Leppävaaran eläinpuoti

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Leppävaaran eläinpuoti

Viesti Kirjoittaja Inia »

Ajattelin vain mainostaa kyseistä liikettä, jonka omistaja vaihtui jossain vaiheessa tämän vuoden puolella. Nyt putiikista löytyy kattava valikoima akvaariokasveja (myös erikoisuuksia), erilaisia kaloja, mm. makkarakaloja, timanttipuikkokaloja, monnisia (mm. vihermonnisia ja pandamonnisia) joitakin plekojakin jopa. Lisäksi muita eläintarvikkeita, kilpikonnia, iguaaneja, hiiriä, lintuja...

Kannattaa käydä ihmettelemässä!

Itse ostin juuri kyseisestä liikkeestä Lilaeopsis maclovianaa (kukaan kuullut tästä ennen?), Hydrocotyle verticillataa ja aitoa Echinodorus tenellusta.

Sijainti Sellossa, siis prisman ja citymarketin yläpuolella olevalla "torinlaidalla", kirjastoa vastapäätä.
Josefiina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 19:08, 25.05.2006

Viesti Kirjoittaja Josefiina »

Kävin myös siellä viime lauantaina. Oli tosiaan paljon parempi kuin samassa rakennuksessa oleva Faunatar. Siellä eläinpuodissa oli jossain altaassa koruplekoja ja taistelukalat olivat virkeitä ja hyvinvoivan näköisiä. Faunattaren taistot kyyhöttivät suodattimien vieressä ja olivat surkean näköisiä. Tähän Leppävaaran eläinpuotiin menen kyllä varmasti uudelleen, nyt mukaan tarttui vaan pari lamppua, kanto ja vesitestejä.
Mukava paikka :mrgreen:
Kukaan meistä ei ole täydellinen, minustakin puuttuu täysin kaikki viat!
annikki
Senior Member
Senior Member
Viestit: 641
Liittynyt: 18:03, 17.06.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja annikki »

Tyytyväisenä minäkin olen siellä asioinut muutaman kerran; mm makkarani ovat sieltä löytyneet. Ja hinnat edulliset, ainakin joissakin tuotteitteissa (esim AquaSafe 500 ml n 14-15 €) ja saa 5 l:n pänikässäkin, mitä en muualla ole nähnyt vähittäismyynnissä.
Emmuh
Junior Member
Junior Member
Viestit: 59
Liittynyt: 16:08, 17.10.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emmuh »

Leppävaaran eläinpuodin yhteydessähän toimii Lemmikkiexpress.
:: 360l ::
ml72
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 16:30, 02.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: .:Helsinki:. HAS

Viesti Kirjoittaja ml72 »

tai siis ts. lemmikkiexpress on ostanut edelliseltä yrittäjältä tilat ja varastot - kyseistä tilaa pystyy nyt hyödyntämään nettikaupan myymälänä - kun tuo netti on osalle niin vieras :).

Sinänsä hyvän plussaa on että kotiinkuljetus toimii, oliko se yli 20e ostoksissa pks.?
Hän, joka ei pelkää tulevaa aikaa,
voi nauttia nykyhetkestä.
~Thomas Fuller~
jimikkon
Member
Member
Viestit: 425
Liittynyt: 19:21, 22.11.2004
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja jimikkon »

Siellä tosiaan on runsas kasvivalikoima. Kävin siellä pari viikkoa sitten niin myyjätär kertoi heidän panostavan kasveihin kovasti. Siltä kyllä vaikutti, sillä altaissa oli jos jonkin sorttista kasvia.

Samalla ostin suuren kannon lähes erittäin edullisesti verrattuna esim. Sellon Faunattareen.
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viestit: 830
Liittynyt: 01:07, 19.09.2005
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Kävin perjantaina ekan kerran Sellossa, löysin kyllä Faunattaren (josta mukaan lähti 25% alennuksella eheimin ulkosuodatin), mutta missasin kokonaan tuon toisen :( Faunattaren altaissa killui ainakin töyhtökääpiöaltaassa ja jossain toisessakin joko kuollut tai kuoleva kala.. En sieltä kyllä mee hakemaan kaloja..
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Kalastin
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 22:42, 18.01.2004
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kalastin »

Eläinpuoti ei ollut minun makuuni. Tilat ovat liian pienet jo muutenkin, ja kun ne vielä ampuu niin täyteen tavaraa että osa valuu ovesta ulos, ei sieltä lopulta löydä yhtään mitään. Lähdin tyhjin käsin, vaikka olin tekemässä aika yksinkertaista hankintaa.
MP
Junior Member
Junior Member
Viestit: 218
Liittynyt: 15:45, 02.04.2008

