Hienoa ja upeaa - ANTI-nillitys

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
frank
Member
Member

Hienoa ja upeaa - ANTI-nillitys

Viesti Kirjoittaja frank »

Kerran vaan ihmettelin ja haahuilin foorumilla aihetta mattosuodatin vs. ulkosuodatin , niin eräs UPEA JA MAHTAVA foorumilainen kutsui luokseen ja neuvoi "kädestä pitäen" miten mattosuodatin tehdään :D

En kylläkään kerro hänen nimeään, ilman lupaa :D

Tuntuu vaan niin hyvältä, että päätin jakaa kokemukseni teidän kanssanne.
:D

Tunne joka valtaa mieleni juuri nyt on kerrassaan upea.
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

8O Ahaa! Siis joku epätoivoinen mattosuodatintiedontuputtaja oli siis asialla. :mrgreen:
In numbers of ten the power is in one.
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

Nuo kauppiaatkin ovat mahtavia, kun ne lukitsevat sinut kauppaansa ja neuvovat kädestä pitäen miten ulkosuodatin toimii. Ihan vaan hyvästä tahdostaan sitä tekevät.... :roll:
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

No ei kai tässä nyt mitään naljailunaihetta ole, ehkä päin vastoin...
Minä juon nyt kahvia!
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Ymmärsin, että kyseinen ihminen oikein mielellään auttoi Frankia näperryshommassa. Kyseinen ihminen on muutenkin "positiivinen yleispipertäjä" :mrgreen:

Minusta on hienoa, että vielä osataan arvostaa toisten apua eikä pitää sitä tuputuksena, näsäviisutena tai ylemmyyden osoituksena. Apu on apu ja monesti harrastuksen alkuaikoina olisin minäkin ollut enemmän kuin kiitollinen jos joku kädestä pitäen olisi selittänyt pari asiaa tai auttanut (minulle) hankalissa sähköaskarteluhommissa.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Mahtavaa että sellaisia ihmisiä vielä löytyy!
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
Mandinka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Näinä aikoina pyyteetön ystävällisyys ja auttamisen halu on niin harvinaista herkkua, että se näköjään vaikuttaa uskomattomalta asialta. Onnittelut frankille, että moisen henkilön kohtasi! Itsekin olen tällä palstalla kohdannut ihmisen, joka tarjosi apuaan sähköpuolen hommissa jotka on itselle aivan hebreaa. Vaikka en sittemmin apua tarvinnutkaan, olen edelleen kiitollinen siitä, että noin vaan joku oli valmis auttamaan.

Yritettäs pistää se hyvä kiertämään, siitä kun tulee hyvä olo kaikille.
"Mä luin jostain..."
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Kyseinen "yleispipertäjä" ilmoittautuu :mrgreen:

Ainahan sitä mukavia ihmisiä auttaa jos vaan osaa. Uskon siihen että mitä taakseen jättää sen edestään löytää.

Ja sitäpaitsi noita suodattimia on ihan kivaa tehdä, en näe sitä vaivaksi.
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/sisasuod.php

Toi en ehkä joku sisäsuodattimen ja mattosuodattimen välimuoto siinä mielessä että se on helppo siirrellä ja putsata. Sitä ei kuitenkaan tarvitse pestä kovin usein, ehkä 1-2 kertaa vuodessa ja näinollen sen biologinen suodatusteho on parempi kuin perinteisessä sisäsuodattimessa.

ps. sain minä vähän tuliaisia :D , Kiitos Frank!
fazerina
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja fazerina »

kiva että ihmiset auttaa toisiaan.

Itse olin aivan äimänkäkenä ulkosuodattimeni kanssa kun en ollut koskaan sellaista asentanut. Olisi ollut mukavaa kun joku viisaampi olisi ollut neuvomassa miten ne imut ja tulot kannattaa sijoittaa ja että letkujen liitokset menee varmasti oikein. Olisin ehkä nukkunut ensimmäiset yöt paremmin enkä käynyt tarkistelemassa ettei vettä tule lattialle...
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Hienoa Liinanen ja kiitos frank kun "ilmiannoit" hyvän teon *taputaputapu* :D

Liian usein mainitaan vaan ne ikävät asiat ja jätetään hyvät kokemukset taka-alalle, suomalaista perusnegatiivista asennetta kai moinen.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Lapinakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Mun on kans pakko ylistää akvaarioharrastukseni uudelleen aloittamiseen vaikuttanutta lappilaista ystävää.
Pyyteetön auttamisenhalu on tämän immeisen perusominaisuus.

