Juurakoita olen miettinyt, mutta mulla menee hermot siinä, kun ne tuntuu vettyvän niin hitaasti :? (olen muutamaakin juurakkoa yrittänyt upottaa..). Mitään kovin isoa akvaarioon ei sovi, kun kokoa sillä ei paljoa ole.

Kiitos jos joku osaa auttaa ja keksii akvaariooni kivan piilon!
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Kookoksenkuori? Itelläni on ainakin semmoinen tuolla akvassa :)
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Kookoskuori, simpukan kuori, halkaistu ruukku, e-kaupasta joku luola...
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Akvaarioliikkeiden kannot kyllä yleensä uppoavat heti (ainakin kaikki itse ostamani), miten olisi joku sellainen? :)
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

Onko ne sitten painavempia, jos uppoavat heti? Kookoksen kuori voisi olla kiva jos se olisi hyvän kokoinen. Juurakkokin olisi kyllä kiva, jos vaikka löytyisi joku uppoava yksilö :D Onko teillä kuvia teidän akvaarion piiloista?
terok
Junior Member
Junior Member

Mitä kaloille piiloksi?

Viesti Kirjoittaja terok »

Itse kamppailin myös kelluvien juurakoiden kanssa ja toisesta ketjusta saadut ohjeet tepsivät. Laitoin juurakon kylpyammeeseen ja päälle pari kertaa päivässä niin kuumaa vettä kuin hanasta tulee. 4-5 vedenvaihdon jälkeen kannot upposivat.
terok
720 l
-- tosimies ei osta akvaariota --
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

Mulla on käytettävissä vaan ämpäri ja molempien juurakoiden kanssa, joiden kanssa tappelin, oli hankaluuksia saada ne mahtumaan niihin ämpäreihin
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Tässä muutama *kröhöm* huonolaatuinen piilopaikka kuvina...
Partamonnit, kotilot ja ravut kyllä tykkää...
http://img528.imageshack.us/my.php?imag ... 276gi1.jpg
http://img355.imageshack.us/my.php?imag ... 278tv3.jpg
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

Sellanen juurakko (tai siedettävän näköinen koriste) voisi olla kiva, joka olis tiipiin muotoinen :D Jos korkeuttakin löytyisi 10-20 cm..
Vai miltä teidän mielestä kuulostaa
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Itelläni on ainakin kaikennäköistä juurakkoa ja keppulaa nojailemassa takalasiin tai kasvipuskaan. Sitten on vielä sellainen keraaminen "luola" ja joku ihme outo muovihärpätin (en todella tajua, mitä sellainen valkoinen kannon näköinen juttu voi esittää, tuli mulle yhden akvan mukana), jonka ympärillä on paljon jaavansaniaista (ei näy se ruma muovi) ja sitten on vielä pari ruukun puolikasta, joita eräänä yönä sain päähäni laittaa akvaarioon ja hinkaasin sormet punaisina hiekkapaperilla, ettei olisi kaloille vaarallisia teräviä kulmia :mrgreen: Ja näiden lisäksi on vielä pari sammaloitua pikkupikku ruukkua :D
Oon ajatellut tota kookkoksenpuolikasta kokeilla kanssa, kuulostaa kivalle.
I'm #1 so why try harder?
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

Kookos vois tosiaan olla kiva, mutta haluaisin kuitenkin jonkun isohkon piilon..
nosegoblin
Member
Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja nosegoblin »

Kannattaa koluta läpi kaikki lähiseudun akvaarioliikkeiden kannot, koska joskus joukosta voi löytyä "aarteita".

Omasta altaastani löytyy kaareva n. 80cm pitkä ja aikuisen miehen reiden paksuinen kanto joka on toisesta päästä ontto sisältä ja sisälle vie 4 koloa eri puolelta kantoa. Tiikerinuoliaiset tykkäävät möllöttää kaikki sulassa sovussa kannon sisällä.

Tämän lisäksi olen kaupasta löytänyt lähinnä U-kirjainta muistuttavan 30cm pitkän kannon ja toisen putkea muistuttavan 20cm paksun pölkyn, joka kyllä kieltämättä toisesta päästään on hieman luonnottoman näköinen, koska se on sahattu siististi poikki.

Näiden kantojen avulla olen kokonaan voinut luopua keinotekoisista piiloista kuten kukkaruukuista yms.
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

Tässä lähiseudulla ei ole kuin Faunatar, mutta yritän kyllä aina mahdollisuuksien mukaan päästä muihinkin liikkeisiin.
karkkpa1
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja karkkpa1 »

Mä kun tykkään käydä tuossa Taitotassussa Kempeleessä ja jos juurakko etsin, niin levitän ne kaikki sinne lattialle... :mrgreen: (unelma-asiakas...) Sitten laitan kaikki sellaiset pois, joita en varmasti halua. Sitten vaan pyörittelemään niitä loppuja eri asentoihin, mikä näyttää kivalta. Ja kaikki ovat uponneet heti. Ei ongelmia.
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat tarttuneet toisiinsa. -Pikku Myy-
Mymmeli81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mymmeli81 »

Meiltä löytyisi kookospiiloja sekä yksi varmasti uppoava kanto. Myös muutama ruukkukoriste on vailla käyttöä. Eli tervetuloa SP kyläilemään. :mrgreen:
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

Mymmeli81 kirjoitti:Meiltä löytyisi kookospiiloja sekä yksi varmasti uppoava kanto. Myös muutama ruukkukoriste on vailla käyttöä. Eli tervetuloa SP kyläilemään. :mrgreen:
Kiitos! Voisinpa tullakin, oli niin hienot akvaariot sulla (tosin ainahan ne on ollu), että huh huh, niitä voisin tulla töllöttelemään muutamaksikin tunniksi! :mrgreen: Minkäs näköinen se kanto on?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”