Re: Leppävaaran eläinpuoti

Viesti Kirjoittaja MP »

Sama tyyli on edelleen liikkeen sisustuksessa. Ja kaikki muut asiakkaat eivät näköjään ymmärrä ettei akvaarioihin voi nojailla antaakseen lisää tilaa ohittamiselle.
Mutta syy siihen miksi etsin täältä tietoa tästä liikkeestä on se että ihmeekseni minulle aiottiin myydä sieltä vääränlajinen kala. Ymmärrän ettei kukaan voi tuntea kaikkia lajeja mutta odottaisin vähintään saavani oikeaa lajia jos kaloja ostan. Itse olen niin aloittelija että oli lähes sattumaa kun tunnistin minulle ehdotetun yksilön sen toisen samassa akvaariossa olleen lajin edustajaksi. Sukulaislaji mutta eri kokoa ja toisenlaiset vaatimukset.
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Leppävaaran eläinpuoti

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Kyseisessä liikkeessä asioidessaan täytyy tietää mitä tahtoo.
Myyjät tuntuvat tietävät kohtuullisen hyvin kaikenkarvaisten asioista, mutta vesiötököiden puolelta tietämystä saisi olla paljon paljon enemmän.
Kivoja löytöjä on sieltä tullu tehtyä ja hyvään hintaan [;)]
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5539
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Leppävaaran eläinpuoti

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Täh? Mikä valkuaisainevaahdotin?
Mitä elävä kivi on?
En mä tiedä. Se on varmaan joku monni.

Tollasia vastauksia sain ku siellä ensimmäisen ja viimisen kerran kävin. Paskanen, ahdas ja onneton mesta muutenkin.

Ei muuta ku tossua toisen eteen ja radan toiselle puolelle leppävaarioon. Villellä ei mene sormi suuhun.
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Leppävaaran eläinpuoti

Viesti Kirjoittaja Inia »

Kyseisen kaupan taso on laskenut huimasti parissa vuodessa, nykyään altaat ovat ainakin osittain heikossa kunnossa, tavaraa on jo liiaksikin, vanhentunutta myydään (hyllyissä) ja niin edelleen...
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Leppävaaran eläinpuoti

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Mä olen tuolta kyllä paljon akvaario -ja koiratarvikkeita ostanut ja ihan pätevä liike ja mukavat myyjät. Hieman miinusta tosin tuosta liikkeen ahtaudesta, siellä ei paljoa mahdu käytävillä ohittelemaan :D
Akvarismia 1992-2014
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Re: Leppävaaran eläinpuoti

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Minäkään en siellä asioi, kun olen nähnyt liikaa tauteja kaloissa jne. Viimeksi, kun menin uteliaana kurkkaamaan tilannetta, niin kaksi amatööriä siivoili altaita ja eivät antaneet pahemmin tilaa ohitteluun. Taisin silloin bongata pilkkutaudin yhdestä altaasta. Edelleen suosin Leppävaariota. Palvelu edelleen aivan toista kuin muissa Leppävaaran putiikeissa. Tosin kyllä eräs hyvä myyjä Faunattarestakin löytyy (tietoa on ja paljon), siellä tosin ei-oota on monestikkin.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
siilitar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 17:40, 14.07.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Leppävaaran eläinpuoti

Viesti Kirjoittaja siilitar »

Kävin tänään Leppävaaran eläinpuodissa ja huh huh... Ensinnäkin, heti oven vieressä oli jakopapukaija, joka nyppi rinnastaan höyheniä - selvä merkki stressaantumisesta/ sairaudesta. Toistenkin lintujen jatkuva kiljunta kuului taaempaa. Ja sitten siellä oli akvaario, jossa oli kaksi kilpikonnaa ja erikokoisia kaloja samassa altaassa, joka siis ei todellakaan ollut tarpeeksi iso. Muutenkin pidän vähän kyseenalaisena pistää kilppareita kalojen kanssa samaan altaaseen - voivat kalat vahingoittua jos kilpparit yrittävät niitä popsia. Käännyin kannoillani enkä mennyt liikkeeseen edes kunnolla sisälle.
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leppävaaran eläinpuoti

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Siis onko tämä se liike siellä ylhäällä, siinä aukiolla missä on kirjasto jne? Jos on, niin siellä myös kerran käynyt ja en toiste mene.. Jotain tuliliskoja samassa altaassa monnisten kanssa, vääntyneitä safiiritetroja muiden muassa, sairaan näköisiä kaloja, jyrsijöiden häkit haisivat metrien päähän k*selta ja linnut rääkyi kuin viimeistä päivää.

Kyllä oksetti koko paikka. [}:)]
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”