Sain ohjeet mattosuodattimen rakentamiseen, kiljupöntön virittämiseen, kierteisympin, kasveja, ja mitä vain ikinä keksiikään.

Hänen ansiostaan minulla on 180-, 128-, 70- ja 570-litraiset altaat, enkä tunne itseäni ollenkaan pöljäksi :mrgreen:

Etelätuuli viekööt kiitokseni sinne pohjoiseen. KIITOS.
Hara
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Hara »

Tuukkis kirjoitti:8O Ahaa! Siis joku epätoivoinen mattosuodatintiedontuputtaja oli siis asialla. :mrgreen:
Viikon paras repeäminen... :D

Vaikka tosin itekkin suosin noita mattoja.
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

jokelamaniac kirjoitti:No ei kai tässä nyt mitään naljailunaihetta ole, ehkä päin vastoin...
Ei tässä mitään naljailla! Hyvä vaan että noinkin innokkaita ja avuliaita ihmisiä löytyy.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
frank
Member
Member

Mestari?

Viesti Kirjoittaja frank »

No mä ainakin hihkun riemusta nyt kun se mattosuodatin pöhisee tuolla ja kalat ihmettelee sitä mun kanssa kilpaa.

Niin halusin vaan ja ainoastaan kertoa kaikille miten hyvältä tuntuu.
Itse halusin mattosuodatinta, kokeilla sitä miten hyvä tai kehno se sitten käytännlssä onkaan.

Liina teki ja neuvoi ystävällisesti ja kertoi tyhmälle kaikki mattosuodattimen niksit ja toimintaperiaatteet. Leikkasi maton siistiksi ja teki siihen "naisellisen loppusilauksen"

Omissa käsissä kun on motoriikkahäiriötä, niin olisi mattosuodatin jäänyt tekemättä.

Kunpa jokainen auttaisi muita.

:mrgreen: -Liina Presidentiksi- :D
Tyhmä saa olla muttei köyhä!
Lapinakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Lapinakka »

Mun mielestä, frank, tämä antinillitykses oli hieno juttu ja kannustaa muitakin huomaamaan hyvien tekojen tekijät ympärillään.

Hyvä, hyvä
kerry74
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kerry74 »

Tuota noin, samalla visiitillä Frankin kanssa olen minäkin käynyt jopa kahteen kertaan...kun yksi kerta ei riitä....vaikka rautalangasta väännetään ja väännetään..... :roll:

Täältä tulisi myös vaaleissa Liinalle ääni! :P
Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
viivis
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja viivis »

Minäkin sain tuossa keväällä eräältä foorumilaiselta tarjouksen tulla auttamaan muutossa. Se lämmitti mieltä aivan uskomattoman paljon, koska kyseessä kuitenkin toisilleen tuntemattomat henkilöt.
Aikataulut ei kai käyneet yksiin, mutta lämpimästi kiitin kyseistä henkilöä tarjouksesta.
On täällä kyllä mahtavaa porukkaa, pakko myöntää :D .
Yritän itsekin auttaa, jos missä joskus voin.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
mollylady
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Tosi mahtavaa! Aplodeja teille :mrgreen:
Välillä kun sitä luulee että, naapurinkin moikkaaminen rapussa tuntuu oleven lailla kielletty, niin kiva kuulla hyviäkin uutisia tästä maailmasta.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Kun tässä nyt kiitellään niin pitää Liinan ohella (jota minäkin kiitän aktiivisuudestaan *aaltoja* ;) ) kiittää miestä nimimerkillä VilleK. Mies joka auttaa vähän liiankin moneen suuntaan välillä :mrgreen: Hän on ollut mukana muuttamassa mun 720-litraista allasta kolmeen kertaan jos en väärin muista... Ja pyydysti kerran kaikki kardinaalitetrat yhdellä haavinvedolla 8-) (elkee nyt kaikki pyytäkö Villeä akvaariomuuttoihin, veikkaan että puuhaa riittää tällä jepellä muutenkin ;) )

Kiittäkää te muutkin foorumilaista joka on tehnyt jotain hyvää tai auttanut tiukassa tilanteessa, tämä on erinomainen "anna hyvän kiertää" -ketju!
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”